
بروزرسانی: 31 فروردین 1404
موتور دیزل و کاربرد در صنایع و ژنراتور ها همه چیز درباره موتورهای دیزل دیزل پارسیا | dieselcommittee
بعد از اینکه انفجار صورت گرفت، موج ناشی از انفجار، پیستون را به پایین پرتاب می کند، بدین ترتیب با پرتاب شدن پیستون به سمت پایین، میل لنگ که به انتهای آن متصل است، می چرخد و این فرایند ادامه پیدا می کند. در این مرحله سوپاپ تخلیه باز شده، دوباره پیستون به سمت بالا حرکت می کند درحالی که سوپاپ هوا بسته و سوپاپ تخلیه باز است، گازهای ناشی از انفجار سوخت دیزل خارج شده و مراحل چهارگانه موتور دیزل چهار زمانه به پایان می رسد. نکته مهم درباره استفاده از موتورهای دیزلی این است که حتماً باید از روغن استاندارد برای آن استفاده کرد.
- اگر با چنین مشکلی مواجه شدید به احتمال زیاد لوله های سوخت گرفتگی دارد یا سوخت در باک موجود نیست.
- در موتورهای بنزینی، سوخت با هوا مخلوط شده و وارد سیلندر می شود و اشتعال بر اثر یک جرقه الکتریکی توسط شمع ایجاد می گردد.
- اصول مجموعه ی کرخه ترابر بر مبنای رضایت مشتری و صداقت بنا شده است.
- در این نواحی، طرح های جدید تفاوت های بین خودروهای دیزلی و بنزینی را به اندازه چشم گیری کاهش داده است.
اکسیژن به وسیله ی مجرای ورودی مجله خبری دیزل کمیته داخل محفظه سیلندر می گردد و بعداً از طریق پیستون منقبض می شود. این منقبض بودن آنچنان بالا می باشد که باعث بروز درجه حرارت بسیار بالا می شود. در ادامه عامل سوم منظور ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می گردد که در آخر آن سوخت شعله ور می گردد. 5- موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی ابعاد بزرگتری دارند. هوا و سوخت توسط پیستون به داخل محفظه احتراق مکیده شده و باعث روشن شدن موتور می شود.
موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند؟
برای اینکه بدانید چرا موتور دیزل شمع ندارد، باید مراحلی که این موتور طی کرده تا حرکت در آن صورت بگیرد را بدانید. انژکتور در موتور های دیزل از اجزای بسیار پیچیده ای تشکیل شده است و موضوع بسیاری از آزمایشات بزرگ بوده است . انژکتور بایستی قادر باشد تا دما و فشار داخلی سیلندر را تحمل کرده و سوخت را به قطرات ریز تبدیل کند . گردابی کردن قطرات در داخل سیلندر که باعث پخش متناسب آنها می شود ، نیز یک چالش است . بنابراین بعضی موتور های دیزلی سوپاپ مکش مخصوصی قبل از محفظه احتراق به کار می گیرند یا از وسایل دیگری برای گردابی (چرخشی) کردن هوا در داخل محفظه احتراق استفاده می کنند و یا در غیر این صورت جرقه زنی و فرآیند احتراق بهبود می دهند .
ویژگی های موتور دیزلی
انواع موتور دیزلی که برای بسیاری از تجهیزات ساختمانی و صنعتی بسته می شود، مجهز به هندل هستند که با کشیدن نخ هندل باعث به گردش در آمدن میل لنگ و در نتیجه حرکت پیستون داخل سیلندر می شود. اما در خودروها و ماشین های سنگین برای روشن کردن این موتورها از استارت استفاده می شود. موتور تک بنزینی 16 اسب هواسدان با توجه نوع کیفیت قطعات استفاده شده یکی از با دوام ترین موتور تک های بنزینی میباشد. این موتور با استفاده از اجناس مرغوبی چون کاربراتور و سیستم برق رسانی منحصر به فرد خود بسیار راحت روشن میشود و مصرف سوخت پایینی نسبت به موتورهای هم کلاس خود دارد. سیستم خنک کننده موتور هوا و روغن می باشد و سیلندر این موتور طوری طراحی شده که در تولید حداکثر قدرت موتور دمای آن کنترل شده و نوع رینگ و پیستون از نوع DY میباشد که دوام و طول عمر بسیار بالای برای این موتور به ارمغان می آورد.
خرابی پمپ فشار
بالا آمدن پیستون و فشرده کردن هوا که گرمای بسیار زیادی را ایجاد می کند. در سال ۱۸۹۳ اولین موتور دیزل توسط رودولف دیزل ساخته شد و در سال ۱۸۹۵ در آمریکا ثبت اختراع شد. البته امروزه برای زیر دریایی های فوق پیشرفته از موتورهای هسته ای و درونسوز و یا موتور های عظیم برقی استفاده می شود که در این صورت نویز را تا حد بسیار زیادی از بین برده و دشمنان متوجه حضور زیر دریایی ها نمی شود . همچنین آلایندگی تولید شده بنزین نسبت به سوخت گازوئیل به شدت بیشتر بوده و از این جهت سوخت بنزینی را کثیف تر از گازوئیلی می شناسند .
http://boostercctv.ir