توجه به این الگوریتم یکی دیگر از مواردی است که باید در آموزش سئو 0 تا صد با آن آشنا شوید. از این رو با آموزش سئو 0 تا 100 کاربران و موتورهای جستوجو را میتوانید مشتاق به بازدید از سایتتان کنید و این موضوع، مهمترین عاملی است که یک کسب و کار برای رونق و پیشرفت خود به آن نیاز دارد. هدف از سئوی داخلی این است که به طور همزمان محتوای کامل و UX خوبی را ارائه دهید و در عین حال به موتورهای جستجو نشان دهید که صفحه شما درباره چه چیزی صحبت میکند. برای استفاده از بک لینک در سایت خود ابتدا باید لینک داخلی سایت خود را به حد قابل قبولی برسانید و تولید محتوای سایت شما به گونهای باشد که برای کاربر حاوی اطلاعات مفید و جذابی باشد.
حال تصور کنید که کاربر با موبایل وارد سایت شما شده ولی صفحات شما نمایش مناسبی در موبایل ندارند. احتمالا از سایت خارج شده و گزینه دیگری را در گوگل انتخاب میکند. رفتار کاربران هنگام جستجو یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای تعیین رضایت آنها از سایت شما خواهد بود. به عنوان مثال تصور کنید که فردی به دنبال خرید گوشی سامسونگ نوت 9 باشد، اولین اقدام او احتمالا جستجوی همین عبارت در گوگل است.
اما از آن جایی که سئو سایت فرایندی زمان بر است، استفاده از این روش میتواند روند رسیدن به نتایج اول گوگل بسیار کندتر کند. تحقیقات نشان داده است که تعداد کاربران کمی به صفحه دوم نتایج جستجو گوگل می روند. نرخ کلیک به ازای هر رتبه سایت کاهش می یابد و اگر در صفحه اول گوگل قرار نگیرید، رقبای شما می توانند حجم بالایی از ترافیک و کاربران سایت شما را بدزدند.
در سال اول هنوز صفحات مهم وبسایت کاملا مشخص نشده است و ممکن است تغییراتی در ساختار سایت ایجاد شود. سایتهای زیادی هستند که اتوریتی بالایی دارند و حاضر هستند با دریافت مبلغی؛ محتوای شما را در سایتشان منتشر کنند. البته شاید علت این موضوع این باشد که اکثر جستجوکنندگان به دنبال تاکتیک هستند و به جای آن استراتژی را جستجو میکنند.
در ادامه آموزش سئو؛ میخواهیم ۴ تاکتیک لینکبیلدینگ را با شما به اشتراک بگذارم. بنابراین لینکبیلدینگ یکی از مهمترین و اصلیترین فعالیتها در سئو است. البته از نظر من EAT برای گوگل مهم است اما مهمترین عامل EAT هم بکلینک است. نمایش یکسان محتوا در موبایل و دسکتاپ از نظر گوگل بسیار مهم است. از آنجا که الان اکثر قالبها رسپانسیو طراحی میشوند بنابراین چالش طراحی رسپانسیو ندارید.
سرتیتر میتوانند درک بهتری را به گوگل بدهند؛ چون با سرتیترها، شما اعلام میکنید که محتوا شما درباره چه موضوعی است. البته یادتان باشد که کلمات کلیدی اصلی صفحات را حتما در سرتیترها بیاورید. مباحث مختلف و زیادی وجود دارد که باید آنها در جهت موبایل فرندلی، رعایت کنید ریسپانسیو بودن سایت یکی از مهمترین آنهاست.
این کار نه تنها امتیازی به سایت شما اضافه نمیکند بلکه باعث کاهش اعتبار و رتبه هم میشود. برای درک بهتر این بخش میتوانید از مقاله « تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ » به صورت جامع و کامل استفاده کنید. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که اگر شما زنجیره کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب نکنید. لینک سازی داخلی شما و همچنین تمامی موارد که در داخل سایت شما انجام میشود و کاربر با آن ارتباط مستقیم دارد، باید با پارامترهای سئو داخلی همخوانی داشته باشد. ما در این بخش به بررسی، پارامترهایی میپردازیم که شما باید به آن توجه ویژهای داشته باشید.