
بروزرسانی: 03 اردیبهشت 1404
موتور دیزل سری H برای مجموعه دیزل ژنراتور SDECعنوان متداول: موتور دیزلی سری H\xa0برای\xa0Genset | dieselcommittee
در این مدت ها رابرت بوش سازنده ی انبوه پمپ های سوخت پاش خود را آغاز نمود. گسترش پمپ های سوخت پاش که همان پمپ های انرژکتور با پیشرفت موتورهای دیزلی کوچکی که جهت استفاده نمودن در خودروها ایده آل بودند متعادل شد. در این مقاله با مطالبی در مورد نحوه عملکرد موتورهای دیزلی چهار زمانه، نقاط ضعف و قوت و کاربردهای آن آشنا شدید. در ابتدا پس از اختراع موتورهای دیزلی از آن ها در زمینه های پمپاژ آب، راندن قایق های مسافربری و باری، تولید برق و تولید قدرت برای رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده میشد. این موتورها دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهار زمانه بودند.
- پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت می کند و در حالیکه هر دو سوپاپ بسته اند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم می گردد و نسبت تراکم به ۱۵ تا ۲۰ برابر می رسد.
- فرق اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است.
- اما در صنعت دریانوردی موتورهای کشتی های تجاری عمدتا از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی ساخته شده است که مکانیک های این کشتی ها باید برای تعویض فقط یک زنجیر اتصال این موتور 2 ماه با حداکثر 105 مکانیک تعمیرات را انجام دهند .
در سال 1925 موتورهای دیزل سبکتری با سرعت بالا به بازار عرضه شد. گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم. تا قبل از پایان دهه 1930 موتورهای دیزل پیشرفت چشمگیری داشتند.
موتور بنزینی 7 اسب هواسدان
بعضي از سازندگان از پمپ دنده اي جابه جايي مثبت به عنوان پمپ گازوئيل استفاده مي كنند. یاتاقان زدن ماشین سنگین یکی از عیب های مهم و پراهمیت خودروها است و درصورتی که رانندگان به آن توجه... گرم کن ها دارای المنت هایی هستند که موتور را قبل از روشن شدن و استارت زدن گرم می کنند.
موتور برق بنزینی 8.5 کیلووات هواسدان 9000 HWASDAN
در این حالت وقتی مجله خبری دیزل کمیته به سمت پایین حرکت می کند حجم سیلندر زیاد می شود و وقتی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند حجم سیلندر کم می شود. موتورهای دیزلی مدرن بر معایب مدل های قبلی خود از جمله سر و صدای بالاتر و هزینه های نگهداری غلبه نموده اند. قابل توجه است که موتور دیزلی با سوخت گازوئیل در مقایسه با موتورهای دیزل گازی از لحاظ هزینه های نگهداری ارزان هستند و همچنین توان بالاتری را دارا می باشند. یا بر حسب تعداد سیلندر یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به فقط یک نوع Vشکل است. موقعی که یک موتور دیزل سرد است، مرحله کمپرس ممکن است دمای هوا را به اندازه کافی برای مشتعل کردن سوخت بالا نبرد .
موتورهای دیزل مدرن پیشرفت بسیاری کرده اند و با سیستم تزریق مستقیم توربو در خودروهای امروزی، متوجه تفاوت بین موتورهای گازوئیلی و دیزل شدن سخت است. یکی از مهم ترین بخش های سیستم تزریق سوخت در موتورهای دیزل را فیلتر های سوخت تشکیل می دهند. وظیفه فیلتر سوخت این است که آلاینده ها را از سیستم سوخت قبل از اینکه به انژکتورهای دیزل یا پمپ سوخت برسند حذف کند.
http://boostercctv.ir