شاید ازنظر شما تنها غذای موردنیاز انواع وسیلهی نقلیه، بنزین و گازوئیل باشد اما اشتباه میکنید چراک… همانطور که میدانید کامیونها وسایل نقلیهای هستند که در صنعت… در صنعت کشتیرانی هم موتورهای کشتیهای تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده میشود. در بعضي از كشورها انواع مختلف گازوئيل را براي مصارف مختلف ، مثلاً در موتور خودرو ، یا در موتور خانه کشتی ، یا مخصوص فصل سرما و غیره تولید می کنند. هنگامی که گازوئیل در موتورها سوزانده میشود، انتشار گازهای گلخانهای منجر به آلودگی هوا شده که اثرات جدی بر سلامت انسان و محیط زیست دارد. EPA افزودنیهای سوخت را به عنوان محصولاتی که برای افزایش کیفیت و کارایی سوختها فرموله شدهاند، تعریف میکند.
- ضمن اینکه ضریب تراکم بالای این پیشرانهها نیز منجر به استارت سختتر آنها میشود.
- امروزه موتورهای دیزلی بسیار پیچیده تر هستند و تشخیص عیب آنها دشوار تر است.
- اما با این حال در صورت کسری بودجه، دولت میتواند قیمت آن را افزایش دهد.
در سال ۱۸۹۳، او در مقاله ای به توصیف یک موتور با احتراق درون سیلندر (موتور احتراق داخلی) پرداخت. در مقاله تفاوت موتور دیزلی با بنزینی به مقایسه این دو نوع موتور خودرو با یکدیگر پرداختیم. تحولات اخیر در منابع سوخت جایگزین باعث تولید بیودیزل شده است. مقداری از آن را میتوان با پترودیزل مخلوط کرد و در موتورهای معمولی دیزل استفاده نمود.
موتور دیزل چگونه کار میکند؟
گازوئیل در هر مولکول خود دارای درصد بیشتری اتم کربن است که میتوان آن را حدود 13 درصد بیشتر از بنزین در نظر گرفت. ظروف سوخت دیزل باید زرد رنگ باشند، در حالی که بنزین در یک ظرف قرمز قرار میگیرد. موتوردیزل زودتر از موتور بنزینی به سرویس و نگهداری نیاز دارد. اما در صنعت دریانوردی موتورهای کشتی های تجاری عمدتا از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی ساخته شده است که مکانیک های این کشتی ها باید برای تعویض فقط یک زنجیر اتصال این موتور 2 ماه با حداکثر 105 مکانیک تعمیرات را انجام دهند . همچنین آلایندگی تولید شده بنزین نسبت به سوخت گازوئیل به شدت بیشتر بوده و از این جهت سوخت بنزینی را کثیف تر از گازوئیلی می شناسند .
آیا آب در گازوئیل قابل حل میباشد؟
این شمع وظیفه دارد تا هوا را در موتور دیزل گرم کند و همچنین سوخت در لحظه ورود به سیلندر، با پاشیده شدن روی این شمع حرارتی، راحتتر منفجر شود. انفجار در موتورهای بنزینی با شمع انجام میشود اما در موتورهای دیزلی اصلا شمع نداریم و با فشردگی بسیار زیاد هوا و در نتیجه داغ شدن آن، به محض پاشش گازوییل در سیلندر، شاهد انفجار و آزاد شدن انرژی سوخت هستیم. در فاز مکش، هوا از طریق دریچه ورودی به داخل سیلندر کشیده می شود. در مرحله تراکم، دریچه ورودی بسته می شود و هوا با سوخت فشرده یا متراکم می شود.
ایجاد حساب کاربری
با ذکر این موضوع متوجه می شویم که، در واقع مجله خبری دیزل کمیتههای دیزلی بالاترین راندمان حرارتی را در بین موتورهای احتراق داخلی دارند. موتورهای دیزلی، گستره ای از موتورها را شامل می شوند که بدون نیاز به ایجاد جرقه ی الکتریکی، ماده ی سوختی را که همان گازوئیل است را شعله ور می کنند. در این گونه موتورها برای احتراق سوخت، از حرارت های بالا استفاده می کنند. به این شکل که در ابتدا دمای اتاقک احتراق را بالا می برند و پس از اینکه دمای آن به دمای مورد نظر رسید، سوخت را با هوای متراکم مخلوط می کنند تا عمل احتراق انجام شود. فروش انواع باتری در سایت الو باتری، فروش آنلاین باتری سمند و باتری رانا در صفحه محصولات الو باتری. نگهداری موتورهای دیزلی معمولاً گرانتر از موتورهای بنزینی است.