در کوه های آلپ سوئیس با G90 M5
انتشار: دی 14، 1403
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404

در کوه های آلپ سوئیس با G90 M5


BIMMERPOST
مغرضانه. من. هستم. البته من تعصب دارم به عنوان مالک سابق M5 Touring، بدیهی است که مغرضانه رفتار می کنم. با این حال، من با ذهنی باز وارد این موضوع می شوم. من از G82 M4 متنفر نبودم، بنابراین مطمئن هستم که از G90 M5 متنفر نخواهم شد.

من این شانس را داشتم که یک تعطیلات آخر هفته را با M5 جدید بگذرانم، بنابراین بدیهی است که می خواستم از این فرصت استفاده کنم، حتی اگر روابط BMW-Sphygmomanometer در سطح (موقت؟) پایین است.

صبح جمعه رفتم تا آن را بردارم و آنجا ایستاده بود، با تمام شکوه جزیره آف-من-گرین، آماده برای بردن برای آخر هفته. خوش تیپ است؟ بگذارید اینطور بیان کنم: مطمئناً در چند سال گذشته، رفتارهای تهاجمی بیشتری در مورد خودروهای M وجود داشته است، بنابراین ممکن است بدتر هم باشد. آیا از نظر کلاسیک خوش تیپ است، همانطور که F90 بود؟ قطعی خیر

برای اولین بار در M5 قوس چرخ های گشاد می شویم که منجر به تنظیمات مشابه درب عقب مانند M3 می شود که برای من مهم نیست. اما چیزی که به نظر من کمی عجیب است این است که نه تنها M5 (درست مانند M2) آبشش های خود را از دست داده است، بلکه چین هایی که از میان دستگیره های در می گذرد و به زیبایی در آبشش های گفته شده به اوج می رسد، به سمت بالا حرکت کرده است که منجر به ایجاد مزاحمت بزرگ می شود (بخوانید: خسته کننده) سطوح درب.

به غیر از این، من با آن مشکلی ندارم. Hofmeister Kink خوب است، فاکس دیفیوزر غیرعادی خوب است. اوه، و من در این مرحله به نوعی بیش از حد IOMG هستم.

در را باز می کنم تا وارد شوم و - اوه، عزیزم! - جای پاهای کم عمق! پس چه، ممکن است فکر کنید؟ این معمولاً نشانه ای از بسته باتری بزرگ زیر زمین است که نتیجه آن بلند نشستن شماست. و معلوم می شود، شما بلند می نشینید. من خوشحالم که می گویم وضعیت صندلی هنوز کار می کند و صندلی ها عالی هستند! با یک نمایش M-light از شما استقبال می شود که به نظر می رسد برخی از مردم آن را دوست ندارند. من انجام می دهم.

ماشین به طور پیش فرض در حالت EV روشن می شود (قابل تغییر است) من به خانه رانندگی می کنم و وقتی سوار ماشین یک میلیون اسب بخاری می شوید اولین کاری که انجام می دهید چیست؟ شما آن را راه اندازی کنید. خیلی سرگرم کننده است، حداقل برای اولین بار. شاید بار دوم و سوم هم همینطور، اما بعد کمی نازک می شود. سوال اینجاست: آیا عمق بیشتری برای G90 M5 وجود دارد؟ روز بعد متوجه میشدم

یک نکته در مورد اندازه: M5 به نظر می رسید که در گاراژ به شکلی خنده دار بزرگ باشد، حداقل در کنار یک FL5 Civic Type R و یک 991.2 GT3 Touring. بیشتر در مورد آن بعدا، زمانی که مربوط به رانندگی باشد.

نام: DSC00387.png بازدید: 1142 حجم: 3.03 مگابایت

زوریخ، 07:04، -1 درجه سانتیگراد، 459 متر ASL، 0 کیلومتر

صبح شنبه، باک سوخت را پر می کنم و سفر را در زوریخ آغاز می کنم. برنامه این است که به سرزمین عجایب زمستانی که رشته کوه های آلپ سوئیس است برسیم – در نهایت با یک Bimmer 4WD آسان است – از گذرگاه Julier عبور کرده، از طریق دره Engadin رانندگی کنید، و با قطار از طریق تونل Vereina بازگردید.

این یک بزرگراه طولانی تا شهر دره Tiefencastel خواهد بود. من ماشین را در Dynamic قرار دادم که V8 را در حال کار نگه می دارد و همه چیز را از نظر راه اندازی در Comfort تنظیم می کند. پیشرفت عالی است، راحتی کافی وجود دارد و سفر اصلا خسته کننده نیست. به جز بونگ های آزاردهنده ای که هنگام دور شدن از محدودیت سرعت اعلام شده می شنوید (اتحادیه اروپا، زندگی ها را از سال 1993 ویران می کند). می توانید آن را خاموش کنید اما فقط تا زمانی که دفعه بعد احتراق را روشن کنید.

آخرین BMW من یک F87 M2 Competition بود: به نظر من اوج قدرت BMW بود (ببینید آنجا چه کار کردم؟). در G90 همه چیز کمی پیچیده تر است. بدون دکمه واقعی، فقط سطوح لمسی براق یا صفحه نمایش به اندازه کافی بزرگ. با این حال، من مایلم اعتراف کنم که دستگیره iDrive کمک می کند.

در مورد حالت های رانندگی نیز چیزهای زیادی در جریان است:
* حالت M: جاده، ورزش، مسیر
* راه اندازی: پارامترهای معمولی که می توانند پیکربندی شوند، از Comfort تا Sport Plus
* M Hybrid: فقط EV، Hybrid، Dynamic، Dynamic Plus

دکمه های M1 و M2 روی فرمان فولادی هستند و به طور معقولی پیکربندی شده اند. صحبت از فرمان: تقریباً یک سال است که بدون BMW هستم - M2 Competition فوق الذکر را فروختم - و این ممکن است علائم عقب نشینی باشد، اما آیا فرمان حتی بزرگتر و ضخیم تر شده است؟

سواری عالیه مسلماً، ما در سوئیس جاده های نسبتاً همواری داریم و G90 شاسی نسبتاً محکمی دارد، و به نوعی باید این کار را انجام دهد، زیرا وزن زیادی را حمل می کند، اما هرگز احساس سختی نمی کند.

نام: DSC00391.png بازدید: 1117 حجم: 2.55 مگابایت

Tiefencastel، 08:55، -7°C، 884m ASL، 180km

من به Tiefencastel رسیدم، هیچ مشکلی وجود ندارد. برای یک نفس کوتاه می ایستم، اما دمای منفی 7 درجه سانتی گراد به صورتم کوبیده شد. Tiefencastel شهر دره غربی جاده 42 کیلومتری Julier Pass است و در این جاده است که امیدوارم بتوانم قابلیت های دینامیکی G90s را بررسی کنم زیرا تا کنون مطمئن نیستم که در مورد M5 جدید چه فکری کنم و این واقعاً هم نبوده است. ربطی به PHEV بودن آن دارد. فقط تا اینجا چیزی جز اسب بخار و گشتاور بسیار زیاد برای دیدن وجود نداشت.

با این حال، من انتظار دارم که این کار نسبتاً دشوار باشد، با این وجود، ماشین با لاستیک های زمستانی کار می کند، با این وجود Hankooks، اما مایلم کار را انجام دهم. راه افتادم و رضایت را شروع کردم. پس از چند خم شدن، می توانم تأیید کنم که جادوگران شاسی در BMW M مقدار قابل توجهی جادو در شاسی ایجاد کرده اند.

سرد است، خیس است و من می توانم در تابستان تقریباً مثل خشکی به گوشه ها بپیچم. برای برهم زدن شاسی نیاز به تجاوز از حد مجاز سرعت (در سوئیس توصیه نمی شود) و اعتماد به مهارت های خودم است. این لحظه ای است که من شروع به گرم کردن ماشین می کنم. سرعت خط مستقیم کاری است که دیگران نیز انجام می دهند. از سوی دیگر، تنها تعداد کمی از افراد منتخب این کار را انجام می دهند. من بالای ماه هستم

با نزدیک شدن به بالای گذرگاه، چند مارپیچ آخر پیش رو، به ترافیک آهسته برخورد کردم، وقت آن است که کمی با پیشرانه بازی کنم: حالت M را در Sport قرار دادم که قرار است سیستم های ایمنی را کمی شل کند و در واقع، سرگرمی راننده ماشین پشت سرم، به سمت گیره سر می روم. با این حال، بدون زوایای شدید، فقط کمی شادی دم.

نام: DSC00403.png بازدید: 1125 حجم: 2.58 مگابایت

گذرگاه جولیه، 09:44، -1 درجه سانتیگراد، 2284 متر ASL، 215 کیلومتر

جلو می روم تا مناظر را تحسین کنم (و بگذار کاروان کاروان ها بگذرد). هر چند اینجا کار زیادی برای انجام دادن نیست. همه چیز پوشیده از برف است، از جمله پارکینگ، بنابراین اینجا هیچ جنجالی وجود ندارد.

رانندگی به سمت پایین آرام است. عبور از پایین هرگز به اندازه بالا هیجان انگیز نیست، حتی در خودروهای توربوشارژر هیجان انگیزتر نیست، اما چند فرصت برای خم شدن به پیچ ها وجود دارد. بنابراین من تقریباً از تنها 400 متر اختلاف ارتفاع به سیلواپلانا می روم، جایی که دوباره می کشم.

نام: DSC00412.png بازدید: 1126 حجم: 2.90 مگابایت

Silvaplana، 10:43، -2°C، 1815m ASL، 225km

اینجا دره زیبای انگادین است. اگر زمان بیشتری داشتم، سه گذرگاه اضافی برای بالا و پایین کردن وجود دارد که در تمام طول سال باز هستند، اما این همچنین به این معنی است که همیشه در آنها ترافیک وجود دارد زیرا آنها جاده های اصلی گریزونز را به ایتالیا متصل می کنند. بیا ناهار بخوریم چرا این کار را در میان افراد ثروتمند و زیبا انجام ندهید؟ پس سنت موریتز است!

نام: DSC00427.png بازدید: 1125 حجم: 3.13 مگابایت

سنت موریتز، 12:39، 0 درجه سانتیگراد، 1822 متر ASL، 240 کیلومتر

من اهل رستوران های شیک نیستم، بنابراین به سراغ یک کباب می روم که - همانطور که مشخص است - در سنت موریتز بسیار شیک است، زیرا فقط یک مغازه وجود دارد که می توانید از آن یکی تهیه کنید. چقدر منحصر به فرد

M5 به خوبی با ظاهر نسبتاً جسورانه خود مطابقت دارد. برخی افراد در واقع سر خود را برمیگردانند. از سوی دیگر، چیز زیادی وجود نداشت که بخواهیم به دنبال آن برگردیم. از آنجایی که تمایلی به پوشیدن حیوانات مرده به گردنم ندارم، تصمیم گرفتم از آنجا خارج شوم.

شاید ارزش بازدید از سنت موریتز را در فوریه داشته باشد، زمانی که مردم دیوانه کننده ترین چیزها را روی دریاچه یخ زده سوار می کنند، مانند خودروی مضحک Auto Union Type C. اما امروز نه.

نام: DSC00445.png بازدید: 1138 حجم: 3.50 مگابایت

فرودگاه سامدان، 12:58، -1 درجه سانتیگراد، 1707 متر ASL، 250 کیلومتر

جای تعجب نیست که چند جت خصوصی در اطراف پرسه می زنند. سعی می کنم شوت جالبی بگیرم و واضح است که شکست می خورم. فقط بیایید ادامه دهیم. من در ژانویه با بی ام و سوئیس به اینجا خواهم آمد.

بنابراین من به سمت تونل Vereina حرکت می کنم. هوا عالی، ترافیک کم، مناظر زیبا. وقتی به سوش می رسم، جایی که ماشین ها سوار قطار می شوند، متوجه می شوم که گذرگاه Flüela باز است. هیچ شانسی وجود ندارد که از رانندگی در یک جاده کوهستانی بگذرم. پس می چرخم و دومین صعود روز را شروع می کنم.

کمی اطلاعات پیشینه: از آنجایی که گذرگاه Flüela یکی از جاده های اصلی نیست، به این معنی است که می تواند باز باشد اما لزوماً عاری از برف نیست. بنابراین آنچه در ادامه می آید یکی از بهترین تجربه های رانندگی من است.

نام: DSC00454.png بازدید: 1116 حجم: 3.02 مگابایت

گذرگاه Flüela، 13:52، -4 درجه سانتی گراد، 2384 متر ASL، 290 کیلومتر

تقریباً هیچ ترافیکی وجود ندارد، زیرا تنها تعداد کمی از مردم مایل به رانندگی در یک جاده کوهستانی پوشیده از برف در ارتفاع بیش از 2000 متر از سطح دریا هستند. من با احتیاط شروع می کنم، 30-40 کیلومتر در ساعت. من هنوز آن را در Sport قرار می دهم، هرچند که گیره های سر در غیر این صورت بسیار دردناک هستند، زیرا برق زیادی به دلیل لغزش قطع می شود.

چنگ زدن فوق العاده است و باعث افزایش اعتماد به نفس (و چیزهای دیگر) می شود. گیره های سر زمینه ای برای تفریح \u200b\u200bبی ضرر هستند، اما آن ها فقط در نیمه اول صعود یافت می شوند. بعد از آخرین سنجاق سر، چیزی که پیش روی من است چیزی کمتر از یک مرحله WRC است، فقط بهتر است.

خورشید این طرف کوه را روشن می کند، سریع خم می شود، دید عالی است، هیچ ماشینی به سمت من نمی آید. 50-60 کیلومتر در ساعت این خیلی هیجان انگیز است. شاسی M5 شروع به کار جادوی خود می کند، خودرو در حال حرکت است اما قابل کنترل است. این شگفت انگیز است!

سرعت 70 تا 80 کیلومتر در ساعت، خودروهایی در تابستان، در خشکی، کندتر رانندگی می کنند. خم شدن سریع تر، اعتماد به نفس بیشتر، سرعت بیشتر. در دید محیطی خود چیزی را می بینم که ظاهر می شود. قرمز نیست، پس احتمالاً خوب است. من باید فرمان را کمی بیشتر کار کنم، اما عصبانی نیست، خیلی کنترل شده است.

پس از آخرین امتداد جاده مستقیم به بالاترین نقطه می رسم، تقریباً 2400 متر بالاتر از سطح دریا. عجب! چه درایو! من زمستان را دوست ندارم، لاستیک های زمستانی را دوست ندارم، 4WD را دوست ندارم، و با این حال، همه اینها را در موقعیت مناسب قرار دهید و شما به زندگی خود پایان دهید!

بعد از یک نفس از طرف دیگر رانندگی می کنم. با آرامش، هنوز در حال پردازش وقایع چند دقیقه پیش. شاید همه چیز بد نباشد. آیا می توانستم آن سطح از سرگرمی را در ماشین 4WD دیگری داشته باشم؟ به احتمال زیاد، اما این اتفاق افتاد که G90 M5 این گیلاس خاص را بیرون آورد.

نام: DSC00458.png بازدید: 1118 حجم: 3.37 مگابایت

داووس، 14:18، -2 درجه سانتیگراد، 1560 متر ASL، 300 کیلومتر

من فقط برای یک استراحت کوتاه و یک عکس می ایستم. من خسته ام، اما خیلی خوشحالم. زمان پایان روز سفر طولانی بازگشت را شروع می کنم.

نام: DSC00468.png بازدید: 1120 حجم: 3.30 مگابایت

زوریخ، 16:22، 0 درجه سانتی گراد، 459 متر جنوب شرقی، 470 کیلومتر

به همان جایی که شروع کردم می رسم. دوباره تانک را لبه می زنم. 46.6 لیتر است که به معنای 9.9 لیتر در 100 کیلومتر است، و من با باتری خالی شروع کردم (و به پایان رساندم). در کل بد نیست

روز بعد

زمان بازگشت هالک به ستاد انتقام جویان است. تصمیم گرفتم مسیر دیدنی را آنجا طی کنم. پس از رانندگی طولانی روز قبل، من در اطراف G90 M5 راحت هستم. من آن را در 2WD برای کل سفر قرار دادم و اصلاً دیوانه نیست. در واقع، این احساس بهتر است. من سعی می کنم سرگرمی های جانبی داشته باشم و با خرخرهای فراوان، روشن کردن لاستیک های عقب راحت تر از همیشه است، و فاصله بین دو محور طولانی باعث می شود دریفت ها قابل کنترل باشند.

یک شستشوی کامل برای خلاص شدن از شر شواهد، یک شارژ کردن، قبل از اینکه ماشین را برگردانم. چه آخر هفته ای!

حکم

من قصد ندارم در مورد وزن M5 یا سیستم هیبریدی صحبت کنم. من آن را به دیگران واگذار می کنم.

خوشحالم که لایه هایی برای راندن M5 وجود دارد که منتظر می مانند تا یکی یکی از بین بروند. من دیگر علاقه ای به پیشرانه ها و پیشرانه های BMW M ندارم، اما بسیار خوشحالم که جادوگران شاسی بلند هنوز در راس بازی خود هستند. آیا باید هر یک از M5 های قبلی را با G90 جایگزین کنید؟ احتمالاً نه، اما با خیال راحت گزارش می دهم که در سال 2025، M5 هنوز زنده است (به روش خاص و منحصر به فرد خود).

و اکنون می دانم که باید چه کار کنم، آیا در نهایت باید یک Bimmer 4WD داشته باشم.


آخرین ویرایش توسط فشارسنج; 12-31-2024 در 03:15 بعد از ظهر..


منبع: https://g90.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2156087