
بروزرسانی: 28 خرداد 1404
موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟ گواهیران | dieselcommittee
بعضي از سازندگان از پمپ دنده اي جابه جايي مثبت به عنوان پمپ گازوئيل استفاده مي كنند. یاتاقان زدن ماشین سنگین یکی از عیب های مهم و پراهمیت خودروها است و درصورتی که رانندگان به آن توجه... گرم کن ها دارای المنت هایی هستند که موتور را قبل از روشن شدن و استارت زدن گرم می کنند.
- برای عیب یابی این مشکل شما باید اندازه آب را تنظیم کنید، محور پمپ تنظیم و تسمه پروانه را سفت کنید و واشر سر سیلندر را تعمیر یا تعویض کنید.
- دیزل های با سرعت بالا برای برق رسانی تراکتورها، کامیون ها، قایق های بادبانی، اتوبوس ها، خودرو ها، کمپرسورها، پمپ ها و ژنراتور ها استفاده می شود.
- موتور تک بنزینی 16 اسب هواسدان با توجه نوع کیفیت قطعات استفاده شده یکی از با دوام ترین موتور تک های بنزینی میباشد.
- از آنجایی که کار پمپ انژکتور یک پمپ فشار قوی است و برای کشیدن سوخت از باک طراحی نشده است لذا ضروری است که سوخت توسط پمپ اولیه با فشار 1تا 7 اتمسفر از باک کشیده شده و به کانال مکشی ارسال گردد.
در صورت گرفتگي فيلترها ، عقربه اين نشانگر از وضعيت «عادي»KPa200، جابه جا مي شود و وضعيت «غير عادي» يا گسترهKPa1600را نشان مي دهد . اگر موتور ديزل چنين نشانگر يا درجه داشته باشد، علت كاهش قدرت موتور را به متصدي نشان مي دهد . بر آورد نشان مي دهد كه حتي وجود پنج گرم ذرات ساينده ريزي حتي پنج ميكرون ، مي تواند به پمپ سوخت پاش صدمه بزند. در مدار فشار ضعیف سوپاپ سرریز به کار رفته که دارای یک پیستون و فنر است. وظیفه این سوپاپ ثابت نگه داشتن فشار در مدار اولیه و بخارات مدار و هواگیری احتمالی در آن بر طرف مینماید. فروشگاه تهران یکتا توانسته با تولید قطعات موردنیاز برای انواع خودروهای سبک و سنگین نیازهای مشتریان خود را برآورده کند.
کاربرد موتور دیزلی
در این مدت ها رابرت بوش سازنده ی انبوه پمپ های سوخت پاش خود را آغاز نمود. گسترش پمپ های سوخت پاش که همان پمپ های انرژکتور با پیشرفت موتورهای دیزلی کوچکی که جهت استفاده نمودن در خودروها ایده آل بودند متعادل شد. در این مقاله با مطالبی در مورد نحوه عملکرد موتورهای دیزلی چهار زمانه، نقاط ضعف و قوت و کاربردهای آن آشنا شدید. در ابتدا پس از اختراع موتورهای دیزلی از آن ها در زمینه های پمپاژ آب، راندن قایق های مسافربری و باری، تولید برق و تولید قدرت برای رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده میشد. این موتورها دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهار زمانه بودند.
محدودیت ورودی هوا به دیزل
این مجله خبری دیزل کمیتهها از نوع موتورهای احتراق داخلی محسوب می شوند زیرا اشتعال در داخل موتور انجام می شود. اساس این نوع موتور از نظر ساختمان و طراحی مشابه موتورهای بنزینی می باشد که آن هم نوعی موتور احتراق داخلی بوده ولی اختلاف آنها در طریقه ورود سوخت به سیلندرهای موتور و شیوه وقوع احتراق می باشد. موتورهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه بندی هستند. مثلاً می توان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه و یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیم بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می گردد. یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوع موتورهای خطی و موتورهای V یا خورجینی تقسیم بندی می کردند و ... این قسمت وظیفه دارد تا سوخت دیزل را با بالا بردن فشار سوخت به انژکتورها برساند تا بتواند وارد محفظه احتراق شوند.
در واقع بدون گرم کن، موتور دیزل قادر به روشن شدن نخواهد بود، زیرا برای اینکه انژکتورهای دیزل فعال شوند احتیاج به هوای فشرده و گرم دارند. در نتیجه اگر گرم کن خراب باشد موتور دیزل شما به سختی روشن می شود و یا اصلا روشن نمی شود. حتی گاهی باعث به وجود آمدن دود سفید که ناشی از سرد بودن موتور است می شود. اگر این مشکل در موتور دیزل به وجود آمده، می تواند به دلایل مختلفی باشد.
http://boostercctv.ir