اجزای اصلی دیزل ژنراتور اطلاعاتی درباره ی دیزل ژنراتور و قطعات آن | dieselcommittee

گاهی در موتورها از دو میل سوپاپ جداگانه برای هر یک از اهداف فوق استفاده می شود. تمام میل لنگ ها این قابلیت را دارند که در محل قرار گیری یاتاقانها به سایزهای کوچکتر تراشیده شوند. با علم بر اینکه بهترین دمای هوای ورودی به موتور ۴۵ تا ۶۰ درجه سانتیگراد است ، به این نتیجه میرسیم که هوای خروجی از توربو شارژر باید حنک شده و دمای آن کاهش یابد. این در پوشها كه پولكي نامیده مي شوند هنگام بروز یخ زدگي آب در داخل سیلندر تركیده و یا از جاي خود خارج مي شوند و به این ترتیب بلوك سیلندر را از آسیب دیدگي نجات مي دهند. استفاده از ماشین آلات مکانیزه کشاورزی همانند تراکتور، تیلر و … بکارگیری ماشین آلات پیشرفته، سرعت داشت،کاشت و برداشت را افزایش داده و محصول بیشتر با کیفیت بالاتر عرضه می گردد.

http://boostercctv.ir

پمپ های انژکتوری ردیفی ، یک پمپ اصلی برای هر سیلندر موتور دارد که به صورت ردیفی و منظم قرار دارند. کمپرسور پره های مخصوصی دارد که در واقع وظیفه مکش هوا و متراکم کردن آن را به عهده دارد. این پره ها با دوران کردن ، هوا را به داخل توربوشارژر می مکند و هوا از مرکز تیغه ها وارد توربوشارژر می شوند. بدیهی است ، هرقدر هوای بیش تری وارد سیلندرهای موتور شود ، احتراق در سیلندر با حالت بهینه تری انجام می شود.

چرخه موتورهای دیزل چهارزمانه[ویرایش]

در واقع او موفق به ساخت موتوری شد که امروزه به نام او یعنی دیزل معروف است. البته او، خود نقشی در این نام‌گذاری نداشت بلکه شاگردان و دوستدارانش این نام را به احترام وی روی چنین موتورهایی گذاشتند. هرچند نمونه‌های امروزی با آنچه رودولف دیزل طراحی کرد خیلی متفاوت است، اما سیکل کاری این موتورها بر اساس یک چیز است که در واقع مخترع آن رودولف بوده است.

سیستم انتقال هوا وخنک کاری و نیز توربوشارژرجهت متراکم کردن هوای ورودی به موتور

مجله خبری دیزل کمیتهگاه فن اموزان دوره های تخصصی آموزش مکانیک خودرو ، آموزش برق خودرو ، آموزش جلوبندی و آموزش تعمیرات ایسیو را بصورت عملی با کار روی خودروهای واقعی در تعمیرگاههای مجهز برگزار می کند. تمامی دوره ها با اعطای مدرک معتبر و تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای برگزار می شود. گرانروی به خاصیتی از روغن گفته می‌شود که در مقابل جاری شدن مقاومت می‌کند.

معایبی که در سیلندر به وجود می آید :

به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می کنند. موتورهای دیزلی در کامیون های باری، تراکتورها، لوکوموتیوها و کشتی ها استفاده می شوند. هیچ یک از بازرسی‌های مدار خنک کننده کامل نمی‌شود مگر زمانی که اطمینان حاصل کنیم اتصالات مدار کاملاً محکم هستند و کل مدار خنک کننده عاری از هوا است.

  • احتمالا این نکته را بار‌ها شنیده‌اید که موتورهای دیزل شمع ندارند اما بد نیست یک بار دیگر علت این مسئله را مرور کنیم چرا که این موضوع دقیقا اساس کار موتور‌های دیزل را مشخص می‌کند.
  • سیلندر بر اثر فشار و گرمای حاصل از احتراق و نرسیدن روغن یا شسته شدن روغن توسط قطرات مخلوط و علل دیگر سائیده می شود این سائیدگی بیشتر به وجود امدن عللی از قبیل (دو پهن شدن بیضی شدن موج دار شدن گلدانی شدن) سیلندر می شود.
  • گاهی اوقات سازنده‌ها فیلترهای خاصی را در مدار طراحی می‌کنند که به صورت کنترل شده مقادیری از افزودنی‌ها را در مایع خنک کننده آزاد می‌کنند.
  • سوئیچ های انتقال خودکار این امکان را به ژنراتور می دهد که در صورت خرابی برق شهر، به طور خودکار وارد عمل شود.