Rob Smedley: "ما هزینه های Karting را 96 ٪ کاهش داده ایم"
انتشار: بهمن 12، 1403
بروزرسانی: 31 فروردین 1404

Rob Smedley: "ما هزینه های Karting را 96 ٪ کاهش داده ایم"


باید تماشای رانندگی یک بار رقیب خود را برای تیمی که زمانی به خانه خوانده اید ، عجیب باشد. برای Rob Smedley ، مهندس سابق مسابقه به فلیپه ماسا و افسانه همه جانبه فرمول 1 ، که فقط یک هفته پیش اتفاق افتاد که لوئیس همیلتون ، فصل که قهرمانی جهانی رانندگان را به دور از مرد خود در آخرین گوشه آخرین دامان گرفت. جایزه بزرگ برزیل در سال 2008 ، از خانه سابق انزو فراری که به رنگ قرمز تزئین شده بود ، بیرون آمد و به دنبال اولین سفر خود در یک ماشین Ferrari F1 بود.

اگر فصل 2008 را به همان اندازه مذهبی دنبال کردید ، همه اقدامات در مسیر و شایعات قبل و پست را خیس می کنید (این روزها قبل از پادکست ها بود و برای زنده ماندن ، به یاد داشته باشید) ، پس می دانید دقیقاً چقدر چیزهای پرتنش بین گاراژهای مک لارن و فراری شد. نه کاملاً به وحشیانه مرسدس در مقابل درگیری ردبول در سال 2021 ، بلکه اسلایدهای موجود در ترکیه و آلمان و همچنین یک لنگه در جایزه بزرگ ژاپن ، تنش ها را افزایش می داد. و درام این فصل اخیراً مجدداً مجدداً مورد توجه قرار گرفت و ماسا در دادخواستی علیه هیئت مدیره F1 ، FIA ، در مورد اصلاح GP سنگاپور در آن سال تشکیل داد ، که وقایع آن در نهایت باعث شد که وی در عنوان آن سال از دست بدهد.

با این حال ، Smedley به خوبی آگاه است که دنیای فرمول 1 به سرعت حرکت می کند ، حتی اگر فکر دیدن یک دشمن قدیمی در تیم سابق خود در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد. وی گفت: "لوئیس در خارج از خانه در Fiaorano ، خانه ای ایستاده بود که من بعد از ظهرهای مرطوب بسیاری را در انتظار خشک شدن مسیر گذراندم ، (او) به وضوح اکنون یک مرد فراری است. این کمی عجیب به نظر می رسد ، کمی متفاوت به نظر می رسد. اما واقعیت این است که ، تا زمانی که ما به این هفته رسیدیم ، لوئیس یک مرد فراری است ، و او احتمالاً همیشه در ذهن اکثر مردم یک فرد فراری بوده است. " وی می افزاید: "من فکر می کنم عالی است که او به فراری رفته است. من فکر می کنم همه چیز را تکان می دهد. من فکر می کنم او به آن احتیاج داشت. می دانید ، از بیرون نگاه می کنید و کمی از داخل ، فکر می کنم که او قطعاً به آن احتیاج داشت. "

علاوه بر این ، Smedley چیزهای بزرگتری برای نگرانی در مورد این روزها دارد ، به ویژه به این دلیل که او سیرک F1 را پشت سر گذاشت و چند سال پیش را پشت سر گذاشت. وی با پیگیری ماسا از فراری به ویلیامز در سال 2014 ، وی چهار سال بعد از تیم مستقر در بیشه خارج شد و به عنوان مشاور گروه فرمول 1 کار کرد. او می گوید: "من مدتی را برای خودم می خواستم وقتی که در پایان 18 سال به پایان رسیدم ، با ویلیامز به 19 سالگی رفتم." وی گفت: "من در آن زمان کمی با فرمول 1 انجام دادم ، عمدتاً به این دلیل که آنها از من خواستند. اما من این را روشن كردم كه در آن دوره می خواستم) برای خودم ، و ب) زمان ساخت (چیزی). "

با این حال ، آنچه او مطمئن نبود ، همان چیزی بود که او می خواست ساختمان را شروع کند. "من شروع به فکر کردن کردم:" من بچه ای از پیشینه نسبتاً فروتنانه (که) در فرمول 1 به پایان رسید ، در فراری به پایان رسید ، به پایان رسید و تمام این مدال ها و مسابقات جهانی و همه این موارد را به دست آورد. چگونه می توان شانس بچه هایی مثل من را برای ورود به فرمول 1 کاهش داد؟ و به سرعت به این واقعیت تبدیل می شود که سیستم در واقع دموکراتیک است. اگر به اندازه کافی باهوش هستید ، و اگر خود را به اندازه کافی اعمال کنید ، به عنوان یک مهندس یا تکنسین یا به عنوان یک نشانگر یا هر آنچه که هست ، به فرمول 1 می رسید ، درست است؟ " شانس هم "آنچه که کاملاً دموکراتیک نشده و کاملاً دموکراتیک نشده است ، مسیر کرسی های راننده در فرمول 1 است. بنابراین این چیزی بود که علاقه من را کاهش داد."

اکنون ، موتورسواری همیشه از نظر نجومی گران بوده است - و همچنان ادامه دارد. هک ، اگر این برای اشرافی های بی حوصله در یک بعد از ظهر یکشنبه در اتومبیل های موتوری خود مشغول نبود ، ممکن است هرگز یک موتورسواری برای هیجان زده نشود. اما این یک قرن پیش بود ، و هزینه ورود اکنون به طور حتم بالاترین میزان تاکنون است ، به خصوص برای جوانان که به دنبال گرفتن پا در نردبان F1 هستند. وی می گوید: "اگر می خواهید به اروپا بروید (و) می خواهید در مسابقات قهرمانی اروپا FIA شرکت کنید ، او می گوید متوسط \u200b\u200bهزینه در آنجا مانند 250 کیلو پوند خواهد بود." و دیدن این مسئله دشوار نیست. عامل در یک آخر هفته مسابقه سه روزه ، به علاوه چند روز آزمایش ، پنج مجموعه لاستیک در روز (!) ، تغییر شاسی و "مقدار قابل توجهی از موتورها" ، و مشخص است که چگونه هزینه ها می توانند به سرعت گلوله برفی باشند ، به خصوص اگر شما می خواهید در پایان شدید بمانید.

درست است ، خانواده های زیادی وجود دارند که می توانند این کار را انجام دهند ، اما این برای اکثریت جمعیت جهان ممنوع است ، به این معنی که این ورزش در رانندگان بی شماری با استعداد که به سادگی وسایل لازم را ندارند ، از دست رفته است. این امر باعث شد Smedley برای ایجاد لیگ Fat Karting ، در ارتباط با نام تجاری جدید زندگی Fat Fat Fat Fate Porsche (FAT FAT International (به یاد داشته باشید که نام آن را از مسابقه های قدیمی Le Mans؟) با هدف کاهش شدید هزینه ورود به مسابقات جونیور و آوردن موتورسواری به موتورهای وارد کنید. بخش هایی از جهان که زیرساخت های کمی برای یافتن استعدادهای جوان وجود ندارد.

چقدر ارزانتر صحبت می کنیم؟ خوب ، Smedley در ابتدا تخمین زده است که او می تواند 50 تا 60 درصد هزینه ها را کاهش دهد ، اما ، او می گوید ، "ما به پایان رسیدیم که آن را به 96 درصد کاهش دهیم و ما متوقف نشده ایم." یک دستاورد چشمگیر ، اگرچه این مورد نیاز به تجدید نظر کامل از سیستم Karting دارد. به طور طبیعی ، یکی از مهمترین موانع هزینه خود کارت ها بوده است. در حال حاضر ، چندین تولید کننده و تأمین کنندگان تایر وجود دارند که در مسابقات جهانی Karting به رقابت می پردازند ، احتمالاً با مزایا و معایب خود. در همین حال ، هرکسی که در لیگ Fat Karting رقابت می کند ، این کار را در همان ماشین آلات رقبای خود انجام می دهد ، که توسط Smedley و تیمش طراحی شده است ، در حالی که تولید توسط سازنده دیرینه Kart Birel انجام می شود.

هر KART از یک موتور الکتریکی بهره می برد که بسته به اینکه در چه سطحی در لیگ قرار دارید ، از نظر قدرت متفاوت است. Smedley می گوید: "برای من مشخص بود كه EV Technology احتمالاً بهترین فرصت برای بدست آوردن برابری نزدیک در کل ناوگان را ارائه می دهد." وی گفت: "هنگامی که ما برای اولین بار در این باره تحقیقات را انجام می دادیم و شروع به بررسی موتورهای احتراق داخلی و موتورهای EV و بقیه آن کردیم ، ما فقط نتوانستیم برابری را در موتورهای یخی بدست آوریم. (ما) نحوه انجام این کار را فهمیدیم ، اما این یک سرمایه گذاری مهم خواهد بود (برای کار کردن آن). به همین دلیل ما با EV Karts به پایان رسیدیم. " برابری از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، نه تنها به این دلیل که یک قالب ورود و محرک است ، به این معنی که می توانید در مسابقه بعدی خود در کارت رقیب به پایان برسید ، بلکه متغیرها را نیز از روند شکار استعداد خارج می کند.

این مسلماً USP لیگ بیش از Karting سنتی است و داده ها نقش اساسی در چگونگی ارزیابی قهرمانان F1 آینده دارند. شما به روش کلاسیک انتخاب درایور نگاه می کنید. این نوعی نگاه به نتایج آنها ، رفتن و تماشای آنها در کنار یک مسیر است و می بینید که آیا آن کودک خوب است یا خیر. او می گوید. "من همه چیز در مورد پیدا کردن استعداد هستم ، اما می خواهم آن را به روشی واقعاً داده محور و عینی پیدا کنم." برای این منظور ، Smedley و تیمش نرم افزاری را ایجاد کرده اند که می توانند نقاط داده را در KART و اطراف مسیر تجزیه و تحلیل کنند و آنها را با سایر درایورهای جهان به یک پایگاه داده وارد کنند.

کسانی که علائم سرعت را در مرحله آزمایش ورود و محرک نشان می دهند ، برای مسابقات منطقه ای و حرفه ای انتخاب می شوند و بهترین گلزن واجد شرایط برای کرسی فرمول 4 کاملاً بودجه است. امسال نشان دهنده گسترش به ایالات متحده و فینال اول جهانی لیگ است ، جایی که بهترین رانندگان از هر دو بازار در همان بخش از Tarmac برای یک تصمیم گیرنده عنوان متعال به رقابت می پردازند. در نهایت ، هدف برای یک ساختار واقعاً جهانی است ، جایی که بچه ها در سراسر جهان این فرصت را دارند که صفحه های زمان بندی را روشن کنند و توجه Talent-O-Tron Fat Karting League را به خود جلب کنند.

در حال حاضر ، پیام Smedley به پسران و دختران با رویاهای راننده F1 ساده است: "ما باز هستیم ، بیا ما را امتحان کنیم." همه این کارها با یک روز آزمایش شروع می شود ، که به شما امکان می دهد با یادگیری کارت ویزیت و سرعت خود را بدون فشار در مقابل رقبا در یک مسابقه تمام عیار ایجاد کنید. و در حالی که صحنه سنتی کارتینگ می تواند برای افراد تازه وارد ، به ویژه دختران جوان که پر از پسران و پدران پر فشار می شوند ، ترسناک باشد ، Smedley در تلاش بود تا لیگ فات کارارینگ را به یک فضای باز و جذاب تبدیل کند که از همه استقبال می کند. او می گوید: "من فکر می کنم همه همیشه همان بازخورد را دارند ، این روح جامعه در اینجا است ، احساس تعلق ، احساس عدالت ، واقعاً قوی است و این عالی است." "دقیقاً اینگونه است که حرکتی مانند این باید باشد."

با پر کردن فرم در اینجا ، 25 درصد از اولین روز کامل تست Fat Karting League خود را با پر کردن فرم در اینجا و در صورت درخواست پیستون ها ذکر کنید.


منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=49463