اما ضریب تراکم در موتورهای دیزلی از حدود ۱۴ تا بالای ۲۵ دیده میشود. موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی سنگین تر بوده و باعث میشود در خودروهای اسپرت این مورد نامطلوب باشد، چرا که ماشین بازان و اسپرت سواران دوست دارند حرکت های سریع و دور زدن های متفاوتی را با ماشین تجربه کنند. موتورهای دیزلی گونه ای از موتورهای درون سوز هستند که در آن ها به جای عمل انفجار سوخت، احتراق در اثر تراکم صورت می گیرد. به این صورت که مخلوطی از سوخت و هوا بر اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم می شوند و احتراق ایجاد می شود.
- در فروشگاه موسی ما سالها وقت و سرمایه زیادی را برای تشخیص و عیب یابی موتورهای دیزل و بروزرسانی اطلاعات و تجهیزات سرمایه گذاری کرده ایم.
- شاید برای برخی قابل باور نباشد که راندمان حرارتی موتورهای دیزل از نمونههای بنزینی بالاتر است.
- مولکولهای بنزین سبکتر بوده که به همین دلیل به نسبت گازوئیل دارای فراریت بیشتری میباشند.
- برای استفاده های روزمره، مانند سفرهای کوتاه به محل کار یا دانشگاه، کم هزینه بودن، کاربردی بودن و سرعت بالاتر، طبیعتا موتورهای بنزینی برای شما بسیار بهتر است.
- اگر شما سوخت دیزل را (گازوئیل) با بنزین مقایسه کنید، خواهید دید که آنها متفاوت هستند، آنها مطمئنا بوی متفاوتی دارند، سوخت دیزل (گازوئیل) سنگینتر و چگالی زیادی دارد .
نیروهای نظامی هم از سوخت دیزلی در تانکها و کامیونها استفاده میکند برای اینکه سوخت دیزل در مقایسه با سایر سوختها کمتر قابل اشتعال و انفجار است. موتورهای دیزلی در مقایسه با موتورهای بنزینی احتمالاً کمتر خراب میشوند. سوخت دیزلی بیشتر تجهیزات مزرعهای و ساختوسازی را روشن میکند. صنعت ساختوساز به برق تولیدشده از موتورهای دیزلی وابسته است. موتورهای دیزلی میتوانند کارهای سنگین ساختوساز را با امنیت و بازده بالا انجام دهند، کارهایی مانند جابجایی تیرآهن، حفر گودال فونداسیون، دریل کردن چاه، صاف کردن جادهها و انتقال خاک.
تامین سوخت ناکافی در یک موتور دیزل :
یا در شرایطی که کار طولانی و سنگین است، مثلا بولدوزری که در جاده سازی به کار برده می شود، قطعا موتور دیزلی گزینه منطقی تری هستند. بررسی دقیق مزایای و معایب موتورهای بنزینی و دیزلی به شما در گرفتن تصمیم درست و خرید دستگاه مناسب کمک می کند. فراموش نکنید که می توانید علاوه بر خواندن مطالبی مانند این مقاله، از مشورت کارشناسان در این زمینه نیز استفاده مفید داشته باشید.
دریچه هوای موتور
موتور دیــزل با مصرف سوخت گازوییل دارای ویژگی ها و قابلیت های خاصی است. از موتور های دیزلی بیشتر در ماشین هایی برای انجام کارهای سنگین استفاده می شود. برخلاف تصور عموم مردم که موتورهای دیزل را فقط برای خودروهای سنگین و تجاری مناسب میدانند، در مناطقی مثل کشورهای اروپایی و حتی آمریکا از این پیشرانهها به شکل وسیعی برای خودروهای سواری نیز استفاده میشود.
فیلترهای سوخت
بیشترین مشکلات مجله خبری دیزل کمیته در سیستمهای سوخت رسان ریلی مربوط است به نشتی بیش از حد برگشت سوخت و یا بازگشت جریان سوخت باشد. شایع ترین خطا برای تامین سوخت ناکافی این است که لوله های تامین سوخت، ترک خورده یا خم می شوند. انژکتور یک را باز کنید و میلنگ را بچرخانید تا هوا و گاز خارج شوند. اگر شیر EGR شما گیر کرده یا نتواند عملکردی داشته باشد، دیزل شما علائم مانند خستگی خفیف، قدرت کم و دود سیاه یا سفید از اگزوز خود را تجربه خواهد کرد. در طول دوره های خنک تر از سال، سرعت چرخش کم، شایع تر است و باتری هم کم توان تر عمل می کند. تمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد.