عیب یابی موتور دیزل علت دود سفید و سیاه در موتور دیزل | dieselcommittee
انتشار: شهریور 24، 1403
بروزرسانی: 28 خرداد 1404

عیب یابی موتور دیزل علت دود سفید و سیاه در موتور دیزل | dieselcommittee

همه وظایف در موتور های جدید توسط ارتباط ECM با مجموعه از سنسور های پیچیده ای که هر چیزی را از دور موتور تا دمای روغن و مایع خنک کننده را اندازه گیری می کنند ، حتی وضعیت موتور(i.e. T.D.C.) کنترل می شود . ECM دمای هوای محفظه را حس می کند و تایمینگ موتور را در هوای سرد ریتارد می کند ، بنابراین انژکتور سوخت را دیرتر تزریق می کند. هوا در داخل سیلندر بیشتر متراکم می شود در نتیجه گرمای زیادی ایجاد شده، که به روشن شدن موتور کمک می کند . موتورهای دیزل در دو نوع دو زمانه و چهارزمانه طراحی و ساخته می شوند.

  • به واسطه این فرورفتگی و وارد شدن سوخت توسط انژکتور، محفظه پر می شود.
  • موتورهای دیزل براساس طرز کارکردشان به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشودند.
  • به طور مثال رینگ ها شکسته اند، یاتاقان های اصلی دچار لقی شده اند، گژن پین دچار ساییدگی شده، کف پیستون دود گرفته است، موتور بسیار گرم شده، روغن عملکرد صحیحی از خود نشان نمی دهد و یا سوپاپ ها سفت شده اند.
  • این امر کمک میکند تا مقاومت سیلندر و حلق های پیستونی نسبت به حرارت بالا رود .
  • استفاده از مایع خنک کننده برای مصارف ژنراتور دیزلی برای موتور دیزلی بسیار مناسب است.

در سال 1925 موتورهای دیزل سبکتری با سرعت بالا به بازار عرضه شد. گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم. تا قبل از پایان دهه 1930 موتورهای دیزل پیشرفت چشمگیری داشتند.

انواع موتور های دیزلی

در این حالت وقتی مجله خبری دیزل کمیته به سمت پایین حرکت می کند حجم سیلندر زیاد می شود و وقتی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند حجم سیلندر کم می شود. موتورهای دیزلی مدرن بر معایب مدل های قبلی خود از جمله سر و صدای بالاتر و هزینه های نگهداری غلبه نموده اند. قابل توجه است که موتور دیزلی با سوخت گازوئیل در مقایسه با موتورهای دیزل گازی از لحاظ هزینه های نگهداری ارزان هستند و همچنین توان بالاتری را دارا می باشند. یا بر حسب تعداد سیلندر یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به فقط یک نوع Vشکل است. موقعی که یک موتور دیزل سرد است، مرحله کمپرس ممکن است دمای هوا را به اندازه کافی برای مشتعل کردن سوخت بالا نبرد .

انژکتورها

موتورهای دیزل مدرن پیشرفت بسیاری کرده اند و با سیستم تزریق مستقیم توربو در خودروهای امروزی، متوجه تفاوت بین موتورهای گازوئیلی و دیزل شدن سخت است. یکی از مهم ترین بخش های سیستم تزریق سوخت در موتورهای دیزل را فیلتر های سوخت تشکیل می دهند. وظیفه فیلتر سوخت این است که آلاینده ها را از سیستم سوخت قبل از اینکه به انژکتورهای دیزل یا پمپ سوخت برسند حذف کند.

سامانه خنک کننده موتورها سامانه خنک کننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن می باشد - معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده می شود. همچنین ممکن است یک فیلتر خنک کننده در برخی موتورها و یک پمپ آب وجود داشته باشد که در واقع یک پمپ خنک کننده است. پمپ خنک کننده برای به حرکت درآوردن مایع خنک کننده در درون موتور و همچنین از یک دستگاهی به نام رادیاتور برای خنک کردن مایع و انتقال حرارت آب به هوای اطراف استفاده می شود. موجود است.همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کار کردن به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم می شوند.

http://boostercctv.ir