آئودی RS2 | Spotted - PistonHeads UK
انتشار: آذر 19، 1403
بروزرسانی: 06 اردیبهشت 1404

آئودی RS2 | Spotted - PistonHeads UK


بهترین کار این است که قبل از پایان سال، یک سالگرد خودروی دیگر را در نظر بگیریم. یک مورد قابل توجه نیز: RS2، اولین مدل RS آئودی، در سال 2024 30 سال از عمر خود می گذراند. اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت در سال 1993 نمایش داده شد، اولین مدل سال بعد به دست مشتریان رسید. و احتمالاً سرشان را منفجر کردند، آغازی برای میراث سریع وحشیانه RS. اکنون، با توجه به اینکه پرچمداران عملکردی آئودی در حال آغاز عصر برقی خود هستند، به نظر می رسد زمان آن رسیده است که نماد اصلی را مرور کنیم.

معمولاً اتفاق نمی افتد که خودروهایی به بازار بیایند که موقعیت های کاملاً جدیدی ایجاد کنند، اما این دقیقاً همان کاری است که RS2 در اوایل دهه 90 انجام داد. املاک جمع و جور و ممتاز در آنجا وجود داشت، املاک سریع نسبتاً سریع، و همچنین نمونه های چهار چرخ متحرک، اما هیچ کدام از پتانسیل هر سه استفاده نکرده بودند. آئودی S2 و S4 داشت، اما این قبل از ولوو 850s توربو پنج سیلندر بود. M5 Touring در سال 92 وارد شده بود، اگرچه بدون مزیت استفاده از سیستم چهار چرخ متحرک و فقط با چرخ در سمت چپ.

شاید "همه چیز برای همه مردم" طولانی باشد، به خصوص که آئودی های اولیه RS نیروبخش ترین خودروها برای رانندگی نبودند، اما به راحتی می توان فهمید که چرا RS2 چنین پیروانی را ایجاد کرد. به نظر کارآمد بود، دخالت پورشه به آن کمک کرد، به طرز عجیبی سریع بود - از جمله شتاب رقیب مک لارن F1 - و برای همه شرایط مناسب بود. بعلاوه RS2 به اندازه هر آئودی 80 محکم ساخته شد. 45 هزار پوند 30 سال پیش برای آن درآمد جدی داشت، بنابراین هرگز تعداد زیادی از آنها وجود نداشت، اما شهرت آن به سرعت ایجاد شد. هیچ چیزی شبیه آتش سوزی پنج سیلندر نبود.

همچنین قابل توجه است که آئودی های کوچک سریع بعدی تا چه حد از الگوی RS2 پیروی کردند. یک توربو پنج در RS3های بعدی زندگی می کرد و A4های سریع معمولاً با گریپ هیولایی کواترو و توربو والوپ معامله می کردند. آئودی از ناکجاآباد (یا از S2 230 اسب بخاری، در دفاع آن ماشین)، یک الگو برای چندین دهه ایجاد کرد. بیانیه مطبوعاتی آئودی در آن زمان، خواندنی جذاب بود، غرور و افتخار از صفحه خارج شد: «بیش از یک آئودی 80 Estate S2 «تنظیم شده»، آوانت RS2 یک مدل در نوع خود، یک بسته کامل از مهندسی پورشه به موتور است. سیستم تعلیق و ترمز و ترکیبی بی نظیر از استایل آئودی و پورشه.” RS2 315 اسب بخاری حتی سریعتر از آنچه ادعا می شد نیز بود. بیانیه مطبوعاتی گفته شده به رویداد پیش نمایش مشتری در جولای 94 در Millbrook اشاره می کند که در آن یک خودروی آلمانی 0-60 مایل در ساعت را در 4.8 ثانیه و 0-100 مایل در ساعت را در 13.1 ثبت کرد. با یک مخزن پر از سوخت در هواپیما - اینگونه است که یک افسانه ایجاد می شود.

این روزها سخت است که یک RS2 با هر خطی پیدا کنید، زیرا آنها هزینه زیادی دارند و به این دلیل که کسانی که به اندازه کافی خوش شانس بودند، آن را برای تقریباً همه چیز مناسب می دانند. بسیاری از آنها مطمئناً به پایان عمر مفید خود رسیده اند، همانطور که ارزش ها در پایین ترین سطح خود بودند. Howmanyleft امروز نصف مقدار RS2 در جاده ها را در مقایسه با سال 2014 در اختیار دارد که خود نصف رقم 10 سال قبل است. آنها واقعاً ماشین های کمیاب هستند.

این یکی همانطور که در نظر گرفته شده است مورد استفاده قرار گرفته است و از سال 1995 تقریباً 160000 مایل مسافت را طی کرده است. میله استاندارد یک اگزوز Milltek و حتی بیشتر از آنچه در داخل و خارج یافت می شود به لطف شلنگ های زیر کاپوت موجود است. تسمه تایم و پمپ آب چند هزار مایل پیش تمدید شد و گفته می شود که پرونده تاریخچه \'بزرگ\' است. به نظر می رسد دلیل کمی وجود دارد که چرا نمی تواند برای مدتی به استفاده منظم ادامه دهد. آئودی ظاهر خوبی دارد و این یک اعتبار واقعی برای نگهبانان سابق آن است. همه اینها به این معنی است که این یک آئودی آوانت 30 ساله 50 هزار پوندی است، اما پس از آن می دانستید که خودرویی با نمایندگی RS2 هرگز ارزان نخواهد شد. و بعید است که با گذشت زمان کمتر مورد احترام قرار گیرد.

مشخصات | AUDI RS2

موتور: 2226 سی سی، پنج سیلندر، توربوشارژ
انتقال: 6 سرعته دستی، چهار چرخ متحرک
قدرت (hp): 315@6000 دور در دقیقه
گشتاور (پوند فوت): 302@3000 دور در دقیقه
CO2: N/A
MPG: 31 (آئودی در سرعت ثابت 75 مایل در ساعت)
مسافت پیموده شده ثبت شده: 158000
سال ثبت نام: 1995
قیمت جدید: 45705 پوند (1994)
مال شما برای: 49995 پوند


منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=49293