عیب یابی و رفع مشکلات موتور دیزل فروشگاه موسی | dieselcommittee
انتشار: بهمن 18، 1402
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404

عیب یابی و رفع مشکلات موتور دیزل فروشگاه موسی | dieselcommittee

این مراحل اضافی کمک می کند تا سوخت ما به یک سوخت بهتری تبدیل شود و آسیب کمتری وارد کند. تولید دی اکسید کربن توسط دیزل از بنزین در واحد حجم بیشتر است. تقطیر سبک و تقطیر میانی برای استفاده در موتور های پر قدرت مثل کامیون و … استفاده می شود. تقطیر سنگین برای موتور هایی استفاده می شود که سرعت متوسطی دارند و معمولا بار و وزن ها زیاد تغییر نمی کند مثل قطار، کشتی و … .

  • پس هزینه های اولیه و نگهداری موتورهای دیزلی در حالت کلی بالا می باشد و هزینه اولیه و هزینه نگهداری موتورهای بنزینی نسبتا پایین می باشند.
  • همانطور که همراه بودید، در ابتدای مقاله تعریفی از هر دو موتور داشتیم و کاربردهای هر یک از آن ها نیز ذکر شد.
  • سپس پیستون دوباره به سمت بالای سیلندر حرکت کرده و اگزوز را از احتراق آزاد می کند.
  • انژکتور در موتور های دیزل از اجزای بسیار پیچیده ای تشکیل شده است و موضوع بسیاری از آزمایشات بزرگ بوده است .
در موتور هایی با پاشش غیر مستقیم سوخت رو در یک محفظه که به محفظه احتراق اولیه معروف میباشد پاشیده میشود.(این محفظه در سر سیلندر قرار دارد که در امتداد آن محفظه اصلی قرار دارد). در حین مرحله تراکم هوای داغ که متراکم شده به محفظه احتراق اولیه هدایت میشود. در این زمان سوخت توسط انژکتور ها به داخل محفظه پاشیده میشود.

موتورهای بنزینی و ویژگی های آن ها

موتورهای دیزلی قلب تپنده وسایل نقلیه بزرگی مانند کامیون ها، قطارها، کشتی ها و زیردریایی ها هستند. در واقع، موتورهای دیزلی شباهت زیادی به موتورهای بنزینی دارند، با این تفاوت که نیروی بیشتری تولید می کنند، مصرف کمتری دارند و کارشان را به روشی دیگر انجام می دهند. با ما همراه باشید تا در ادامه در مورد موتور دیزلی بیشتر توضیح دهیم.

به چه دلیل از موتور دیزلی در تانک ها استفاده می شود ؟

یعنی مجله خبری دیزل کمیتههای دیزلی بسیار سنگین تر و قوی تر هستند، زیرا برای دستیابی به انفجار باید فشار بالایی ایجاد کنند. این مورد باعث می شود تا قطعات بسیار مقاوم تری در برابر ضربه برای آن ها طراحی و ساخته شود. برعکس موتورهای دیزلی، موتورهای بنزینی در فرآیند احتراق ضربه و فشار کمتری دارند و به همین دلیل طراحی آنها فشرده تر و کوچکتر بوده، وزن آنها کمتر و عملکرد آنها نیز ظریف تر است. در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می شود و ذرات سوخت محترق می گردد. پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می کند. در همین حال سوپاپ تخلیه نیز بازمی گردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج می گردند.

وجود آب در گازوئیل

اگر تا به حال تایر یک دوچرخه را با تلمبه باد کرده باشید، می دانید که هرچه بیشتر از تلمبه استفاده کنید، بدنه آن داغ تر می شود. علت این امر آن است که فشرده کردن یک گاز، حرارت تولید می کند. گازوئيل نيز مانند بنزين يكي از فرآورده هاي تقطير نفت خام است. در نتيجه تقطير نفت خام فرآورده هاي مختلفي حاصل مي شود، از بنزين هواپيما با عدد اوكتان بالا ، تا قير كه در راه سازي و عايق كاري بامها به كار مي رود.

http://boostercctv.ir