
بروزرسانی: 03 تیر 1404
موتور دیزل چهار زمانه موتور دیزل چهارزمانه چیست؟ ماه نیرو | dieselcommittee
این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می گردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می شود که در نتیجه آن سوخت شعله ور می شود. کلمه دیزل نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانه روزی، نوع خاصی از موتورهای احتراق داخلی را به ثبت رساند، به احترام این مخترع این گونه موتورها را موتورهای دیزل می نامند.
- حتی گاهی باعث به وجود آمدن دود سفید که ناشی از سرد بودن موتور است می شود.
- از این موتور ها در بخش دریای بسیار استفاده های گوناگونی شه به طوری که موتور های زیر دریایی های غیر هسته ای عمدتا از دیزل ساخته شده و می تواند در عمل 3000 متری با فشار بسیار زیاد و با جریانات بسیار قوی نیز حرکت کرده و تولید قدرت کند .
- امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بده باشد و با موتور دیزل اشنا شده باشید.
- پس از رسیدن پیستون به پایین ترین نقطه در داخل سیلندر بازه ی زمانی جدیدی آغاز می گردد.
آن ها هم می تواند منابع قدرت نخست و یا منابع قدرت آماده به کار (standby/back-up power) می باشد. دیزل ژنراتور ها در رنج ۵ – ۳۰KW هستند به طور معمول در خانه ها و زمینه های کوچک استفاده می شوند. کاربردهای صنعتی، طیف وسیع تری از رتبه های قدرت ۳۰ کیلووات تا ۶ مگاوات در سراسر جهان استفاده می شود. دیزل ژنراتور برق سه فاز در درجه اول برای مصارف صنعتی استفاده می شود.
تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ
مجله خبری دیزل کمیته در مسیر حرکت به سمت پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می نماید. در همین حین سوپاپ تخلیه نیز باز می شود و گازهای حاصل از آتش گرفتن از طریق هوای تازه از سیلندر خارج می شود. پس از رسیدن پیستون به پایین ترین نقطه در داخل سیلندر بازه ی زمانی جدیدی آغاز می گردد. به لطف اختراع موتور دیزلی از سوی رودولف دیزل، ثابت شده است که این موتور بسیار کارآمد و مقرون به صرفه است. سوخت دیزل یا همان گازوئیل، در مقایسه با سوخت بنزینی قیمت نسبتا پایین تر و چگالی انرژی بالاتری دارد.
کاربرد دیزل ژنراتور در تامین برق اضطراری
پیستون از پایین ترین نقطه در داخل سیلندر به سمت بالا و تا بالاترین نقطه در داخل سیلندر حرکت می نماید. در این برهه پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تا اندازه مشخصی منقبض می کند. در این برهه زمانی سوپاپ تخلیه که در بخش بالایی سیلندر و در درون سه سیلندر قرار دارد همچنان بسته می ماند. ایمنی موتورهای ژنراتور دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی بسیار بیشتر است زیرا گازوئیل نسبت به بنزین کمتر فرار بوده و قدرت اشتعال آن هم به مراتب از بنزین کمتر است. که زمان زیادی از ماشین میگیرند از این نوع موتورها استفاده میکند.
سامانه روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می باشد. در موتور ديزل لوله هاي گازوئيل سوخت را با فشارهاي مختلف انتقال مي دهند. سوختي كه از باك خارج مي شود، تا رسيدن به پمپ گازوئيل، بسته به محل قرار گرفتن باك، تحت فشار گرانش (ثقل) يا مكش است. اگر فاصله باك تا پمپ گازوئيل زياد باشد، سوخت تحت فشار منفي ، يا در معرض مكش است. سوختي كه در لوله بين پمپ گازوئيل و پمپ سوخت پاش جريان دارد تحت فشار متوسط (170تاkpa240يا 25 تاpsi35)است.
http://boostercctv.ir