2024 BMW M4 Competition Convertible |  بررسی PH
انتشار: خرداد 01، 1403
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

2024 BMW M4 Competition Convertible | بررسی PH


ماشین عجیب، BMW M3 (و اخیراً M4) کانورتیبل. این نسخه ای است که پاک دوستانی مانند ما دوست داریم از آن متنفر باشیم، اما تنها نسخه ای است که در تمام شش نسل سری M Division 3 با کوپه دو در دوام آورده است. حتی سالن چهار در برای مدتی برداشته شد - نه روکش. بنابراین مردم باید آنها را دوست داشته باشند. و با وجود تمام موقعیت های بی پایان موتوراسپرت BMW، M3 های بدون سقف از دهه 80 وجود داشته است. در آن زمان تعداد زیادی وجود نداشت، اما هنوز وجود داشتند. بنابراین آنها باید از نظر داخلی نیز کاملاً از این ایده خوششان بیاید. در حال حاضر هیچ چیز به اندازه نماینده E30 به عنوان قهرمان M homologation مقدس نیست، اما در همان روز فرصتی برای کسب درآمد شناسایی شد - و تاکسی از آن زمان با ما بوده است.

درک اینکه چرا Convertible شهرت خود را به دست آورده آسان است. آخرین چیزی که موتورهای دارای گشتاور سبک و به طرز شگفت انگیزی به آن نیاز داشتند، سقف تاشو (شامل یک سقف سخت برای V8!) بود تا به اطراف بچرخد. F82 یک M4 بسیار سبک با وزنی در حدود 1500 کیلوگرم بود - سپس F83 یک چهارم تن به آن اضافه کرد. کل نکته M3/4 اغلب در تضاد با دلیل وجودی یک کانورتیبل به نظر می رسد، از این رو علاقه مندان را به راه اشتباه می اندازد. اما اکنون، با جفت M3/4 شیک تر (و سنگین تر) از همیشه - و در عین حال ذاتاً سفت تر - احتمالاً اهداف یک خودروی M و یک تله خورشیدی 2+2 نزدیک تر از همیشه در راستای هم قرار دارند.

مطمئناً آخرین فیس لیفت به این منطق اعتبار می بخشد. M4 cabrio همیشه فقط xDrive بود، که اکنون توسط کوپه نیز مورد استفاده قرار گرفته است، اما اکنون فضای داخلی برای «طعم خودروهای اسپرت انحصاری» بازسازی شده است، لیست آپشن ها به ظاهر طولانی تر است و می توانید رنگ صورتی داشته باشید. این جذابیت قدیمی را فریاد نمی زند. اما به عنوان بخشی از برنامه راه اندازی M4 CS، این فرصتی است که M4 Competition را با فرمت تازه احیا شده 530 اسب بخاری خود هدایت کنید. استایل بدن هر چه که باشد، بی ادبی است که این کار را نکنید.

ظاهر جدید داخل و خارج قطعا به حال و هوای فوق العاده GT این نسل کمک می کند. چراغ های لیزری به سبک CSL بسیار هوشمند هستند و چراغ های جلو نیز مدرن تر هستند. مشبک هنوز هم مشبک است، بله. اما فراتر از نیاز به فضا، دشوار است که بفهمیم چگونه می توان جهش به M8 از \u200b\u200bاینجا را توجیه کرد - M4 در واقع بسیار گران به نظر می رسد و احساس می کند. داخل کابین با برخی از دکمه ها کنار گذاشته شده است، و شاید برخی از کمانچه های اولیه برای انجام این کار وجود داشته باشد که قبلاً لازم نبود، اما نمای ظاهری آن ظاهری بسیار کمتر درهم و براق است - به کمک صفحه نمایش های ترکیبی. این باید یکی از موفقیت آمیزترین انتقال ها به دور از دکمه ها باشد. جنس و کیفیت صفحه نمایش همه بسیار خوب است. شاید خیلی M نباشد، اگرچه هاله مناسب را برای یک کابریوی 100000 پوندی تضمین می کند.

در جاده (که مسلماً نمونه های آلمانی فوق العاده هموار) این M4 کار بسیار خوبی را انجام می دهد، خوب، لعنتی به خوبی همه چیزهای دیگر. در حالی که افزایش قدرت متوسط \u200b\u200bو مزیت گشتاور بی اهمیت است (همان مقدار، در دسترس بودن کمی گسترده تر)، کانورتیبل در هر دنده و در هر دوری به خوبی ضربه خورده است. با استاندارد xDrive و خودکار، این ایده که این یک در همه فصل ها و در هر موقعیتی است، بسیار خوب عمل می کند. این کار مشتاقانه به تلاش و چرخش پاداش می دهد، اما در سریع و بدون سر و صدا نیز بسیار خوب است. در حالی که سقف را بالا می چرخانید، تشخیص تفاوت بین این و کوپه بسیار سخت است.

سقف پایین و افسون ادامه دارد (با عرض پوزش)، ساختار تقریباً عاری از لرزش، سیستم صوتی قوی و نفوذ باد حتی بدون انحراف در محل محدود شده است. در حالت Comfort برای سیستم تعلیق (یا شاید اسپورت؛ حتی آلمان نمی تواند با اسپورت پلاس کنار بیاید)، M4 Convertible می تواند مطیع و قابل قبول باشد. به نظر نمی رسد که از یک سو یک خودروی مدرن M بودن یا از سوی دیگر یک کانورتیبل بودن، با یکدیگر در تضاد باشند، و این اتحادیه را بسیار هماهنگ تر از زمانی که قبلاً مجبور به کنار هم بودند، می کند.

این تصور حتی برای رانندگی کمی سریعتر نیز باقی می ماند، با همان ویژگی ها - چرخش سرسخت، خونسردی بی عیب، xDrive فوق العاده خوب - همه اینها کاملاً مشهود است. اینکه آیا همه اینها به بریتانیای باریک تر و ناهموارتر ترجمه می شود، باید دید، اما نشانه ها خوب هستند. هنوز نسخه بدی از این M3 و M4 وجود نداشته است، و در حالی که ممکن است کانورتیبل با افزایش قدرت و به روزرسانی داخلی طرفداران بیشتری پیدا نکند، دلیل کمی وجود دارد که فکر کنیم این دیدگاه را تغییر دهد.

یا نه در بزرگراه، به هر حال. بیشتر مسیر آزمایشی ما محدود به اتوبان بود، جایی که کیفیت داخلی، ظرافت کلی و آرامش بی امان تأیید می کرد که این خودروی روباز است که برای طی کردن مسافت های بزرگ با سرعت بالا ساخته شده است. مطمئناً، همه چیز در سرعت بالای 100 مایل در ساعت کمی مبهم می شود، هر چند به اندازه ای که انتظار می رود نزدیک نیست. همه افراد فقط تصور می کنند که یک M3 دیگر است و هوشمندانه از مسیر خارج می شود (پنجره باید برای چیزی خوب باشد). در تمام مسیر تا سرعت 171 مایل در ساعت (معنی است افزایش محدودیت سرعت در آلمان مشخص شود) M4 مانند یک سنگ جامد بود. و غیر قابل انکار عالی که معمولاً کلمه ای مرتبط با این استایل بدن نیست، اما بسیار، بسیار توانا است. هر مشتری M4 که تابستان امسال یک «تفنگ طوفان در خارج از کشور» را در نظر بگیرد، بسیار تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

شاید به دلیل انتظارات کمی پایین تر (هرچند ناشایست)، این حکم اصلی کل ماشین است. M4 Convertible بسیار چشمگیر است. این خودرو با سرعت و سرعت یک کوپه استاندارد رانندگی نمی کند، اما دور از دسترس نیست و می تواند رضایت زیادی از رانندگی از بالا به پایین را در تجارت ارائه دهد. اگر این مورد شماست، به نظر می رسد که M4 سازش کمتری نسبت به هر نقطه قبلی برای هیجان از بالا به پایین ارائه می دهد. با چند گزینه گرانبها در بازار - F-Type از بین رفته است، مانند V8 Lexus LC - برای M4 جذاب تر از همیشه زمان بدی به نظر نمی رسد. حتی اگر هنوز واقعاً قرار نیست آن را دوست داشته باشید.

مشخصات | BMW M4 COMPETITION XDRIVE XDRIVE تبدیل (G83)

موتور: 2993 سی سی، توئین توربو مستقیم شش
انتقال: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ متحرک
قدرت (hp): 530@6250 دور در دقیقه
گشتاور (پوند فوت): 479@2750-5730 دور در دقیقه
0-62 مایل در ساعت: 3.7 ثانیه
حداکثر سرعت: 155 مایل در ساعت
وزن: 1920 کیلوگرم DIN، 1995 کیلوگرم اتحادیه اروپا
MPG: 27.4
CO2: 232 گرم در کیلومتر
قیمت: 91500 پوند


منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48547