انواع موتور دیزل راد دیزل وارد کننده و تامین کننده انواع دیزل ژنراتور و موتور برق | dieselcommittee

برای این که بتوانیم صدای موتور را کاهش دهیم، از صدا خفه کن استفاده می شود. در واقع با توجه به این که گازهای خروجی فشار بیشتری نسبت به جو دارند، اگر این گازها به صورت مستقیم خارج شود، صدای بلند و ناخوشایندی مانند صدای شلیک گلوله از تفنگ به گوش خواهد رسید. صدا خفه کن ها در این موتورها برای خنک کردن گازهای خروجی استفاده می شوند. در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از اجزای موتور دیزل می پردازیم.

این قطعات گاز دیزل را به محفظه احتراق آزاد کرده و در آنجا با هوا مخلوط می شود و احتراق حاصل از سوخت و هوا خودرو را روشن می کند. در ابتدا پس از اختراع موتورهای دیزلی از آن ها در زمینه های پمپاژ آب، راندن قایق های مسافربری و باری، تولید برق و تولید قدرت برای رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده میشد. این موتورها دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهار زمانه بودند. در برخی کشورها که نرخ مالیات، سوخت دیزل را بسیار ارزان‌تر از بنزین می‌کند، خودروهای دیزلی بسیار محبوب هستند. در این نواحی، طرح‌های جدید تفاوت‌های بین خودروهای دیزلی و بنزینی را به اندازه چشم‌گیری کاهش داده است. آزمایشگاه دیزل BWM در اتریش، به عنوان برترین تولیدکننده موتورهای دیزل خودروها در سراسر جهان شناخته شده است.

در هوا:

به واسطه این قدرت بالا، می توان امور مختلف و تخصصی را به خوبی انجام داد و از دستگاه های پرقدرت نظیر دیزل ژنراتور، کاترها، موتور پمپ ها، بتونیر و … استفاده نمود. یکی از موارد استفاده بسیار ویژه موتور تک دیزلی کار در صنعت ساخت و ساز است. استفاده به عنوان تأمین کننده انرژی کاتر آسفالت بر، کاتر بتن بر، بتونیر، کمکپتور صفحه ای، ماله پروانه و همچنین تجهیزات مربوط به حمل و نقل و راهسازی از جمله مهمترین کاربرد موتور تک دیزلی به شمار می رود. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا و تا نقطه مرگ بالا حرکت می‌کند. در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تا حد معینی متراکم می‌سازد. در طول این زمان سوپاپ تخلیه که در قسمت فوقانی سیلندر و در داخل سرسیلندر قرار دارد کماکان بسته مانده‌است.

بررسی بسیار کوتاه دیزل ژنراتور های سری F5

او با انجام پژوهش‌ هایش در رابطه با بهره‌وری مجله خبری دیزل کمیته، که این تحقیقات او را به سمت ساختن موتور بخاری سوق داد و موفق شد تا موتوری را که با بخار آمونیاک کار می‌کرد اختراع کند. نیرویی که با انفجار مخلوط بنزین و هوا، تولید می‌شود باعث می شود تا که پیستون در داخل سیلندر به پایین کشیده شود و سپس از طریق میل ‌لنگ و گیر بکس به چرخ ‌ها انتقال یابد. در موتورهای دیزلی هنگامی که پدال گاز فشرده می‌شود به طور مستقیم میزان سوخت تزریق شده به موتور کنترل می‌شود. اغلب موتور تک های دیزلی به علت اینکه برای امور سنگین طراحی می شوند، از کیفیت ساخت و استحکام بالایی برخوردارند. در نتیجه در قیاس با سایر موتور تک ها طول عمر معمولاً بالاتری داشته و نیاز به تعمیرات آن ها کمتر از نوع بنزینی می باشد. این موتورها در مقایسه با موتورهای اشتعال جرقه‌ای معمولاً مقدار زیادی ذرات دود، ترکیب‌های واکنش‌پذیر نیتروژن که معمولاً با NOx نشان داده می‌شوند و بوی نامطبوع خارج می‌کنند.

  • در برخی کشورها که نرخ مالیات، سوخت دیزل را بسیار ارزان‌تر از بنزین می‌کند، خودروهای دیزلی بسیار محبوب هستند.
  • تولید کنندگان سری ۴۰۰ این نوع موتورها معتقد هستند که تمامی آن ها به واسطه راندمان و قابلیت های منحصر به فرد و متفاوتی که دارند به آسانی می توانند به بازارهای مهندسی ماشین آلات و ساختمانی نیز وارد شوند.
  • وی پس از دریافت نشان از ملکه انگلستان به دلیل تلاش و کوشش خود در تولید و صادرات موتورهای دیزلی در اکتبر 1967 و در سن 78 سالگی درگذشت.
  • با پیشرفتها و اختراعات جدید ، موتورهای دیزل چند سیلندر با سرعت بالاتر و توان بیشتر ساخته شد و موتور دیزل به عنوان نیروی محرکه در اکثر ماشین ها و خودروها مورد استفاده قرار گرفت .
  • از جریانِ خروجیِ موتور، برای تأمین انرژی مورد نیاز برای انواع وسایل برقی می‌توان استفاده کرد.
  • این مسئله منجر به حرکت پیستون به سمت بالا می‌شود و وقتی که به یک سوم بالایی سیلندر برسد، سوپاپ هوا را می‌بندد.

به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند. سیستم خنک کننده در اجزای موتورهای دیزل، مایع خنک‌کننده موتور را کنترل می ‌کند. این مایع در اکثر موارد مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با افزودنی ‌های دیگر جهت کمک به جلوگیری از خوردگی اجزاء استفاده می شوند.

http://boostercctv.ir