
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
سیستم سوخت رسانی موتور دیزل ماه نیرو | dieselcommittee
سامانه روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می باشد. در موتور ديزل لوله هاي گازوئيل سوخت را با فشارهاي مختلف انتقال مي دهند. سوختي كه از باك خارج مي شود، تا رسيدن به پمپ گازوئيل، بسته به محل قرار گرفتن باك، تحت فشار گرانش (ثقل) يا مكش است. اگر فاصله باك تا پمپ گازوئيل زياد باشد، سوخت تحت فشار منفي ، يا در معرض مكش است. سوختي كه در لوله بين پمپ گازوئيل و پمپ سوخت پاش جريان دارد تحت فشار متوسط (170تاkpa240يا 25 تاpsi35)است.
- هوا در داخل سیلندر بیشتر متراکم می شود در نتیجه گرمای زیادی ایجاد شده، که به روشن شدن موتور کمک می کند .
- پمپ انژکتور کارش این است تا سوخت را به قطرات کوچکتر تبدیل کند و به محفظه احتراق ارسال کند ، گرمای بالای هوای فشرده شده باعث میشود تا بخار سوخت در سرتاسر محفظه احتراق ایجاد شود.
- در این حالت، در یک موتور بنزینی، تمام سوخت در طول کورس مکش وارد سیلندر شده و سپس متراکم می شود.
- موتور دیزل یکی از انواع موتور احتراق داخلی می باشد که با احتراق تراکمی، تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی را فراهم می کند.
- موتور دیزلنیز به مانند سایر موتور دیزل های احتراق داخلی بر اساس مختلفی قابل طبقه بندی می باشد.
پیستون از پایین ترین نقطه در داخل سیلندر به سمت بالا و تا بالاترین نقطه در داخل سیلندر حرکت می نماید. در این برهه پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تا اندازه مشخصی منقبض می کند. در این برهه زمانی سوپاپ تخلیه که در بخش بالایی سیلندر و در درون سه سیلندر قرار دارد همچنان بسته می ماند. ایمنی موتورهای ژنراتور دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی بسیار بیشتر است زیرا گازوئیل نسبت به بنزین کمتر فرار بوده و قدرت اشتعال آن هم به مراتب از بنزین کمتر است. که زمان زیادی از ماشین میگیرند از این نوع موتورها استفاده میکند.
چگونگی کارکرد اینورتر (درایو) تکفاز به سه فاز
این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می گردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می شود که در نتیجه آن سوخت شعله ور می شود. کلمه دیزل نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانه روزی، نوع خاصی از موتورهای احتراق داخلی را به ثبت رساند، به احترام این مخترع این گونه موتورها را موتورهای دیزل می نامند.
آشنایی با موتور دیزل و اجزای آن
این مجله خبری دیزل کمیته تک دارای سیستم خاموش کن اتوماتیک در صورت کم شدن روغن موتور میباشد و مانع از آسیب دیدن میل لنگ، شاتون و یاتاقان میشود. از اواخر دهه 30 میلادی ، در تعدادی از هواپیماها از موتورهای دیزلی استفاده می شود. موتورهای خودرویی دیزل جدیدتر دارای نرخ توان وزن مشابه طرح های قدیمی شمع موتوری هستند و بهره وری سوختی بسیار برتری نسبت به آن دارند. استفاده آن ها از جرقه الکتریکی، تزریق سوخت، و سیستم های مدیریت موتور سطح بالا نیز باعث آسانی عملکرد نسبت به موتورهای وسایل نقلیه هوایی با جرقه احتراقی کرده است. هزینه سوخت دیزل در مقایسه با بنزین ، منجر به علاقه قابل ملاحظه به هواپیماهای عمومی کوچک دیزلی شده است و از همین رو، چند تولید کننده به تازگی شروع به فروش موتورهای دیزل نموده اند. موتور دیزل نوعی از موتورهای درون سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود.
سیستم های کمکی موتور دیزل: پمپ باد – پمپ هیدرولیمی – قطعات سیستم کولر – گرمکن آب موتور.
آن ها هم می تواند منابع قدرت نخست و یا منابع قدرت آماده به کار (standby/back-up power) می باشد. دیزل ژنراتور ها در رنج ۵ – ۳۰KW هستند به طور معمول در خانه ها و زمینه های کوچک استفاده می شوند. کاربردهای صنعتی، طیف وسیع تری از رتبه های قدرت ۳۰ کیلووات تا ۶ مگاوات در سراسر جهان استفاده می شود. دیزل ژنراتور برق سه فاز در درجه اول برای مصارف صنعتی استفاده می شود.
http://boostercctv.ir