موتور دیزل ویکی پدیا، دانشنامهٔ آزاد | dieselcommittee
انتشار: مهر 03، 1403
بروزرسانی: 30 فروردین 1404

موتور دیزل ویکی پدیا، دانشنامهٔ آزاد | dieselcommittee

در موتور بالگردها به جای اتصال به میل لنگ و فلایویل مستقیما آن را به میل پره متصل می کنند. این سه نوع موتور از لحاظ مقدار فلز پوسته و در نهایت وزن می توانند با یکدیگر متفاوت باشند. طراحی موتور خورجینی یا V شمل که سیلندرها در آن به صورت حرف V و در دو ردیف، با یکدیگر یک زاویه را تشکیل می دهند.

  • بیشتر وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون ها ،تریلر، کمرشکن، اف هاش، انواع ولوو، ترانزیت ها و ...
  • دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است.
  • دکتر دیزل علاقه داشت که موتور دیزل ایشان پودر زغال سنگ را بسوزاند اما به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی به دست آورد.
  • در موتور دیزلی واقعی ، در ابتدا فقط هوا به داخل محفظه احتراق وارد می شود سپس هوا با نسبت فشرده سازی به طور معمول بین ۱٫۱۵ تا ۱٫۲۳ توسط پیستون فشرده می شود.

طول همه لوله هايي كه گازوئيل را از مجله خبری دیزل کمیته سوخت پاش به سوخت پاشها مي رسانند، برابر است. در همین سال و به موازات اختراعات جدید استوارت، هنری بارتون ، در کارخانه Hornsby به جایگزینی حباب داغ با سرسیلندر پرداخت که با این اختراع جدید نیازی به پیش گرمایش هوا نبود و این موتور قادر به تامین 6 ساعت کاری بود. این وقایع دقیقاً پنج سال پیش از ساخت پروتوتایپ موتور پر تراکم مشهور دیزل در سال 1987 بود. زمانی که سیستم ها و سرورها خاموش شوند، ممکن است ارتباطات قطع شود، تجارت ها متوقف شود، داده ها از دست بروند، کارگران و کارمندان بی کار بنشینند، و تقریبا همه چیز متوقف شود.

اجزای اصلی موتور دیزل[ویرایش]

مزیت دیگر دیزل در تفاوت با نوع احتراق در سیستم موتور آن در مقایسه با نوع بنزین سوز است. از نظر هزینه نیز، طراحی این سه موتور دیزل با یکدیگر فرق دارند. موتور دیزل خطی، باریک و دراز می باشد و با نصب یک موتور دیزل باریک به صورت عرضی می توان از کاپون بسیار کوتاه مخصوصا در اتومبیل های کوچک استفاده کرد. یک سر سیلندر یکپارچه، محفظه دنده عقبی، کوپلینگ فنری و طراحی مدولار، این موتور را کوچک و سبک وزن می کند و لرزش و نویز را به حداقل می رساند.

کاربردهای این موتور دیزلی

توسعه پمپ های سوخت پاش (پمپ های انرژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد. ساختمان ساختار موتورهای دیزل تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتورهای اشتعال جرقه ای تفاوت می کند. بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتورها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتورهای دیزل وجود دارد و در سایر موتورهای احتراق داخلی وجود ندارد. پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل، تا توسعه سیستم های پیشرفته تزریق سوخت در دهه ۱۹۳۰ طول کشید. موتورهای دیزل، به انوع گسترده ای از موتورها گفته می شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می توانند ماده سوختنی را شعله ور سازند.

احتراق موتور دیزلی

پس از پایان تزریق کردن سوخت مرحله ی سوختن تا اندازه ی ۳/۲ از زمان قدرت امتداد صورت می گیرد. در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل صاحب امتیاز موتور دیزلی طراحی شده ی خود را به ثبت رسانید که در آن مشتعل شدن ماده ی سوختنی، بلافاصله بعد از تزریق ماده ی سوختنی به درون سیلندر انجام می پذیرفت. این شعله ور شدن باعث عامل درجه حرارت بالایی می شد که در اثر تراکم بالای هوا تولید می شد.

http://boostercctv.ir