اسمارت باید قبل از اینکه به آن چراغ سبز بدهد، از یک Fortwo جدید مطمئن شود تا سودآور باشد
انتشار: تیر 26، 1403
بروزرسانی: 02 خرداد 1404

اسمارت باید قبل از اینکه به آن چراغ سبز بدهد، از یک Fortwo جدید مطمئن شود تا سودآور باشد


منطقی است که اسمارت با یکی از برندهای متعدد جیلی شریک شود

https://www.carscoops.com/author/bradcarscoops-com/      

توسط برد اندرسون

16 جولای 2024 ساعت 10:45

  اسمارت باید قبل از اینکه به آن چراغ سبز بدهد، از یک Fortwo جدید مطمئن شود تا سودآور باشد
  • اسمارت باید شریکی برای پروژه پیدا کند.
  • تولید Smart ForTwo قدیمی اوایل سال جاری به پایان رسید.

اسمارت در حال نزدیک تر شدن به نشان دادن چراغ سبز به جانشین Fortwo است، اما قبل از انجام این کار، باید ثابت کند که مدل جدید می تواند سود داشته باشد.

تولید ForTwo الکتریکی قدیمی چند ماه پیش به پایان رسید و درک آدلمن، مدیر اجرایی اسمارت اخیرا تایید کرد که کار بر روی جایگزینی آن در حال انجام است. او معتقد است که یک مورد تجاری قوی برای جایگزینی Fortwo، به ویژه در اروپا وجود دارد.

بخوانید: اسمارت برای ساخت ForTwo EV به کمک نیاز دارد

آدلمن اخیراً به اتوکار گفت: «ما در حال کار روی آن هستیم. «خاموش شدن فورتو فعلی دو ماه پیش بود، الان. داشتن یک جانشین مستقیم بسیار عالی بود - ما نداریم، اما در حال کار روی آن هستیم.

این وسیله نقلیه در داخل به عنوان "پروژه 2" شناخته می شود و اگر مجوز داده شود، انتظار می رود شماره 2 نامیده شود. این ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد، با توجه به اینکه اسمارت قبلاً یک کراس اوور الکتریکی معروف به شماره 1 ساخته است که بسیار بزرگتر از هر جانشین ForTwo است. با این وجود، ادلمن گفت که نام شماره 2 برای یک مدل کامپکت جدید رزرو شده است و آن را به عنوان یک عدد نمادین برای این برند توصیف می کند.

مانع اصلی در تأیید جانشین Fortwo برای تولید، اطمینان از اینکه می تواند درآمد داشته باشد. از آنجایی که این خودرو در تعداد زیادی به فروش نخواهد رسید، آدلمن تأیید کرد که این برند نمی تواند به تنهایی توسعه یک پلتفرم جدید را توجیه کند و در جستجوی شرکای است که بتواند معماری را با آنها به اشتراک بگذارد.

  اسمارت باید قبل از اینکه به آن چراغ سبز بدهد، از یک Fortwo جدید مطمئن شود تا سودآور باشد

همانطور که در ماه آوریل فاش کردیم، این پلت فرم جدید به عنوان Electric Compact Architecture (ECA) شناخته می شود. اسمارت می خواهد که ForTwo جدید دارای رتبه تست تصادف چهار یا پنج ستاره Euro NCAP باشد و به عملکردهای ADAS مشابه مدل های #1 و #3 موجود مجهز باشد.

آدلمن گفت: «اگر این پلتفرم را با شرکای خود به اشتراک بگذارید - ما هنوز در حال ارزیابی هستیم - می توانید هزینه های سرمایه گذاری و سایت تولید و غیره را نیز به اشتراک بگذارید، و این کار منطقی می شود. آخرین کاری که می خواهیم انجام دهیم این است که وسیله نقلیه ای تولید کنیم که هیچ کس در آن درآمدی کسب نکند، زیرا آن وسیله برای مدت طولانی دوام نخواهد آورد. ما می خواهیم یک مورد مثبت تجاری برای خود، برای خرده فروشان و در نهایت برای مشتریانمان داشته باشیم."

شاید منطقی ترین شریک اسمارت در این پروژه جیلی باشد. کنگلومرای چینی 50 درصد از برند اسمارت را در اختیار دارد و مجموعه ای از برندها را در اختیار دارد که بسیاری از آنها منحصراً در چین فعالیت می کنند.

  اسمارت باید قبل از اینکه به آن چراغ سبز بدهد، از یک Fortwo جدید مطمئن شود تا سودآور باشد
هوشمند شماره 1

منبع: https://www.carscoops.com/2024/07/smart-must-ensure-a-new-fortwo-to-be-profitable-before-giving-it-the-green-light/