BMW Z4 Handshalter | PH اتومبیل های مورد علاقه 2024
انتشار: دی 08، 1403
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404

BMW Z4 Handshalter | PH اتومبیل های مورد علاقه 2024


انتخاب یک ماشین مورد علاقه از سال 2024 کار آسانی نبود. حداقل زمانی که چندین مدعی احتمالی قبلاً دستگیر شده بودند. انتخاب چیزی که سرگرم کننده، هیجان انگیز و در عین حال نماینده شایسته ای برای بازار آن باشد، کار دشواری است زیرا شاهد از بین رفتن برخی از قهرمانان ICE خود هستیم و اعتماد سازندگان آن ها نسبت به آنچه در آینده در راه است متزلزل می شود. شاید من به دنبال سرپناهی در میان طوفان هستم و به عنوان نامزدم، ب ام و Handschalter Pack Z4.

قول می دهم که لودیت نیستم. من به برق، هیدروژن یا هر چیز دیگری که واقعاً در آینده می آید، باز هستم. من حتی برند جگوار را دوست دارم. اما زمانی که ایمیل نیک برای من در یک اسکرول حافظه دویدن در حلقه دوربینم فرستاد، این عکس های انفجار بی ام و از گذشته بود که بیشتر کاکل هایم را گرم کرد.

خیلی وقت پیش بود. اکثر نسل های خودرو با یک فیس لیفت در میانه عمر شش تا هفت سال زنده می مانند. G29 Z4 در سال 2018 وارد بازار شد و در حال حاضر دارای راهنمای خرید استفاده شده با PH است، در حالی که پسر عموی آن GR Supra در سال 2022 تعویض چوبی داشت. تردید بی ام و مطمئناً فقط می تواند حول یک تحقیق بازاریابی افسرده کننده باشد که می گفت هیچ کس برای خرید آن زحمتی نمی کشد.

بنابراین، عرضه یک نسخه ویژه با نام کنجکاو در سال 2024 با یک دستگیره بیرون زده از تونل آن، حتی با استانداردهای فعلی BMW، لحظه ای گیج کننده بود. اما در میان جلوپنجره های بزرگ و M5های اضافه وزن، مطمئناً همه ما می توانیم با موتور جلو، محرک عقب، و تعویض دستی رودستر سوار شویم. ببینید، آنها حتی دوباره #سبز ساخته اند تا به درستی از جمعیت سنت گرا استفاده کنند…

در حقیقت، طرح رنگ کمترین مورد علاقه من است. رنگ سبز عمیق یخ زده M5 CS ممکن است در اینجا فوق العاده به نظر برسد، چرم کنیاک حتی بیشتر از آن، اما من می ترسم که تریم جذاب اینستا - تنها گزینه شما با سه پدال و غیرقابل دسترس در Z4 های خودکار - در خطر بی اهمیت جلوه دادن خودرویی باشد. در فروش مجدد خاکستری \'n\' سیاه به همان اندازه شایسته احساس می شود. فراتر از یاریس GR و تعداد انگشت شماری 911، چند خودروی اسپرت دستی دیگر در سال جاری عرضه شده است؟

من همچنین این ماشین را دوست دارم نه به این دلیل که به شدت به گذشته چسبیده است، بلکه به این دلیل که یک شخصیت فرعی در داستانی بسیار بزرگتر است. اگر ب ام و فقط خودروهایی از این دست می ساخت، به همان اندازه نابهنگام به نظر می رسید که شرکت Malvern که موتورهایش را با آن مشترک است. اما مهم تر از همه، Handshalter یک لقمه کوچک و خوشمزه در بوفه وسیع تر باواریا است. با Neue Klasse برقی آینده، خودروهای تولید هیدروژن واقعی و M3 که ظاهراً هم ICE و هم EV را ارائه می کند، این پروانه مخفف یک برند بی طرف انرژی است. در میان چنین نگاه کردن به توپ کریستالی، داشتن ماشینی که به خط قدیمی می چسبد، خوب است، و احتمالاً در این فرآیند پول کمی به دست می آورد (از این رو، تنها گزینه رنگ و تریم، یکی از افراد مشکوک است).

نه اینکه ارزان باشد. ماشین میوه همیشه در حال چرخش قیمت خودرو به این معنی است که Z4 دستی بالاتر از شصت بزرگ است، تریم Handschalter ده درصد بالاتر از استاندارد است. با این حال، شما کمی بیشتر از یک پدال اضافی برای 5325 پوند دریافت می کنید. تنظیمات جدید شاسی و فرمان، کنترل پایداری بهینه شده و تنظیمات دیفرانسیل M Sport و راه اندازی چرخ های 19/20 اینچی جدید، اولین نمونه خارج از M Division و پوشیدن Pilot Super Sports که هر کدام 285 بخش را در اکسل عقب اندازه گیری می کند، وجود دارد. موتور 3.0 لیتری توربوی M40i معمولی دست نخورده است و خوشبختانه این خودرو را تبدیل به دستی می کند که کل 340 اسب بخار قدرت و 369 پوند فوت جایگزین خودکار خود را کنترل می کند. همچنین 15 کیلوگرم سبکتر است، اگر کندتر تا شصت و دو باشد و یک کنه کارایی کمتری داشته باشد.

آمارهای روی کاغذ واضح است که جذابیت این خودرو در آن نهفته است، با این حال، نکته ای برای تقویت بیشتر این استدلال است که این خودرویی است که در سال 2024 باید آن را دوست داشت. جعبه پدال و بلافاصله ایستگاه را برای تجربه رانندگی درگیرتر تنظیم می کند. چوب وسط برای هرکسی که در 20 سال گذشته یک BMW دستی را هدایت کرده است آشناست و در حالی که مونیخ ادعا می کند یک گیربکس «انحصاری» برای M40i دارد، نسبت های آن دقیقاً با نسبت های سوپرا MT مطابقت دارد. صادقانه بگویم که برای ما خوب است.

مت برد در تابستان با ابراز تاسف از همان حس نازک، لاستیکی و کمی نامشخص خود گفت: «گیربکس شش سرعته همچنان یک گیربکس ماژولار BMW است – و آن را احساس می کند.» این ماشین را به سختی بازجویی کنید و بدون شک حق با اوست، اما من و مت کاملاً موافقیم که یک دفترچه راهنمای ناقص بهتر از بی کتابی است. و خیلی مایل طول می کشد تا حافظه عضلانی اندام چپ شما بیدار شود و با این تجربه هماهنگ شود، مایل ها به سرعت در حال چرخیدن بدون زحمت در جعبه به بالا و پایین، اغلب برای جهنم محض است.

چندین حالت رانندگی و تطبیق دور خودکار دارید که به راحتی در Sport Individual روشن یا خاموش می شود. خونسردی و پختگی نمایش داده شده چنین است، فکر می کنم با خوشحالی در سخت ترین تنظیمات در همه جاده ها به جز شکننده ترین جاده ها می دوید. آوردن آن به منطقه های یخ زده و سردرگم یورکشایر برای این جشن پایان سال نشان می دهد که G29 چقدر خوب بوده است. ماشینی که ناعادلانه زیر سایه پسر عمویش تویوتا زندگی می کند، فکر می کنم.

رودسترها در شرایطی مانند این در بهترین حالت خود هستند: یک روز سرد خیره کننده اما سرد، صندلی ها و چرخ ها روشن، دریچه های تهویه درست به هنگام ریختن هوای تازه و عطرهای فراوان دلز. همه بدون ترس از سوختن شما. ناگهن Z4 تئاتر در فضای باز عالی را برای جت های آموزشی در ارتفاع پایین فراهم می کند که هنگام رانندگی از مسیر درخشان Buttertubs Pass برای دوربین Oli B در دره حفر می کنند. تقریباً به اندازه کافی سعادتمند است که زیاد نگران این نباشید که چرا آن جت ها اینقدر فعال هستند…

Mooching همیشه یک لباس قوی Z4 بوده است و در حالی که استقلال واقعی بر روی گیربکس آن عمق جدیدی را در تحویل B58 و لایه هایی در هندلینگ آن نشان می دهد، این لاستیک ها حتی در روزهای سختی مانند این بسیار طاقت فرسا هستند. نمی دانم که آیا 19های معمولی روی میشلن های باریک تر ممکن است جالب تر باشند. اما چه ترجیح می دهید گشتاور آن را بچرخانید یا آن را دور برگردانید، انتخاب تنها در اینجا با شما و شماست.

من چند سال پیش یک M40i Steptronic را اجرا کردم و در حالی که تجربه رانندگی آن به ندرت بیش از 7/10 احساس می شد، زمانی که حمل و نقل برای بردن آن به سختی آن را از دست دادم. در تمام سال های آزمایش طولانی مدت خودروهای من، این خودرویی بود که به راحتی وارد زندگی روزمره شد. فضای داخلی محصور با سقف رو به بالا، 6 حالت ساده با تاشو و مناسب در اواسط 30 ثانیه مایل بر گالن تضمین می کند که زندگی با آن در حالی که عضلانی و سرگرم کننده در جاده درست است، زندگی می کند. به خصوص زمانی که آب و هوای نامناسب باعث شد تا لاستیک های عقب آن را از آسفالت باز کند تا چابکی 1.6 تن آن کاهش یابد.

یک کتابچه راهنمای کاربر فاکتور سرگرمی را به حداقل هشت می رساند بدون اینکه هیچ یک از قابلیت زندگی را به خطر بیندازد. در هر صورت، سال های پیشرفت Z4 (یا جهش های عظیم فناوری در نقاط دیگر Planet Car) آن را همچنان قابل زندگی تر می سازد، فضای داخلی آن بهترین ترکیبی از لوکس و عمل گرایی است. اکثر چیزها از طریق یک دکمه کار می کنند و بوق و بونگ های اجباری آن به راحتی خاموش می شوند.

من با خوشحالی اعتراف می کنم که یک خودروی مورد علاقه ام را که در تابستان 2019 از آن لذت می بردم اعلام کنم 2024 به دور از زورگویی است اما Handschalter هر بار که در پیله کنیاک گرمایش نشسته ام باعث شده است که لبخند بزنم. و گاهی اوقات همه چیز باید به همین سادگی باشد.

مشخصات | BMW Z4 M40i HANDSCHALTER

موتور: 2998 سی سی، شش توربو مستقیم
انتقال: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
قدرت (hp): 340@5000-6500 دور در دقیقه
گشتاور (پوند فوت): 369@1600-4500 دور در دقیقه
0-62 مایل در ساعت: 4.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 155 مایل در ساعت (محدود)
وزن: 1625 کیلوگرم
MPG: 32.5
CO2: 197 گرم در کیلومتر
قیمت: 64060 پوند

قابل تقدیر | داچیا داستر

این خبر فوری نیست که تعداد خودروهای با عملکرد مقرون به صرفه در حال کاهش است و سال 2024 شاهد سقوط گیوتین بر روی قهرمانان هاتچ بیشتر بود. اما اگر سرعت در اولویت شما نباشد، بودجه کم به معنای سرگرمی کم نیست: Mk3 Duster جدید قیمتی مطابق با Corsa معمولی دارد و در عین حال از جذابیت طراحی و مهندسی مهندسی برخوردار است. کاهش هزینه آشکار آن به جای ناامید کننده، تحت تاثیر قرار می دهد، و ثابت می کند که هیچ مانعی برای پالایش مناسب نیست. انتخاب نیز وجود دارد. یک 4x4 دستی آفرود را با جسارت انجام می دهد، در حالی که مدل هیبریدی هوشمند FWD می تواند یک دستیار روزمره به طرز قابل توجهی صیقلی باشد. گروه گسترده تر رنو روی تمام سیلندرها شلیک می کند.


منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=49352