آشنایی با دیزل ژنراتور کاربرد و مزیت انواع دیزل ژنراتور | dieselcommittee

شمع گرمکن یک گرمکن الکتریکی کوچک است که در محفظه احتراق موتورهای دیزل نصب می‌شود تا محفظه احتراق را قبل از انجام فرآیند احتراق گرم کند. گرم شدن محفظه احتراق باعث می‌شود تا موتور بتواند در هوای سرد به‌راحتی روشن شود. یکی از تفاوت‌های اصلی بین این دو موتور، در سوخت مصرفی آن‌ها می‌باشد. در نظر داشته باشید که ماشین آلات سنگین مانند اتوبوس، تراکتور و… برای حرکت نیاز به سوخت دیزل دارند.

انژکتور سوخت رسان در موتورهای دیزلی

مجله خبری دیزل کمیته عمده این دو موتور در نحوه ایجاد احتراق است که در موتور دیزل بدون جرقه و توسط متراکم کردن هوا انجام می‌شود. موتور دیزلی نسبت به موتور بنزینی قدرت بیش‌تری دارد، سوخت کم‌تری مصرف و آلودگی کم‌تری تولید می‌کند. در این سیکل پیستون به نقطه مرگ بالا برگشته و هوای درون سیلندر کاملاً فشرده و گرم شده است. حالا گازوئیل به درون محفظه احتراق تزریق می شود و بر اثر برخورد با توده هوای گرم و فشرده محترق می شود. عمل احتراق با افزایش ناگهانی فشار همراه است بنابراین پیستون با فشار زیاد به پایین هل داده می شود. طبیعی است که هر چقدر یک وسیله سبک‌تر باشد، برای حرکت سرعت بیشتری خواهد داشت.

  • بنزین دارای گرانروی کمتری به نسبت گازوئیل می‌باشد که البته با کمتر شدن دما، گرانروی گازوئیل بیشتر نیز می‌شود، اما بنزین دچار اینگونه رفتارات در تغییرات دمایی نمی‌شود.
  • درجه حرارت بالای هوای متراکم شده در انها منجر به اشتعال سوخت در آنها میگردید لذا به انها موتوراشتعال تراکمی یا به عبارت دیگر CI نیز گفته میشود .
  • علت اهمیت زیاد این موضوع این است که فرسایش زیاد رینگ موتور باعث فشار تراکم پایین تر می شود.
  • تمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد.
  • بالاخره تلاش های وی در 5 اوت 1895 میلادی به ثمر نشست و اختراع او باعث شتابی در انقلاب صنعتی شد.

موتور هواپیماها عمدتا موتور های احتراق خارجی است اما اگر بخواهیم به هواپیماهای قدیمی اشاره کنیم بله می توانیم موتور های دیزلی را هم مشاهده کنیم اما به دلیل اختلاف فشار در ارتفاعات , استفاده از آن منسوخ شد . سامانه سوخت رسانی سامانه سوخت شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و تمام لوله‌های سوخت است. همچنین در این سامانه امکان وجود فیلتر سوخت و جداکننده آب از سوخت وجود دارد که مانع از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل می‌شود. مهم‌ترین مراکز تولید بیو دیزل، در حال حاضر کشور‌های اروپایی و آمریکایی هستند. پیش بینی شده است که در سال ۲۰۲۰ بیودیزل تولید شده از مواد اولیه غیر خوراکی حدود ۲۰% از مصرف دیزل جاده‌ای را در برزیل، اروپا، چین و هند به خود اختصاص دهد.

سیستم خنک کننده در اجزای موتورهای دیزل

گازوئیل در هر مولکول خود دارای درصد بیشتری اتم کربن است که می‌توان آن را حدود 13 درصد بیشتر از بنزین در نظر گرفت. سوخت‌های گازوئیلی درست مانند نوع بنزینی، بخش تقطیری نفت خام هستند. اما در صنعت دریانوردی موتورهای کشتی های تجاری عمدتا از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی ساخته شده است که مکانیک های این کشتی ها باید برای تعویض فقط یک زنجیر اتصال این موتور 2 ماه با حداکثر 105 مکانیک تعمیرات را انجام دهند . همچنین آلایندگی تولید شده بنزین نسبت به سوخت گازوئیل به شدت بیشتر بوده و از این جهت سوخت بنزینی را کثیف تر از گازوئیلی می شناسند . بله حالا می توانیم بگوییم موتور های دیزل در صنعت هوابرد کاربرد بسزایی دارد اما نه در زمینه هواپیمایی .

سیستم خنک کاری

ساختمان سوپاپ ها در موتورهای دیزل مانند بنزینی است با این تقاوت که جنس آن ها از آلیاژهایی مقاوم تر در مقابل فشار و حرارت انتخاب می شود. شرکت فنی مهندسی تامین تجهیز مولد نمایندگی انحصاری فروش انواع دیزل ژنراتورهای مورد نیاز مجتمع های صنعتی، درمانی، ورزشی تفریحی، اداری، تجاری و مسکونی را در اختیار دارد. موتور خودرو با استفاده از تجهیزات مکانیکی و الکتریکی خود با تبدیل انرژی گرمایی به مکانیکی، باعث حرکت خودرو می­ شود. خودروهای مختلف با توجه به کاربردشان از موتورهای مختلفی استفاده می‌کنند. موتور خودروها معمولا بر اساس نوع سیلندر و آرایش سیلندرها نام گذاری می‌شوند. وظیفه اصلی دینام در سیستم الکتریکی موتورهای دیزلی نیز شارژ باتری ها است.

http://boostercctv.ir