
بروزرسانی: 03 اردیبهشت 1404
فوق العاده Dowsetts Tipo184 برای فروش
اکنون با گذشت بیش از 35 سال از داستان مزدا MX-5، ما تقریباً همه آن را در مورد اصلاح و بهینه سازی دیده ایم. برای مدت طولانی خودروهای سوپرشارژر و توربوشارژ وجود داشته است، Flyin\' Miata برای مدت طولانی در V8 ها تجارت خوبی داشت، و Rocketeer نزدیک به خانه MX-5 را با فورد V6 در واقع بسیار زیبا ترکیب کرده است. این بالاتر از خودروهایی است که اکنون به استانداردهای کنکور بازیابی شده اند، زیرا مزدای کوچک اکنون یک رودستر کلاسیک، ساده و زیبا است که از ماه های زیادی به یاد داریم.
بنابراین، اعتبار Dowsetts Classics Cars است که آنها چیز بسیار متفاوتی را در مورد اصول MX-5 پیدا کردند. کسانی که حافظه خوبی دارند ممکن است داستان مایک داف در سال 2021 در Tipo184 را به یاد بیاورند، یادآور آلفا 158 از دوره بین جنگ. این یک چیز دیدنی بود، یک جشن دوست داشتنی از دوران باشکوه جایزه بزرگ، و از Mk2 MX-5 به عنوان پایه خود استفاده کرد. خوب، حداقل تجهیزات دویدن؛ شاسی به وضوح منحصربه فرد بود، البته با فریم های فرعی مزدا، بازوها و توپی ها، سیستم تعلیق توسط کویل اورها و فرمان بدون کمک بود. ایده ساده و قابل ستایش بود: جرم کم، قدرت کم، چسبندگی کم و مقدار زیادی سرگرمی. در تئوری می توان آن را در خانه ساخت.
در آن زمان برنامه برای یک سری مسابقه بود، تیپوها چرخ به چرخ در پیست های بریتانیا می رفتند، مثل دنیا که هنوز سیاه و سفید بود و رانندگان مسابقه سبیل های عالی داشتند. یک ایده عالی دیگر، اگرچه ما هنوز چیز بیشتری نشنیده ایم. همانطور که گفته شد، سه سال منتظر یک Tipo184 جدید و جاده ای هستیم، بنابراین چیزی درست پیش می رود. در دنیایی از restomod های میلیون دلاری، چیزی که به نظر می رسد این قدر خاطره انگیز است، اما می تواند در خانه از یک ماشین اهداکننده ارزان ساخته شود، فوق العاده به نظر می رسد. به طور طبیعی، یک PHer در حال ساخت Tipo184 در گاراژ خود است.
اما این یکی فرصتی را برای رد شدن از صف - و هر کار - ارائه می دهد. گفته می شود که این یکی از دو Tipo است که در حال حاضر جاده ای ثبت شده است و دارای مشخصات فوق العاده ای است. رنگ یک رنگ آلفای واقعی از آن زمان است، با نقره ای در زیر به طوری که قرمز را می توان برای یک \'مشخصات پتینه\' مالش داد. که تا آنجا گسترش یافت که مناطقی از رنگ سوخته را که در آن سوخت ریخته می شد، بازآفرینی کرد. به نظر می رسد تیپو از یک دوره مسابقه درخشان لذت برده است، اما تنها 300 مایل جاده را طی کرده است.
به طور مشابه، در حالی که هنوز از مزدا چهار دیگ فروتن نیرو می گیرد، پاک شده، تمیز و بازسازی شده است، بنابراین اساساً یک موتور جدید است. شاید هنوز هم زیر کاپوت چنین خودرویی کمی نامتجانس به نظر می رسد، با ادای منیفولد هشت شاخه که تا نیمه خالی شده است، اما خود 1.8 کوچک هرگز آنقدر خوب به نظر نمی رسید. با تنها 700 کیلوگرم لاستیک برای تعویض دنده و ضربدری، این نوید را می دهد که برای راندن یک موتور داغ باشد.
آگهی این یکی نشان می دهد که 90000 پوند در طول سه سال هزینه شده است تا Tipo184 به وضعیت فعلی برسد. بنابراین واضح است که شخصی به درستی سرمایه گذاری شده است، به تمام معنا، تا آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. اما اکنون برای دیگران پیشنهاد شده است که از آن لذت ببرند و مطمئناً چه خودروی اسپورت تابستانی خواهد بود. با 70 هزار پوند، بله، اما چیزهای دیگری همان توجه، علاقه و محبت را جلب نخواهد کرد. شاید روزی بتوان آن را مسابقه داد. و همیشه باید لوازم یدکی مناسبی وجود داشته باشد…
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=49427