آستون مارتین Cygnet | خال خال
انتشار: دی 17، 1403
بروزرسانی: 06 اردیبهشت 1404

آستون مارتین Cygnet | خال خال


اکنون تقریباً 15 سال از زمانی که جهان برای اولین بار به جوجه اردک زشت آستون نگاه کرد می گذرد. البته در سال 2010، Cygnet نوعی حس تجاری داشت. بدون یک شرکت مادر بزرگ، استون باید بار عمده اهداف میانگین انتشار کربن ناوگان ورودی را به تنهایی متحمل شود. با کوچکترین موتور در محدوده خود، 4.7 V8، و اکثریت با موتور 5.9 لیتری V12، چیزی باید تغییر می کرد. یک خودروی شهری 1.3 لیتری، با 120 گرم در کیلومتر یا کمتر و قصد دارد سالانه 4000 دستگاه بفروشد، به این وضعیت کمک می کند.

بدیهی است که استون مارتین امکانات لازم برای تولید چنین خودرویی را به تنهایی نداشت، اما می توانست به کار دوباره تویوتا iQ کمک کند - که یک ماشین شهری کوچک عالی بود، فراموش نکنیم، اگر حتی قبل از آن هم گران بود. استون درگیر شد. حکم اتوکار این بود که «به وضوح تصور، توسعه یافته و هوشمندانه که بدون شک وجود دارد، مقدار وحشتناکی از زمان، پول و قدرت مغز را به خود اختصاص می دهد». این پایه و اساس خوبی بود که استون می توانست به آن امیدوار باشد.

و چیزی در حدود 150 ساعت در Gaydon صرف شد تا هر iQ را به یک Cygnet تبدیل کند، با چرم دست دوخته، تیتر آلکانتارا و یک اسپری به رنگ استون برای هر یک. در حالی که پیشرانه دست نخورده بود، با مشتریانی که 98 اسب بخار 1.3 را با گیربکس دستی یا CVT ارائه کردند، فضای داخلی iQ شگفت انگیز بود.

اما کافی نبود. بررسی های اولیه نشان می دهد که تویوتا هنوز برای خودرویی که حداقل 30 هزار پوند قیمت دارد، کمی بیش از حد وجود دارد و این قبل از در نظر گرفتن تجربه رانندگی بدون تغییر بود. تمام چرم های دوست داشتنی دنیا نمی توانستند واقعیت را کاملاً پنهان کنند: Cygnet نه ماهی بود و نه مرغ - نه واقعاً به اندازه ای مقرون به صرفه بود که مردم عادی به آن فکر کنند، نه آنقدر خاص که خریداران مناسب استون در نظر بگیرند.

بنابراین واقعاً فروش نداشت، زیرا کمتر از 800 خانه در سراسر جهان پیدا کردند و چیزی حدود 150 خانه در بریتانیا فروخته شد. تا حدودی از آن تخمین های اولیه نیازی به گفتن نیست و در سال 2013 کنار گذاشته شد. این که Cygnet اکنون یک استون بسیار کمیاب است، هیچ بحثی ندارد. تعداد DB5 و DB6 های بیشتری از این ساخته شده است، بنابراین اگر هیچ چیز دیگری برای کتاب i-spy شما نباشد.

این یکی به عنوان یک خودروی دست دوم تایید شده توسط استون (در نیوپورت پاگنل، نه کمتر)، با تنها 8100 مایل و سه مالک بیش از 14 سال از هر رانندگی که از Cygnet استفاده می شود برای فروش است. مطمئناً در آن زمان با ماشین آلات بسیار برجسته تری همراهی می کرده است، شاید برای دویدن عجیب در لندن یا برای هدایت یک کودک به یک مدرسه بسیار گران قیمت. مطمئناً به سختی لمس به نظر می رسد، صندلی های روکش شده عاشقانه فقط کمی سایش را نشان می دهند. جالب اینجاست که در آن زمان کمی قدردانی کرده است. چیزی که یک خودروی جدید 32115 پوندی بود اکنون پس از گذشت سالها یک خودروی 36950 پوندی استفاده شده است. در واقع این فقط مقرون به صرفه ترین استون در این نمایندگی است. بنابراین باقیمانده های آینده قوی به نظر می رسند که توسط آن نادری نوشته شده است. و احتمالاً توجه بیشتری نسبت به یک DB9 به همین مقدار جلب خواهد کرد. مدرسه و ایستگاه دیگر هرگز مثل قبل نخواهد بود…

مشخصات | آستون مارتین سیگنت

موتور: 1330 سی سی، 4 سیلندر
انتقال: CVT، دیفرانسیل جلو
قدرت (hp): 98@6000 دور در دقیقه
گشتاور (پوند فوت): 92@4400 دور در دقیقه
MPG: 54.3
CO2: 120 گرم در کیلومتر
اولین ثبت نام: 2011
مسافت پیموده شده ثبت شده: 8157
قیمت جدید: 32115 پوند
مال شما برای: 36950 پوند


منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=49369