
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404
موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | dieselcommittee
فيلتر بعدي ،كه گاهي فيلتر اوليه ناميده مي شود، بيشتر ذرات ريز را مي گيرد. فيلتر هاي اوليه و ثانويه را مي توان در يك محفظه ،يا در محفظه هاي جداگانه قرار دارد. طراح موتور اندازه باك را طوري تعيين مي كند كه بتواند سوخت كافي را براي كار موتور براي مدتي معقول را در خود جاي دهد ، بدون آنكه نيازي به سوخت گيري مجدد داشته باشد . داخل دستگاه روغن استاندارد که برای خودرو استفاده می شود بریزید . درصورتیکه نیاز به مشاوره دارید میتوانید از طریق لینک زیر در واتس آپ با کارشناسان در ارتباط باشید. بوش سیلندر قطعه ای است که حالت استوانه ای شکل و توخالی دارد و در داخل حفره های موجود در بدنه سیلن...
- پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا می کند.
- 2- تولید توان بالا؛ گشتاور بیشتر منجر به تولید توان بالا می شود.
- ژنراتورهای دیزل به خاطر بهره مندی از طول عمر بالا و هزینه عملکرد پایین، مورد استفاده قرار می گیرند.
- همچنین آلایندگی تولید شده بنزین نسبت به سوخت گازوئیل به شدت بیشتر بوده و از این جهت سوخت بنزینی را کثیف تر از گازوئیلی می شناسند .
- سامانه روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می باشد.
موتور های دیزل تنها هوا را متراکم می کنند، بنابراین نسبت تراکم می تواند خیلی بالا باشد. در موتور دیزل، هوا تا حدی فشرده می شود تا حرارت آن سوخت را مشتعل کند. موتور دیزل، مانند موتور بنزینی، پیستونی در داخل سیلندر دارد، اما هنگام اولین حرکت پیستون به پایین فقط هوا، و نه مخلوط هوا و سوخت، داخل سیلندر می شود. پس از آن، پیستون به سمت بالا حرکت و هوا را متراکم می کند تا کاملاً داغ شود سپس، سوخت به هوای داغ اضافه و در آن جا مشتعل می شود. احتراق پیستون را به سمت پایین می آورد و در وضعیت ضربۀ قدرت قرار می دهد. موتور دیزل را ابتدا هربرت اکروید انگلیسی (۱۸۶۴ـ۱۹۳۷) در ۱۸۹۰ شرح داد و رودولف دیزل آلمانی در ۱۸۹۲ برای نخستین بار آن را به مرحلۀ عمل رساند.
موتور دیزل SKN 178FE
تفاوت اصلی موتورهای دیزل با دیگر موتورها، استفاده از احتراق در اثر تراکم آن است. در این پیشرانه ها عمل احتراق صورت نمیگیرد بلکه در اثر تراکم بسیار بالا مخلوط سوخت و هوا بدون جرقه زدن متراکم می شوند. نام اشتعال بر اثر فشار بالا بر اساس عملکرد موتور انتخاب شده است. موتورهای دیزل بر مبنای نسبت فشار بالا طراحی شده اند که در نتیجه فشار بالا، درجه حرارت هوای فشرده شده داخل محفظه احتراق، بالا می رود. درجه حرارت به قدر کافی بالا بوده تا پس از تزریق سوخت به داخل محفظه احتراق، اشتعال رخ دهد.
سبد خرید
يكي از محمجله خبری دیزل کمیتهيتهاي اين نوع سوخت پاش اين است كه سوخت از آن چكه مي كند و سبب احتراق زود هنگام و تلف شدن سوخت مي شود. اين نوع پمپ روي موتورهاي متوسط وكوچك مدرن و دور بالا نصب مي شود. بيشتر پمپ هاي سوخت پاش مدرن از نوع پمپ سوخت پاش خطي هستند .اين پمپ ها بر اساس مكانيسم بادامك و سوزن كار مي كنند. شكل بادامك،از طريق كنترل ميزان بالابري سوزن، مقدار سوخت و از طريق كنترل زمان بالابري سوزن ، زمان سوخت پاشي و از طريق سرعت بالابري سوزن، آهنگ سوخت پاشي را تنظيم مي كند. اگر موتور با دور rpm1000، يعني 1000 دور در دقيقه ،كار كند، عمل سوخت پاشي بايد در300 را ثانيه انجام شود و شروع سوخت پاشي نبايد به مدتي بيش از زمان لازم براي يك درجه چرخش ميل لنگ به تعويق بيفتد . هم فيلتر اوليه و هم فيلتر ثانويه ، به تدريج ،دچار گرفتگي مي شود؛ دراين حالت موتور با قدرت كمتري كار مي كند .
موتور های دیزلی دارای مزایای متعددی نسبت به سایر موتور های احتراق داخلی دارند. با تمام توضیحات داده شده می توان گفت که قدرت موتور بنزینی در برابر موتور های دیزلی بسیار کم بوده و در بسیاری از شرایط حتی نمی توان آن ها را مقایسه کرد . موتور های بنزینی نیز مانند موتورها دیزلی دارای چهار بخش ( مکش و تراکم و قدرت و تخلیه ) هستنند . اما یک روز مایکل ویلِتانژ طرحی مبنی بر استفاده موتور های دیزلی در صنعت خودرو و ارتش داد که بلافاصله مورد تحلیل قرار گرفته و محصولات بسیار زیادی ساخته شد .
http://boostercctv.ir