انواع موتورهای دیزلی صنعتی و کاربرد آن فیام موتور | dieselcommittee

از دستگاه های بسیار مهمی که در صورت قطعی برق آسیب های زیادی را وارد می کند، سرورها می باشند. به همین دلیل برای پیشگیری از خاموش شدن آن ها در مواقع قطعی برق، این دستگاه ها همیشه به یک مولد برق متصل هستند. سوخت موتور دیزل ایمن‌تر است و کم‌تر قابل اشتعال و انفجار است. در لینک های زیر مشخصات موتورهای دیزل را برای شما آماده نموده ایم.

http://boostercctv.ir

اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم، به طور کلی موتورهای دیزلی با چهار عمل اصلی مکش یا تنفس، تراکم یا فشار، کار یا انفجار و تخلیه دود، انرژی تولید می‌کنند. با این تفاوت که به جای سوخت، هوای داخل سیلندر توسط پیستون متراکم و داغ می‌شود و به جای جرقه توسط شمع، بعد از پاشیدن مقادیری سوخت مانند گازوئیل، انفجار رخ می‌دهد. موتور دیزلی چهار زمانه به چهار مرحله برای تکمیل فرایند کار خود احتیاج دارد. در مرحله اول شاهد حرکت پیستون از بالا به پایین ترین نقطه داخل سیلندر هستیم.

کاربرد موتور دیزل در صنعت کشاورزی

مجله خبری دیزل کمیتههای دیزلی شمع ندارند، چراکه مرحله انفجار آن‌ها با تراکم بالای هوا و افزایش دمای آن اتفاق می‌افتد. با برخورد سوخت و هوای داغ، عمل احتراق و یا انفجار انجام شده و موجب حرکت دادن پیستون به سمت پایین می گردد. به همین دلیل این نوع موتور برای نمونه‌های پرتابل و قابل‌حمل گزینه‌‌ی مناسب‌تری به شمار می رود. به طور کلی، نحوه‌ی کار این دستگاه به این شکل است که موتور با تبدیل سوخت شروع به کار می‌کند و آلترناتور را به چرخش در می‌آورد.

  • همچنین این قطعه با توجه به سیستم خنک کاری از یک طرف و همچنین گرمای ناشی از احتراق از طرف دیگر مستعد تاب برداشتن می باشد.
  • بنابراین نوع مصرف در انتخاب موتورهای دیزلی واجد اهمیت قابل توجهی است.
  • از این مدل تک سیلندر نمی توان در کارگاه ها و مصارف صنعتی بزرگ تر استفاده نمود.
  • اضافه کردن مزایای باز بودن در حالی که رقبای بدون قدرت پشتیبان بسته می شوند و تجزیه و تحلیل هزینه / سود به نظر می رسد حتی بهتر است.

این کار تا زمانی که سنسورها زمان باز شدن آن را ارسال کنند تا باعث استارت خودرو شود، ادامه پیدا می کند. میل بادامک ها در موتورهای دیزلی، نزدیک بالای موتور قرار دارند و اجازه می دهند تا سوخت و هوا وارد شود و دود اگزوز را نیز به بیرون آزاد کند. در واقع میل بادامک ها دریچه ها را باز و بسته کرده و امکان احتراق را فراهم می کنند. به طور کلی موتورها انرژی گرمایی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. موتورهای احتراق داخلی کارآمدتر از موتور بخار هستند و به طور گسترده در زمینه حمل و نقل استفاده می شوند. موتور دیزل یکی از انواع موتور احتراق داخلی می باشد که با احتراق تراکمی، تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی را فراهم می کند.

در یک موتور دیزلی، سوخت در هنگام حرکت پیستون به سمت بالاترین نقطه مرگ در زمانه فعلی تزریق می‌شود. سوخت یا تحت‌فشار بالا و داخل یک محفظه پیش-احتراق تزریق می‌شود یا مستقیماً به داخل محفظه احتراق پیستون-سیلندر وارد می‌شود. به‌جز سیستم‌های کوچک سریع، موتورهای دیزلی از تزریق مستقیم استفاده می‌کنند. موتور دیزلی در وسایل نقلیه سنگین مدرن با وسعت زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع و اقسام کامیون‌ها، کشتی‌ها، اتوبوس‌ها، قطارها، وسایل نقلیه کشاورزی، معدنکاری و… همگی دارای موتورهای دیزلی هستند.

موتورهای دیزل بنز: جدول مشخصات موتور دیزل Benz