NISMO 40 سال خاطره انگیز را جشن می گیرد
انتشار: شهریور 28، 1403
بروزرسانی: 31 فروردین 1404

NISMO 40 سال خاطره انگیز را جشن می گیرد


اگر در چند سال گذشته کمی از رادار خارج شده باشد، NISMO هنوز به عنوان یکی از شاخه های عملکرد برتر ژاپنی در تمام دوران رتبه بندی می شود. پس درست است که با دیروز که 4-0 بزرگ را رقم زد - شرکت بین المللی موتور اسپورت نیسان در 17 سپتامبر 1984 تاسیس شد - نیسان کمی خاطرات سالگرد را به یاد آورد. روزهای خوب NISMO واقعاً عالی بود.

نیسان می گوید این بخش «نیروی محرکه برخی از هیجان انگیزترین وسایل نقلیه نیسان و فعالیت های موتوراسپرت» بوده است. در این شکی نیست NISMO در پایان دهه 80 و اوایل دهه 90 ظاهراً هیچ غلطی نمی توانست انجام دهد، مدل های جاده ای و مسابقه ای Skyline GT-R به طور کامل نوار را برای سیستم چهارچرخ محرک در مسیر و خارج از پیست تنظیم کردند. و در حالی که دوره گروه C برنده لمانز نبود، خودروها - از R85 در سال 1986 تا R92 در سال 1992 - تا به امروز بسیار محبوب هستند و تعداد زیادی برد در مسابقات قابل توجه در این دوره کسب کردند. مسلماً وقتی به دوران اوج NISMO فکر می کنید، این خودروهای اسپورت قدرتمند و گودزیلا هستند که به آن فکر می کنید.

اما تا آنجا که آگاهی عمومی پیش می رود، اواخر دهه و سال های اولیه قرن بیست و یکم برای NISMO بسیار مهم بود. از آنجا که در حالی که برنامه R390 GT1 جالب و نسبتاً موفق است، پیشرفت بزرگ Gran Turismo است - دنیایی از محصولات ویژه ژاپنی را به روی گیمرها در سراسر جهان باز می کند.

و زمانی که NISMO در آن زمان خودروهای جاده ای را تولید می کرد، هیچ نیمه ای به کار نمی رفت: 270R جام مقدس S14 سیلویا بود و بسیار قابل جمع آوری بود، با افزایش تراکم، دوربین های جدید و انژکتورهای بهتر و همچنین اصلاحات در شاسی، قدرت را تا 270 اسب بخار افزایش داد. 400R همین کار را برای R33 Skyline GT-R در زمان مشابه انجام داد، با موتور 2.8 لیتری RB-X شش توربو مستقیم - آخرین نمونه در سال 2023 به قیمت 700000 پوند فروخته شد. 270R 1994 و 400R 1995 در بازی حضور داشتند. قبل از پایان دهه، و باید نقشی در جذابیت فرقه آنها داشته باشد.

ما نمی توانیم در مورد خودروهای جاده ای NISMO بدون ذکر Z Tune صحبت کنیم. در آن زمان، به نظر می رسید که این مدل مبتنی بر R34 GT-R ممکن است آخرین مدل از نوع خود باشد، زیرا آینده Skyline در اوایل دهه 00 ناشناخته بود. به طور مناسب بیستمین سالگرد NISMO را جشن گرفت و نیاز به خرید R34های کم مسافت پیموده شده توسط NISMO داشت (یا به آنها اهدا شد، زیرا تولید آن تا سال 2004 به پایان رسیده بود. آنها سپس مبلغ هنگفتی را صرف ارتقاء آن به مشخصات Z-Tune کردند، با 500 اسب بخار، تکیه گاه کربن، دمپرهای ساکس، شاسی تقویت شده و چرخ های ریس، از جمله موارد دیگر. رسانه های بریتانیا در آن زمان قیمت 85 هزار پوندی را به تمسخر گرفتند. اکنون به سمت یک میلیون می رود.

در حالی که نیسان های NISMO بعدی کمتر عجیب و غریب و تعداد بیشتری بودند، آن هایی که به بریتانیا عرضه می شوند خالی از جذابیت نبودند (اگر جوک را در نظر بگیریم). مطمئناً 370Z با مقداری قدرت بیشتر و تغییرات اساسی در شاسی جان گرفت، در حالی که پرچمدار R35 GT-R یکی از هیجان انگیزترین خودروهای سریع چهارچرخ محرکی است که تاکنون ساخته شده است. هرکسی که تا به حال به آن خودروها پیشنهاد داده است که همه چیز را برای شما انجام دهند، مطمئناً پشت فرمان NISMO 600 اسب بخاری نبوده است.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=7fHjX80lo1g[/embed]

این همان داستان طولانی است که بسیار کوتاه است - به جرات می توان گفت که NISMO در 40 سال گذشته اتومبیل های فوق العاده ای را برای جاده و پیست ساخته است. به مناسبت این مناسبت، مجموعه ای از بهترین ها در مقر جهانی نیسان در یوکوهاما به نمایش گذاشته شده است، از جمله R390 GT1 که روی سکوی لمانز قرار داشت، R91CP که در Daytona پیروز شد، هر دو مدل 270R و 400R به علاوه یک گروه فاتح تمام عیار. یک GT-R. چه حواس پرتی از کار خواهند بود. فستیوال امسال NISMO در فوجی نیز بسیار خاص باشد.

تاکائو کاتاگیری، رئیس موتوراسپرت جهانی نیسان، افزود: «هدف ما ارائه نشاط برای طرفداران در پیست و گنجاندن آموخته های پیست مسابقه در محصولاتی است که مشتریان می توانند بخرند. هدف بلندمدت ما این است که به تدریج تجارت خود را در سطح جهانی گسترش دهیم و مدل های هیجان انگیز NISMO را به مشتریان در سراسر جهان ارائه دهیم. این با خودروهایی مانند Ariya NISMO شروع می شود. شاید به اندازه برخی از پیشینیان برجسته خود هیجان انگیز نباشد، اما هیچ کس نیازی به یادآوری اهمیت این SUV سریع این روزها ندارد.


منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48998