آلفارومئو جولیا اسپرینت GTV، 1967، 57 هزار، 55995 پوند
بیایید با یک بیهوده شروع کنیم. آلفا عادلانه به دلیل بسیاری از چیزها مشهور است: سبک، سرعت، شکنندگی و غیره – اما موتور بادامک دوقلو آن که در سال 1954 راه اندازی شد و به مدت چهار دهه تولید شد، بدون شک در میان بهترین موتورهای چهار سیلندر ساخته شده است. جوزپه روسو اکنون ممکن است مترادف با V6 باشد که متعاقباً برای آلفا طراحی کرد، اما میل بادامک 4 خطی بسیار قدیمیتر، با توجه به حجم و طول عمر بسیار بالاتر، سهم بیشتری از او داشت. نسخههای پرطرفدارتری از آن نسبت به حجم 1.8 لیتری موجود در این GTV سال 67 وجود دارد – اما، در میان برخی ارتقاءهای دیگر، شما همچنان یک خودروی کلاسیک فوقالعاده و قابل استفاده با نوعی زیبایی تونال بیمحدود دریافت میکنید که به سادگی نمیتواند این کار را انجام دهد. دیگر وجود داشته باشد. ارزان با دو برابر قیمت.
Mitsubishi Evo X FQ-440 MR، 2015، 8k، 64900 پوند
البته، اگر پول چیزی نیست، همیشه میتوانید یک دستکش چسبناک را در سینی مجموعهای با علامت «Evo» فرو کنید. برای ده نسل و نزدیک به 25 سال، میتسوبیشی لنسر (در کنار بوکسور افسانهای سوبارو) بازتعریف کرد که اگر توربوشارژ درستی داشته باشید، یک موتور 2.0 لیتری چهار لنگر میتواند انجام دهد. شاید هتک حرمت، انتخاب نکردن یکی از واحدهای اسپورت 4G63T باشد، اما اگر واقعاً میخواهید قایق برقی را بیرون بکشید، پس واقعاً هیچ چیزی مانند 4B11T بعدی در آخرین مدل FQ-440 تقویتشده توسط HKS وجود ندارد. فرمت – 440، به طور طبیعی، نشان دهنده 440 اسب بخار است. این یکی، شماره 26 از تنها 40 دستگاه ساخته شده به مناسبت سالگرد میتسوبیشی در بریتانیا، تنها یک مالک و هشت هزار مایل را تحمل کرده است. ارزان است، این نیست. وحشی است به طور قطع.
Fiesta ST200، 2016، 65k، حراج PH
اگر ارزانتر جذابتر است (و اگر نه برای پر کردن فضای موتور خودروهای مقرونبهصرفه، به راحتی بستهبندی میشوند؟) انتخاب گستردهتر است. ما این ST200 را انتخاب کردیم نه فقط به این دلیل که به سمت انفجار PH می رود، بلکه به این دلیل که مدل از کار افتاده تجسم چیز فوق العاده ای در مورد ترکیب ارجمند بدنه کوچک و موتور جذاب و بیش از حد تقویت شده است. موتور 1.6 لیتری Ecoboost Ti-VCT در طول عمر خود یک افسانه در نظر گرفته نمی شد – اما نکته اینجاست که نیازی به این کار نبود. کافی بود که آن قسمت را صدا می کرد و مانند کوکر اسپانیل در گودال پرانرژی بود. از نظر حداکثر سرگرمی برای پول خود، دیگر به دنبال آن نباشید.
BMW M3 (E30)، 1988، 76 هزار، 99995 پوند
از طرف دیگر، اگر ترجیح می دهید در حال تعقیب یک گردباد در لباس صورتی باشید تا اینکه در یک فیستا مرده بگیرید، E30 M3 بدون شک نشان دهنده نقطه اوج خودروهای چهار سیلندر فوق العاده قابل جمع آوری است. و این به این دلیل است که S14 2.3 لیتری کوتاه مدت، که به معنای واقعی کلمه مخلوطی از قطعات دیگر BMW است، یک کلاسیک مستقیم بود. از همه طرف توسط یک کلاسیک مستقیم احاطه شده است. شهرت آن، که بر پایه همسان سازی واقعی ساخته شده است، تا حدی به این دلیل است که M3 دیگر هرگز همان خودروی قبلی نخواهد بود – و تا حدی به این دلیل که BMW آنقدرها را نساخته است. در نتیجه، شما برای چیزی که باید آن را از سمت اشتباه رانندگی کنید، از طریق بینی پرداخت می کنید. از این رو 100 هزار پوند مورد نیاز برای کیفی است که زندگی خود را در ژاپن آغاز کرد و 76 هزار تومان را پوشش داد. با این حال، مطمئن باشید که E30 یک بسته کامل است.
تویوتا GR86، 2023، 3k، 31298 پوند
با این حال، اگر ترجیح میدهید «کل بسته» شما کمتر از 12 ماه باشد، در این روزگار خیلی بهتر از GR86 فعلی نخواهید بود. این موتور چهار در تخت خود را برجسته می کند، سرعت آن در دور، بسته بندی پایین و وزن نسبتاً سبک به وضوح برای ساخت یک کوپه دو در بسیار خوب برای رانندگی مفید است. پیش از این، موتور تنفس طبیعی یک نقطه ضعف بود. در حال حاضر، با حجم بزرگتر 2.4 لیتری آن، به نظر یک مکاشفه است. و در حالی که خریداران تمایل دارند دیگر موفقیت تویوتا را از نظر حجم مورد توجه قرار دهند، GR86 فرمانی شیرینتر از یاریس است و مسلماً سزاوارتر است که در گاراژ ابدی شما جای بگیرد. به علاوه، برخلاف پورشه کیمن چهار سیلندر، میتوان آن را با فرمت تقریباً جدید با قیمتی بیش از 30 هزار پوند در اختیار داشت. چانه بزنید.
لوتوس الیز 111 اس، 1999، 72 هزار، 20500 پوند
ما قصد داشتیم با یک هوندا کار را به پایان برسانیم، تا به جایگاه پاک VTEC در تاریخ موتورهای چهار دیگ احترام بگذاریم. اما با ستایش سازنده اخیرا، ما به جای آن لذت عمیقی را انتخاب کردیم که یک موتور کاملاً کارکرده سری K است – به ویژه وقتی با بهترین خودروی اسپرت از سال 1998 ترکیب شود. خطر (اغلب اغراقآمیز) مشکلات بالقوه مخرب یکی برای نظرات؛ با این حال، پاداشها غیرقابل بحث هستند: انعطافپذیری و اشتیاق مشهور این واحد برای دور موتور، آن را به یک منبع قدرت عالی برای Elise تبدیل کرده است. اینکه دقیقاً کدام طعم از موتور 1.8 لیتری واقعاً بهترین است نیز موضوعی است که قابل بحث طولانی است، اما ما پرچم خود را در سری 1 – مخصوصاً 111S 145 اسب بخاری – نگه داشته ایم. شما بیش از 20 هزار پوند برای نمونه ای از وضعیت نعناع می پردازید، اما ما برش بازوی این خودروی 71 هزار ساله را دوست داریم. احتمالا رنگش هست و آفتاب این واقعاً تمام چیزی است که نیاز دارید.
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=49138