BMW Z8 | ماشین های زیر چکش
انتشار: مرداد 25، 1403
بروزرسانی: 03 تیر 1404

BMW Z8 | ماشین های زیر چکش


[embed]https://www.youtube.com/watch?v=Ccg-0eooV7g[/embed]

دهه 00 پر از راه اندازی مجدد بود. مرسدس Gullwing را با SLS AMG بازگرداند، فورد GT40 را با اینچ بیشتر و کاراکترهای کمتر احیا کرد، و BMW مینی را به عنوان یک هاچ بک نه چندان مینی عرضه کرد. هیچکدام در بحث و جدل کوتاهی نداشتند، اما از آنجایی که همه آنها به برخی از بهترین خودروهای تاریخ ادای احترام کردند، سازندگان مربوطه هرگز برای تعویض آنها مشکل نداشتند.

تا حدودی به همین دلیل است که مردم هنگام ورود بی ام و Z8 سر خود را به سختی دور می کردند. راه اندازی مجدد در اواخر دهه 90 واقعاً موردی نبود و خودرویی که Z8 به آن اشاره کرد، 507، نسبتاً ناشناخته بود، زیرا 40 سال پیش برای بازار ایالات متحده ساخته شده بود و به شدت فروخته می شد. دقیقاً پایه محکمی برای موفقیت در فروش نیست. اما کریس بنگل، مدیر طراحی بی ام و، هنریک فیسکر را روی قاب قرار داد تا طرحی بیرونی برای رودستر پرچم دار جدید این شرکت با 507 زیبا و در عین حال فراموش شده به عنوان موزه اش ارائه کند.

اگرچه ممکن است چندان منطقی نباشد، طراحی فیسکر واقعاً دیدنی بود. جلوپنجره های افقی کلیوی، آن دریچه های ظریف بال ها و مینیمال عقب همگی اشاره ای به 507 دارند، همان طور که جلوپنجره ایستاده و کروم فراوانی دارد. به نظر کاملاً متفاوت از هر خودروی دیگر در خط تولید BMW در آن زمان بود، درست مانند 507 در اواخر دهه 50، با هر سرویس قابل مشاهده که برای Z8 سفارشی شده بود. همین امر در مورد فضای داخلی به سبک اسکات لمپرت نیز صدق می کند، که دارای فرمان منحصربه فرد با پره های سیمی رترو، داشبورد رنگ بدنه با صفحه های نصب شده در مرکز و تابلو برق است که در هیچ مدل دیگری یافت نمی شود. گفته می شود، تنها قسمت داخلی مشترک با سایر BMW ها، تعویض سی دی بود.

همان طور که شاسی اسپیس فریم آلومینیومی منحصربه فرد بود، با پایه های تعلیق مک فرسون و جناغ های پایینی در جلو و یک محور چند پیوندی در عقب. ترمزها از 750i منتقل شدند، در حالی که موتور 4.9 لیتری V8 400 اسب بخاری مستقیماً از E39 M5 برداشته شد زیرا در آن زمان قدرتمندترین موتور موجود برای BMW بود. همه با گیربکس های شش سرعته دستی عرضه می شدند، اگرچه نسخه بعدی آلپینا آن را با یک گیربکس پنج سرعته خودکار تعویض کرد و V8 را با موتور کمتر قدرتمند M62 کنار گذاشت. خودرویی که در اینجا داریم ممکن است روی چرخ های آلپینا کار کند، اما یک Z8 با موتور S62 مناسب است. دوست داشتنی

علیرغم فروش در تعداد نسبتاً بالا، تقریباً نیمی از کل 5703 دستگاه تولید شده در آمریکا به پایان رسید، Z8 برای جلب نظر منتقدان در اینجا در بریتانیا تلاش کرد. برخی سواری را خیلی محکم می دانستند، احتمالاً به دلیل لاستیک های ران فلت که با تنظیم سیستم تعلیق چندان خوب کار نمی کردند. قاره های مسطح غیرقابل اجرا روی خودرویی که در اینجا داریم نشان می دهد که این تئوری شایستگی دارد، زیرا این Z8 روی سطوح ناهموار می لغزد. این یک تور بزرگ در پایان روز است، زمانی که با هفت دهم راندن پیشرفت می کند. علاوه بر این، اغلب متوجه می شوید که فقط برای شنیدن صدای پمپاژ S62 V8 از اگزوز Supersprint چند دنده را پایین می آورید.

شکی نیست که بررسی های اولیه، همراه با طرح بندی فقط فرمان سمت چپ، خریداران را در زمانی که Z8 جدید بود، با کمتر از 150 مورد به بریتانیا منصرف کرد. اعتقاد بر این است که کمتر از 50 مورد از آن ها امروزه در جاده ها ثبت شده اند که Z8 را به یک کشف نادر تبدیل می کند. پس از گذراندن یک روز با این خودرو، مشخص است که دقت و توجه زیادی به آن شده است. فضای داخلی همان طور که تصاویر نشان می دهند بی نقص است، در حالی که چرخ های اصلی - همراه با صفحه BM Z8 507 - در فروش گنجانده شده اند. طرفدار باند یا نه، سخت است که بعد از پنج دقیقه رانندگی عاشق Z8 نشوید. اما اگر کمی متقاعد کننده تر نیاز دارید، به ویدیویی که گردآوری کرده ایم نگاهی بیندازید و به یاد داشته باشید که صدا را افزایش دهید…


منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48874