
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404
هوندا و نیسان رسماً ایده ادغام را مطرح کردند
«غوغا» وضعیت صنعت خودرو در سال 2024 را بیش از حد نمی فروشد. در سرتاسر جهان، تولیدکنندگان مجبورند برق رسانی، تغییر کاربری و سلیقه مشتری، تأثیر (برخی ممکن است بگویند تأثیر) چین، دستورات، سهمیه ها، مقررات، شبح تعرفه ها در ایالات متحده ... زیاد است. و درست زمانی که به نظر می رسید از نظر اخبار مهم، یک سال مهم به پایان رسیده است، نیسان و هوندا - دو غول بزرگ خودروسازی ژاپنی - یک یادداشت تفاهم اضافی امضا کردند تا بحث ها و ملاحظاتی را برای یکپارچگی تجاری بین آغاز کنند. این دو شرکت از طریق تأسیس یک شرکت هلدینگ مشترک.\' این به دنبال توافق مشابهی در ماه مارس در مورد هوشمندسازی وسایل نقلیه و الکتریکی سازی است که ظاهراً به اندازه کافی پیش نرفت. همکاری نزدیک تر مورد نیاز است، که می تواند منجر به تشکیل یک سازمان ترکیبی شود که پس از تویوتا و فولکس واگن رتبه سوم را در حجم فروش جهانی خواهد داشت.
به ویژه نیسان با کاهش شدید سهم بازار در آمریکای شمالی (بزرگترین بازار آن)، کاهش تعداد در چین و کاهش شدید سود در سال جاری نسبت به سال 2023 نیز دچار یک مشکل بسیار سخت شده است. حتی با وجود برخی از تعدیل های اخیر، تا آنجا که به پول سازی مربوط می شود، وضعیت اسفباری است. مبارزه برای نیسان مانند بسیاری دیگر در محیطی پر از تنش و با استراتژی نامشخص در مورد خودروهای برقی است.
چیزی که برای شرکتی که Leaf را در همان اوایل ساخت آن ساخته بود بسیار قابل توجه به نظر می رسد، اما نسل دوم مدل در سال 2025 هشت ساله خواهد شد - یک عمر از نظر خودروهای الکتریکی. جایگزینی آن مدت ها به تعویق افتاده است، به خصوص که آریا بسیار جدیدتر پیشرفت چشمگیری در فضای شاسی بلند EV نداشته است. فناوری ePower موجود در قشقایی و ایکس تریل، که در آن یک موتور الکتریکی ماشین را به حرکت در می آورد اما توسط یک موتور احتراقی شارژ می شود - که بی شباهت به تنظیمات هوندا HEV نیست - زمانی که بسیاری از رقبای SUV انتخاب کرده اند، کمی قدیمی به نظر می رسد. در عوض فناوری هیبریدی پلاگین. در زمان عرضه در سال 2022، آرنو چارپنتیر، رئیس وقت استراتژی محصول اروپایی، پیشنهاد کرد که پلاگین هیبریدی دوام چندانی نخواهد داشت. به نظر می رسد بسیاری دیگر متفاوت فکر می کنند.
در حالی که هوندا اخیراً کمی بهتر شده است - قیمت سهام نیسان با توجه به شایعات مرتبط با این خودرو افزایش یافت. هوندا افت کرده است - تطبیق آن با واقعیت های دنیای خودروسازی فعلی نیز کند بوده است. e زیبا بود، اما گران قیمت برای یک EV که خیلی دور نمی رفت. e:Ny1 بسیار شبیه است، بدون بیت زیبا. همه ما هنوز در مورد سیویک تایپ R هیجان زده ایم، جاز همچنان با قایق به فروش می رسد و آمریکا عاشق آکورد است، اما هیچ کس نمی تواند ادعا کند که با رژه HRV، CRV و ZRV به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد.
بنابراین ترتیبات جدید بسیار پیشنهاد می کند. نیاز دارد. البته همکاری برای دستیابی به اهداف سریعتر و کارآمدتر کلیدی است، بنابراین تعداد زیادی از منابع مشترک محتمل به نظر می رسد. هدف رسمی این است که از طریق وسایل نقلیه ای که توسط نرم افزار آن ها تعریف شده است، به سمت جامعه ای بدون کربن و مرگ و میر بدون ترافیک کار کنیم، که به نظر می رسد یک کار بزرگ است. کلاب زدن با هم برای ایجاد معماری مورد نیاز مطمئناً به این معنی است که آنها می توانند زودتر اتفاق بیفتند. چین در زمینه نرم افزار بسیار پیشرو است و نقش آن مهم تر خواهد شد. اگر این توافق پیشرفت کند، باید یکی از اولویت های اصلی باشد.
در رابطه با آن، پیشنهاد شده است که علاقه فاکسکان - یک شرکت غول پیکر لوازم الکترونیکی مصرفی تایوانی - به نیسان، این ترتیب هوندا را تسریع کرده است. اگرچه تغییر ساختار دقیقاً در ژاپن تشویق نمی شود (به این فکر کنید که نیسان و رنو روابط نزدیک تری داشتند)، اما ترجیح داده می شود که سرمایه گذاری در خارج از کشور انجام شود.
اعلامیه امروز حاکی از آن است که اگر هم افزایی مناسب شناسایی و به زودی انجام شود، یک «شرکت تحرک» در سطح جهانی می تواند درآمد فروش بیش از 30 تریلیون ین و سود بیش از سه تریلیون ین را هدف قرار دهد. این ارقام در حال حاضر به ترتیب 150 و 5 میلیارد پوند است. پس جاه طلبی بزرگی است، اما برنامه های بزرگی نیز در راه است: «تکمیل متقابل» کل مجموعه، بنابراین استاندارد کردن پلت فرم ها در هر دو برند و همه پیشرانه ها برای کاهش هزینه، ترکیب تلاش های تحقیق و توسعه، «بهینه سازی» امکانات تولید آن ها (یعنی بستن یک چند) و ساده کردن زنجیره تامین فقط شروع است.
اگر در حال حاضر در بهترین وضعیت سلامتی قرار نگیرید، هوندا و نیسان هر دو زیرساخت و تخصص جهانی عظیمی برای استفاده و استفاده از آن دارند. کار با هم بر روی یک چیز باید مزایای آشکاری را به همراه داشته باشد - حتی اگر بهبود کارایی در طول فرآیند، از کارخانه ها تا تامین مالی خودروهای جدید، ناگزیر به معنای از دست دادن مشاغل در طول مسیر باشد. اخبار امروز همچنین به «تاسیس بنیاد استعداد برای هوش و برق سازی» اشاره می کند، که دلگرم کننده است، اگرچه بعید به نظر می رسد که هر فردی که در حال حاضر با هر دو برند درگیر است، در آینده مورد نیاز باشد، به ویژه با توجه به تمرکز بر ساده سازی و کارآمدی.
در حال حاضر، اقدامات بعدی پیشنهادی شامل تشکیل یک هلدینگ از طریق واگذاری سهام مشترک است که در مجمع عمومی بعدی به تصویب خواهد رسید. سپس قبل از شروع عملیات Save Nissan (عنوان PH کاری) منوط به تایید مقامات مربوطه خواهد بود. اما این خیلی برنامه است. مدیر، رئیس و مدیر عامل نیسان ماکوتو اوچیدا گفت: "امروز یک لحظه مهم است که ما بحث ها را در مورد یکپارچه سازی کسب وکار آغاز می کنیم که پتانسیل شکل دهی به آینده ما را دارد. اگر محقق شود، من معتقدم که با متحد کردن نقاط قوت هر دو شرکت، می توانیم بی نظیر ارائه دهیم. ارزش برای مشتریانی در سراسر جهان که از برندهای مربوطه ما قدردانی می کنند، می توانیم با هم راهی منحصر به فرد برای لذت بردن از خودروهایی برای آنها ایجاد کنیم که هیچ یک از این شرکت ها به تنهایی نمی توانند به آن دست پیدا کنند. بنابراین به نظر می رسد سال 2025 برای نیسان سال مهم تری نسبت به سال 24 باشد. پاسخ در کارت پستال اکنون برای نام عجیبی که شرکت هلدینگ هوندا-نیسان دریافت خواهد کرد…
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=49348