بایو دیزل چیست؟ | dieselcommittee

در برخی از پیستون ها کل محفظه احتراق یا قسمتی از آن داخل پیستون تعبیه شده است. سیستم موتورهای روغنی که همه نوع روغن و نفت را میتوان به جای بنزین در آن ها مصرف کرد و قدرت آن ها از موتورهای بنزینی بیشتر است. هوا و سوخت توسط پیستون به داخل محفظه احتراق مکیده شده و باعث روشن شدن موتور می شود. سیستم اگزوز در موتورهای دیزلی جهت خروج مواد اضافی ناشی از احتراق مورد استفاده قرار می گیرد. موتورهای دیزلی به دلیل استفاده از سوخت های دیزلی از نظر اقتصادی بصرفه تر هستند. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات در خصوص قیمت تعمیرات پمپ انژکتور ، خرید پمپ انژکتور دیزل ژنراتور و یا تامین قطعات پمپ انژکتور دیزل ژنراتور با تماس حاصل نمایید.

سیستم اگزوز موتورهای دیزلی

با این حال، یک موتور گازسوز هوا و سوخت را قبل از تزریق به سیلندر مخلوط می کند. گازوئیل به مراتب سنگین تر از بنزین است ( در حدود ۵/۱ برابر ) بنابراین برای محترق شدن به مقداربیشتری هوا نیاز دارد. ار طرفی این تراکم هوا در درون سیلندر است که باعث افزایش فشار و دمای آن می شود. در موتورهایی که فاقد توربو چارجر هستند ( چه بنزینی چه دیزل )، هوای وارد شده به درون سیلندر در زمان مکش فشاری معادل ۹/۰ تا ۱ اتمسفر دارد که این فشار در سیکل تراکم تا ۱۶ اتمسفر ( بسته به ضرایب تراکم و نوع موتور ) بالا می رود.

موتور دیزلی چگونه کار می‌کند؟

نیروی حاصل از این انفجار هم پیستون را به سمت پایین پرت خواهد کرد. پیستون با عبور از سوپاپ هوا و باز شدن این منفذ هوا را وارد سیلندر می‌کند. سپس با باز شدن سوپاپ تخلیه گازهای حاصل شده از انفجار نیز به همراه هوای تازه خارج خواهد شد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات لازم راجع به موتور دیزلی، انواع و نحوه کارکرد آن را با شما در میان بگذاریم.

موتور دیزلی چیست ⚡ چگونه کار می کند؟

این نکته لازم به ذکر است که در موتور های دیزلی برای کوپل کردن آن با ژنراتور میزان تلفات نیز باید در نظر گرفته شود، یعنی میزان بازدهی موتور ها با ارتفاع از سطح دریا و همچنین دمای محیط تحت تاثیر قرار گرفته و از راندمان موتور می کاهد. ۱۳٫موتور های دیزلی اگر طراحی اجزای موتور مانند فشار ، سرعت و بار انجام شده باشد میتوانند فشار فوق العاده یا توربو شارژ را بدون هیچ محدودیتی بپذیرند. بزرگترین موتور دیزل در سال ۲۰۰۶ عرضه شده است که یک دیزل دریایی به نام Wärtsilä-Sulzer RTA96-C است که توان خروجی ۸۴٫۴۲ مگا وات برق معادل ۱۱۳٫۲۱۰ اسب بخار را با سرعت ۱۰۲ دور در دقیقه تولید می‌کند.

  • اما اگر میزان مسافتی که گفته شد کمتر طی می کنید هزینه های ثابت و جاری این موتورها یکدیگر را خنثی می کنند و از نظر مالی شاهد تفاوت زیادی بین آن ها نخواهیم بود.
  • که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید .
  • موتور دیزلی علاوه بر معایبی که دارد، از مزیت‌های مهمی نیز برخوردار است.
  • در مرحله تراکم، دریچه ورودی بسته می شود و هوا با سوخت فشرده یا متراکم می شود.
در دوران کشاورزی و قبل از انقلاب مجله خبری دیزل کمیته، انسانها برای تامین نیرو ی موردنیاز کارها و عملیات مختلف از نیروی حیوانات استفاده می نمودند . فشرده سازی باعث میشود دمای هوای داخل سیلندر تا حد زیادی افزایش یابد تا سوخت دیزل پخته شده به داخل اتاق احتراق تزریق شود و باعث ایجاد جرقه خود به خودی می‌شود. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا و تا نقطه مرگ بالا حرکت می‌کند. در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تا حد معینی متراکم می‌سازد.

http://boostercctv.ir