بایو دیزل چیست؟ | dieselcommittee

در ابتدا سوخت وارد موتور شده و سپس به وسیله پیستون بالا رفته و فشرده می شود و سپس سوخت به وسیله جرقه شمع منفجر شده و قدرت ایجاد شده از انفجار پیستون را به حرکت در می آورد . اما در موتور های دیزلی روند کار بسیار فرق می کند ( بالا تر توضی داده ایم ) . مکمل سوخت بیو دیزل یا گازوئیل زیستی، یک سوخت گازوئیلی پاک است که از منابع طبیعی و قابل تجدید مانند روغن‌های پسماند خوراکی تولید می‌شود. بیو دیزل درست مانند گازوئیل نفتی عمل می‌کند که قابل استفاده در هر دستگاه دیزلی با سوخت گازوئیل (دیزل ژنراتور، کمپرسور، ماشین‌های حمل بار دیزلی، ماشین‌های راه سازی و …) نیز می‌باشد. در واقع هنگامی‌که سوخت متراکم می‌شود، شمع تک پلاتینه می‌تواند در یک جهت جرقه بزند.

http://boostercctv.ir

۴٫با توجه به تفاوت های بالا سوخت های دیزلی در مقایسه با بنزین و سایر سوخت های احتراقی، موتورهای دیزلی کارایی ترمودینامیکی بالاتری دارند. این فشرده سازی بالا باعث می‌شود که درجه حرارت هوا افزایش یابد سپس سوخت مستقیم به هوای فشرده شده در محفظه احتراق وارد می‌شود. موتور دیزلی دارای بهترین راندمان حرارتی است یعنی هنگام کار نسبت به موتور بنزینی و گازی گرمای موتور را بهتر دفع می‌کند.

  • اما موتور های بنزینی اگر تنظیم موتور و اصلاح اکتانات نداشته باشند در فشار بالا دچار انفجار میشوند.
  • در این موتورها، سوخت به داخل محفظه احتراق تزریق می شود و سپس با دمای بالای هوا در محفظه مشتعل می شود.
  • پس موتورهای دیزلی برای انجام احتراق در داخل سیلندرها به شرایط حرارتی بالایی در داخل نیاز دارند.
  • پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا و تا نقطه مرگ بالا حرکت می‌کند.

باید گفت در موتورهای دیزلی سوخت، نقش شمع را ایجاد می‌کند؛ بنابراین در این موتورها شمع کاربردی ندارد. به طور خلاصه اگر بخواهیم این موضوع را توضیح دهیم می‌توان گفت در موتورهای دیزلی هنگامی‌که پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند، هوای داخل سیلندر به شدت متراکم می‌شود. در این حالت سوخت متراکم شده، به‌ سرعت انفجار پیدا می‌کند که این اتفاق به وسیله انژکتورها انجام می‌شود و هیچ نیازی به شمع نیست. پس موتورهای دیزلی برای انجام احتراق در داخل سیلندرها به شرایط حرارتی بالایی در داخل نیاز دارند. تزریق سوخت در داخل محفظه با دمای بالا، انفجارهای لازم برای حرکت پیستون ها را بدون دخالت جرقه داخلی مورد نیاز، مثل موتورهای بنزینی را ایجاد می کند.

انژکتور سوخت رسان در موتورهای دیزلی

بالاخره تلاش های وی در 5 اوت 1895 میلادی به ثمر نشست و اختراع او باعث شتابی در انقلاب صنعتی شد. مجله موفقیت روش مرمت خط افتادگی روی خودرو تمام خط افتادگیها یکسان نیستند. این آثار در اثر کشیده شدن سپرهای رنگ شده، سپر لاستیکی چرخهای خرید (هنگامی که در پارکینگ فروشگاه پارک کرده اید) و مواردی از این دست، بر روی بدنه خودرو ایجاد میشوند.

معایب موتورهای دیزلی

موجود است.همانگونه که اشاره شد مجله خبری دیزل کمیتههای دیزل بر اساس نحوه کار کردن به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم می‌شوند. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه دود اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند. به عقیده مرسدس بنز موتورهای دیزل برای کلاس SL گزینه مناسبی نیستند ولی همان طور که گفته شد مصرف کم، تورک فوق العاده و هزینه نگهداری مقرون به صرفه مرسدس بنز را وادار به معرفی یک مدل مطالعاتی SL با موتور دیزل کرده است. اگر با این SL به پشت یک چراغ قرمز رسیدید، گیربکس را در دنده یک قرار داده و دور موتور را به هزار دور در دقیقه برسانید. خواهید دید که شتاب گیری SL۴۰۰CDI حتی از SL۵۵AMG هم سریع تر صورت می گیرد.

انواع موتور های دیزلی