
بروزرسانی: 31 فروردین 1404
فولکس واگن در حال کاهش هزینه ها است
در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد ماه گذشتهالیور بلوم، مدیرعامل فولکس واگن به طرز دردناکی در مورد وضعیت حساس خودروساز صادق بود. او "مشکلات ساختاری چندین دهه" را عامل عدم رقابت پذیری دانست و از هزینه های بالای نیروی کار به عنوان یکی از مقصران اصلی یاد کرد. اخراج های گسترده، کاهش دستمزد و حتی تعطیلی کارخانه ها برای بهینه سازی کسب و کار در آینده نزدیک است، اما فولکس واگن همچنین به دنبال کاهش هزینه ها در زمینه های دیگر است.
رئیس توسعه فنی، کای گرونیتز، با اخبار خودرو اروپا مجله خواهر خودروسازی در مورد اینکه فولکس واگن چگونه قصد صرفه جویی در هزینه را دارد. زمان توسعه یک مدل جدید را به 30 تا 36 ماه کاهش می دهد. هدف وسایل نقلیه جدیدی که از پلتفرم موجود استفاده می کنند، نهایی کردن محصول حتی زودتر است. به گفته گرونیتز، اگر فولکس واگن به روش های قبلی خود با 4 تا 5 سال زمان برای عرضه یک خودروی جدید در بازار پایبند باشد، به گفته گرونیتز، تا زمانی که به فروش می رسد منسوخ شده است.
سرعت بخشیدن به توسعه با انجام تست های کمتر در دنیای واقعی تسهیل می شود. فولکس واگن در سال 2024 40 درصد نمونه های اولیه کمتری ساخت. احتمالاً تا به حال این کار را انجام داده اید (و به حق) نگران است که کیفیت در نتیجه ضربه خورده است، اما گرونیتز می گوید که در واقع اینطور نیست. این خودروساز مستقر در ولفسبورگ در حال انجام تست های نیمکتی و مجازی بیشتری برای جبران کاهش تعداد خودروهای تست فیزیکی است.
اکنون می توانیم کل زنجیره توسعه را با یک نمونه اولیه دیجیتال اجرا کنیم، فرآیند توسعه محصول را کوتاه کرده و هزینه ها را بدون از دست دادن عمق آزمایش کاهش دهیم.»
در جاهای دیگر، فولکس واگن می خواهد از انباشته شدن عملکردهای بیشتری که ممکن است مشتری نهایی متوجه آنها نشود، اجتناب کند، چه رسد به استفاده از آن. گرونیتز توضیح می دهد که اولویت به ویژگی های مفیدی تغییر کرده است که ارزش واقعی را ارائه می دهند به جای اینکه فقط به خاطر آن باشند. هدف این است که به جای پرتاب کردن چیزها به دیوار و دیدن آنچه که می چسبد، به آنچه مشتریان واقعا می خواهند گوش دهید.
فولکس واگن قبلاً از برنامه های خود برای ساخت یک کارخانه 2 میلیارد یورویی که می تواند خودرویی را تنها در 10 ساعت بسازد، کنار گذاشته است. با این حال، هدف جدید «کاهش شدید زمان تولید» در کارخانه های موجود با نصب ابزارهای جدید و پیشرفته تر است. همکاری نزدیکتر با تامین کنندگان نیز کارایی را تقویت می کند.
آیا این اقدامات باعث نجات هزاران شغل و جلوگیری از تعطیلی کارخانه خواهد شد؟ هنوز خیلی زود است که بگوییم، اما کارگران فولکس واگن دلایلی برای نگرانی دارند. کارمندان تمامی کارخانه ها در سراسر آلمان این هفته دست به اعتصاب زدند. مدیریت اشاره کرده است که باید سه کارخانه را ببندد و دستمزدها را 10 درصد کاهش دهد تا رقابت خود را در بحبوحه فروش کندتر، که بخشی از آن ناشی از تهاجم خودروهای برقی چین است، تقویت کند.
منبع: https://www.motor1.com/news/742839/vw-cutting-costs-fewer-prototypes/