برنامه فیزیکی مجتمع فرهنگی و جدول سرانه فضاهای فرهنگسرا و مرکز فرهنگی | memarinavaz

برای دسترسی بهتر , راحت تر و سریع تر به سایت ما می توانید وب سایت ما را بوکمارک کنید . 2- در يك بازديد گروهي تماس نزديك با شيء نمايشي بدون ايجاد زحمت براي ساير اعضا گروه ممكن نيست. بازديدكنندگان بايد به ترتيبي گرداگرد شيء نمايشي قرار بگيرند كه همگي فاصله‌شان تا آن مساوي باشد. ساختار عمومي گالري‌هافضاي نمايشگاه بخش مهمي در اين مجموعه به شمار مي‌رود كه خصوصيات آن بر مجموعه تاثير مي‌گذارد. ۲-بکاربردن کفهایی که تابش جذب صوت داشته باشند و صدای پا و حرکت صندلی و غیره را درخود جذب کند مثلاً لینئولئوم. با توجه به نوع آب و هوا و اقلیم هر منطقه سیستم طراحی باید متناسب با آب و هوا و شرایط اقلیمی منطقه باشد.

با آکادمیکال طرح‌ها و پروژه‌هاتون رو راحت‌تر انجام بدید

برنامه فیزیکی مجتمع فرهنگی و جدول سرانه فضاهای فرهنگسرا و مرکز فرهنگی | memarinavaz

نمای لعاب دار ساختمان را به میدان باز می کند و اتاق مطالعه منظره ای از شهر را ارائه می دهد. طبقه همکف شامل یک قسمت پذیرایی و مکانی برای ملاقات افراد با یکدیگر و همچنین فضایی برای جوانان و فضایی برای سالمندان است. اتاق های تمرین رقص و ژیمناستیک در طبقه فوقانی از حجم های جذاب زیر سقف بهره می برند.

فرهنگسرا

بهره‌گیری از نور و روشنائی برنامه فیزیکی فرهنگسرا از طبیعت ………..ضروری اما اشعه مستقیم نبایستی به داخل فضا بتابد. در غیر اینصورت برای تقلیل اشعه مستقیم خورشید باید از پرده‌های کرکره‌ای نورگیری فضاهای مختلف کتابخانه به شکل زیر می‌باشد. سه فضای اولی به صورت بالقوه می‌تواند برای سه فعالیت مختلف تعیین یا شناخته شوند فضای مورد نیاز برای این فعالیتها همیشه با رشد کتابخانه باید افزایش یابد. فضاهای آموزش در اینجا همان کلاسها و آتیله‌های هنری می‌باشد و علاوه بر آن فضاهای ویژه مربیان و فضاهای اداری-خدماتی نیز در این بخش قرار می‌گیرند.

  • حداکثر ارتفاع پرده سینما سکوپ باید برابر طول سالن تقسیم بر 3.5 باشد .
  • فواصل ردیف ها نسبت به یکدیگر(پشت به پشت صندلی ها) و برای راحتی تردد تماشاگران در داخل ردیف ها، بین ۷۶ تا ۱۰۰ سانتی متر توصیه می گردد.
  • به دلیل کار کردن سینما به مجتمع فرهنگی ، ورودی با ورودی مجتمع یکی است و فقط یک در برای ورود به سالن انتظار منظور می گردد.
  • ابنیه و خانه های فرهنگی باید انعطاف پذیر و قابل گفتار باشند، و مقوله دیگر توجّه به فرهنگ مردم سرزمینی است که بنای فرهنگی در آن احداث می شود.
  • بنابراین در طراحی مقاطع سالن ها باید در نظر داشت که خطوط دید ارتفاع صحنه، توسط بالکن طبق بالا قطع نشود.
برای اینکه از ورود صداهای خارجی به داخل کلاس جلوگیری نمائیم باید سعی شود که دیوارهای خارجی و جدا کننده داخلی کلاسها از امکانات لازم برای جلوگیری از ورود صدا برخوردار باشند ضمن آنکه از انعکاس صدا در فضاهای آموزشی جلوگیری به عمل آید. ورودیهای اصلی مجموعه می‌تواند در مواردی که کاربریها و بررسی‌های از صورت گیرد مشترکا طراحی گردند. فضاهایی نظیر گشیه فروش بلیط، کنترل و نگهبانی در مجاورت ورودی قرار دارند. توانایی ایفای نقش های مختلف از جمله کنسرت، رویدادهای هنری و فرهنگی را دارد. چند کارکردی این فضای بزرگ با افزودن دو عنصر که یک پل و یک نشیمنگاه مشترک هستند، افزایش یافته است. یک مرکز فرهنگی نقش حیاتی در حفظ ارزش ها و باورها برای جامعه ایفا می کند.

قطعات دکور ‌که در اطراف جلو دیا مرکز صحنه قرار می‌گیرند دارای محدودیت‌هائی در ابعاد خواهند بود و یااز جنس شفاف ساخته خواهند شد تا مانع ریه تماشاگران نگردند. پاورپوینت ریز فضاهای فرهنگسرا 47 اسلاید بسیار کامل و جامع توسط مهندسین سایت بروزکد تهیه و تدوین شده است در ادامه میتوانید پروژه معماری ریز فضا های … بروز نمایش در فضا های نمایشی وخسارات وتلفات ناشی از ان اغب از عدم دقت در انتخاب وساخت موارد به کار رفته در ساختمان وتجهیزات ان ورعایت سایر پیش بینی های لازم برای جلو گیری از تو سعه ی اتش وبه خصوص ایجاد دود می باشد . به طور کلی باید در اسکلت ساختمان حد اقل دو ساعت در مقابل اتش مقاومت داشته باشد واز مواد قابل اشتعال در ساخت دکور ها وبرای پوشاندن دیوار ها وسقف استفاده نشود و مواد جاذب صدا وسایر تجهیزات اکوستیکی نیز تا حد مطلوبی در مقابل اتش مقاومت داشته باشد .