کاربرد موتور دیزلی مجله آبیاران | dieselcommittee
انتشار: مرداد 30، 1403
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404

کاربرد موتور دیزلی مجله آبیاران | dieselcommittee

در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می کند و با شروع زمان تنفس چرخه جدیدی آغاز می گردد. پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد می شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می گردد. عنوان موتورهای دیزل که به نام موتورهای اشتعال بر اثر فشار بالا نیز شناخته می شوند، از نام دکتر رودلف دیزل اقتباس گشته که در حدود سال 1893 در آلمان اختراع آن را به ثبت رسانید.

  • ۹٫طول عمر یک موتور دیزلی به طور تقریبی دو برابر یک موتور بنزینی است که به دلیل طراحی قدرتمند قطعات موتور است.
  • علت دود سیاه در موتور دیزل می تواند به دلیل سوخت زیاد فیلتر هوای کثیف، لقی سوپاپ ها، گرفتگی انژکتورها و یا فرسوده شدن آن ها، کثیف بودن محفظه احتراق یا شمع ها باشد.
  • سامانه سوخت رسانی سامانه سوخت شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و تمام لوله های سوخت است.
  • ساختار چهار سوپاپ و طرح های بهینه شده نسبت جریان جرقه هوا و سوخت اجازه می دهد تا راندمان مکش هوا بالاتر باشد.
  • موتورهای احتراق داخلی کارآمدتر از موتور بخار هستند و به طور گسترده در زمینه حمل و نقل استفاده می شوند.
  • در دیزل ژنراتورها تبدیل انرژی سوخت گازوئیل به انرژی الکتریکی صورت میگیرد.

در واقع در موتورهای دیزلی شمع هیچ استفاده ای در سوخت دیزل ندارد زیرا نیازی به روشن کردن سوخت دیزل ندارد در عوض شمع جرقه زنی فقط می تواند محفظه احتراق را گرم نگه دارد. موتورهای دیزل همه آلاینده ها را دارند، اما سوخت آن ها غنی تر و تمیزتر می سوزد این کار به سوزاندن مواد جامد در گازهای خروجی از اگزوز نیز کمک می کند. موتوردیزل نوعی از موتورهای درون سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود.

پمپ های سوخت، سوخت را از مخزن سوخت به موتور می رسانند

فشار سوخت در لوله هايي كه به سوخت پاشها منتهي مي شوند بسيار زياد است (35تاMpa140 يا5000تا psi20000). لوله هاي گازوئيل را بايد با احتياط باز و بسته كرد تا صدمه نبينند، زيرا هر نوع آسيب ديدگي اين لوله ها ممكن است سبب گرفتگي مسير سوخت رساني شود . در صورتي كه بخواهيد لوله اي را باز كنيد ، يا اتصالي را كه نشتي دارد سفت كنيد بايد دقت كنيد كه لوله نتابد يا چين نخورد .

سیستم اگزوز موتورهای دیزلی

در بعضي از مجله خبری دیزل کمیته هاي گازوئيل ، اهرمي براي پركردن پمپ و هوا گيري نيز در نظر گرفته شده است كه با دست كار مي كند. برای مثال لقی بین پلانجر و بارل حدود یک میکرون است (یک هزارم میلی متر). این سیستم که در واقع مانع از قفل ماندن چرخ ها پس از ترمز گیری می شود یک سیستم ترمز پیشرفته است و به راننده این امکان را می دهد که در عین فشار شدید پدال ترمز، کنترل خودرو را به راحتی در دست داشته باشد. خطری که همواره در رانندگی احساس می شد، قفل شدن چرخ ها هنگام ترمز گیری های شدید و همچنین در شرایط لغزندگی جاده بود. کروز کنترل چیست و چه کاربردی دارد؟ همان طور که از نامش مشخص است، کروز کنترل کنترل کننده است.

موتور دیزلی چیست؟

در فاز اول، دریچه های ورودی به طور کامل باز می شوند تا هوا وارد آن ها شود. در طی این اتفاق، شاتون یک ضربه وارد می کند و میل لنگ ۱۸۰ درجه به چرخش در می آید و فرورفتگی بسیار شدیدی در محفظه احتراق به وجود می آید. به واسطه این فرورفتگی و وارد شدن سوخت توسط انژکتور، محفظه پر می شود.

http://boostercctv.ir