شاید بتوان گفت در بین ویژگیهای روغنها هیچکدام به اندازه انواع دستهبندیها و تقسیمبندیهای مختلف که توسط انستیتوی نفتی آمریکایی و برخی آژانسهای اروپایی انجام شده گیجکننده نباشد. جهت جلوگیری از این سردرگمی لازم است که فقط از پیشنهادهای سازنده موتور استفاده کرد و توجه داشت که فقط تعداد کمی از این دستهبندیها برای هر موتور صدق میکند. روغن موتور میتواند از نوع روغنهای معدنی یا روغنهای مصنوعی بوده که ممکن است شامل افزودنیهایی باشد که ویژگیهای خاصی از روغن پایه را بهبود ببخشد. از این نوع افزودنیها میتوان به شویندهها، عوامل آلکالینیتی، آنتی اکسیدانها، پراکندهسازها و مواد ضد سایش اشاره کرد.
سیستم روغن کاری در این موتورها دارای پمپ روغن و فیلترهای روغن، جهت تمیز نگه داشتن روغن از آلاینده ها نیز می باشند. کامیون داران و اشخاصی که با این ماشین ها سر و کار دارند باید قسمت های اصلی موتور دیزل را بشناسند و با عملکرد آنها آشنا باشند تا در مواقع اضطراری بدانند که چه کاری انجام دهند. فن و رادیاتور ژنراتور ، برای از بین بردن گرما استفاده از آب و ضدیخ رادیاتور موتور ضروری است. تریلر نصب ژنراتورهای کوچک و بزرگ ، حمل و نقل ژنراتور را به یک کار ساده تبدیل می کند و برای پروژه های سیار (به عنوان مثال ساخت جاده یا مترو) و عملیات با چندین نیاز به برق مفید است.
در این مجله خبری دیزل کمیته به علت کوچک شدن محفطه احتراق و فرم خاص آن پر رشدن سیلندر بهتر انجام می شود و راندمان حجمی موتور به 88 درصد نیز می رسد در این روش ورود گاز و خروج دود به شکل است. همانگونه که ذکر شد سوپاپ ها وظیفه دارند تا در زمانهای مناسب ابتدا هوا را وارد سیلندر سازند. پس از آن در مراحل متراکم و قدرت (احتراق سوخت) بسته بمانند و سپس در مرحله تخلیه گازهای ناشی از احتراق را از سیلندر خارج کند. میل بادامک یا میل سوپاپ قطعه ای در موتور خودرو و دیگر موتورهای پیستونی است که حرکت سوپاپ ها را کنترل می کند.
- در دوام موتورهای دیزل در کارکرد طولانی شکی نیست اما این موتورها با قهرمانی در رقابتهای 24 ساعته لمانز فرانسه ثابت کردند نه تنها با دواماند، بلکه خیلی بادواماند!
- در موتورهای بنزین سوز و گازسوز هم دقیقا چنین وضعیتی رخ میدهد و برای به آتش کشیدن (و انفجار) مخلوط سوخت و هوا از جرقه حاصل از تخلیه الکتریکی شمع استفاده میشود.
- در انتهای دیگر سوپاپ یعنی بر روی ساقه آن یک یا بعضا دو فنر قوی قرار دارد که بوسیله یک نگهدارنده و دو عدد خار به انتهای سوپاپ محکم شده اند.
- موتور بنزینی مخلوطی از گاز و هوا را می گیرد، فشرده می کند و با جرقه ای ترکیب حاصل را مشتعل می کند ولی موتور دیزلی هوا را می گیرد، آن را فشرده کرده و سپس سوخت به هوای فشرده تزریق می شود.
پیستون از نقطه مرگ پایین به طر بالا و تا نقطه مرگ بالا حرکت می کند. در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تاحد معینی متراکم می سازد. در طول این زمان سوپاپ تخلیه که در قسمت فوقانی سیلندر و در داخل سه سیلندر قرار دارد کماکان بسته مانده است. موتور دو زمانه ، که به موتور پیستونی نیز معرو است ، نوعی موتور حرارتی است که از یک یا چند پیستون دو زمانه بهره گیری می کند تا فشار را به حرکت دایره ای تبدیل کند .
فرق توان کاوا و کیلووات در ژنراتور: هر کاوا چند کیلووات است؟
این نوع پمپ ها از جمله پمپ های انژکتوری قدیمی بوده و امروزه میتوان این مدل پمپ ها را در وسائلی همچون اتوبوس ، ماشین های ساختمانی و یا در موتور های دیزل ثابت دید. در اواخر سال 1950 و اوایل سال 1960 میفدی کارخانه شورولت و پونتیاک اولین طرح سوخت رسانی انژکتوری مکانیکی نوع تزریق دائم را عرضه نمودند. جهت تنظیم فشار داخلی توربوشارژ و جلوگیری از افزایش بیش از حد آن ، از یک سوپاپ استفاده شده است. بادامک مانند دیسکی به شکل قلب یا دیگر شکل ها است و برای چرخش روی محوری قرار می گیرد.
پیستون چیست؟ و چه کاربردی دارد؟