رادلف دیزل در حالی پروسه اختراعات خود را در سال 1983 شروع کرد که استورات به مراحل تحقیق و توسعه موتورهای خود پایان می بخشید. همانطور که میدانید کامیونها وسایل نقلیهای هستند که در صنعت… در مقاله علت دیر روشن شدن موتور دیزلبه بررسی مواردی که سبب بد روشن شدن این نوع موتور میشوند، پرداختیم. در طول فشرده سازی، دو دریچه ورودی و خروجی موتور بسته می شوند. قدرت این موتورها در زیر دریایی ها به گونه ای است که تا عمق 3 هزار متری بدون هیچ گونه مشکلی توانایی کار را دارند. اگرچه در گذشته و در جنگ جهانی دوم در هواپیما ها از این موتور ها استفاده گسترده ای شد اما به دلیل اختلاف فشار در سطح های بالا در حال حاضر در صنعت هواپیمایی استفاده از آن منسوخ شده است.
- در واقع بدون گرمکن، موتور دیزل قادر به روشن شدن نخواهد بود، زیرا برای اینکه انژکتورهای دیزل فعال شوند احتیاج به هوای فشرده و گرم دارند.
- ماشین آلات مورد استفاده کشاورزی، تراکتورها، پمپهای آبیاری، ماشینهای خرمنکوب و دیگر تجهیزات، اغلب دارای موتور دیزلی هستند.
- توان تطبیقی از 50 تا 150 کیلو وات برای مجموعه های ژنراتور متغیر است.
- موتورهای دیزلی در کامیون های باری، تراکتورها، لوکوموتیوها و کشتی ها استفاده می شوند.
- ژنراتور یا مولد الکتریکی به ماشینی گفته میشود که از طریق القای الکترومغناطیسی انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند.
مجله خبری دیزل کمیته موتورهای دیزلی براساس قدرت و توان به سه گروه اصلی کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می شوند. متداول ترین نوع موتور دیزلی، موتورهای با اندازه کوچک هستند که دارای قدرت خروجی کمتر از 188 کیلووات می باشند. در موتور دیزلی واقعی ، در ابتدا فقط هوا به داخل محفظه احتراق وارد میشود سپس هوا با نسبت فشرده سازی به طور معمول بین ۱٫۱۵ تا ۱٫۲۳ توسط پیستون فشرده میشود.
دود خروجی آبی رنگ است
اگر نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر دارید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. رگولاتور جهت تنظیم ولتاژ خروجی دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. هدف اصلی جاوید اطلس مانا صنعت (جامکو صنعت) تامین و خدمترسانی به صنایع جمهوری اسلامی ایران و توسعه زیر ساختی صنایع کشور می باشد و با جلب رضایت مشتریان خود، به این مهم دست یافته است. 2- تولید توان بالا؛ گشتاور بیشتر منجر به تولید توان بالا می شود. در طول انجام این فرآیند، دو دریچه ورودی و خروجی بسته می شوند. در طول انجام مکش در موتور، دریچه ورودی باز است و در انتهای مکش، درییچه ورودی بسته می شود.
احتراق موتور دیزلی
یکی از تفاوتهای بزرگ بین موتور های دیزلی و بنزینی در فرآیند تزریق سوخت است . اکثر موتور خودروها از دریچه تزریق ( انژکتور) یا یک کاربراتور استفاده می کنند که نسبت به تزریق مستقیم ترجیح دارد . بنابراین در یک موتور خودرو ، همه سوخت در داخل سیلندر در طی مرحله مکش بارگذاری شده و سپس متراکم می شود . اگر موتور هوا را بیش از اندازه متراکم کند ، مخلوط سوخت و هوا به طور خود به خودی مشتعل می شود و سبب ضربه زدن می شود .
به همین دلیل است که تقریبا تمام شرکتهای ارتباطی و مخابراتی، به ژنراتورهای دیزلی برای تأمین برق پشتیبان اصلی مراجعه میکنند. این مراکز به علت مسؤلیتی که در قبال افراد بسیاری دارند، چاره ای به جز داشتن برق پشتیبان مطمئنی هم به خاطر تجارت و هم به خاطر مشتریان ندارند. در عرصه کشاورزی، تراکتورها، پمپهای آبیاری و ماشینآلات خرمنکوبی و سایر تجهیزات، اغلب دیزلی هستند. ساخت و ساز بخش دیگری است که وابستگی زیادی به تولیدات دیزل دارد.