
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404
تورنلی کلهام اروپایی RS | بررسی PH
در دنیای restomod به طور کلی و مطمئناً کره 911، شما باید متمایز باشید. چیزی باید پورشه شما را که به سختی دوباره مهندسی شده است در میان این مجموعه منحصر به فرد کند تا ارزش خرج کردن صدها هزار دلار را نسبت به بقیه داشته باشد. زیرا بیایید صادق باشیم: همه از Kamm گرفته تا Theon پورشه های موتور عقب را خواهند ساخت که فوق العاده به نظر می رسند و حتی بهتر رانندگی می کنند. برای شرکتی مانند Thornley Kelham که با RS اروپایی خود به عنوان متخصصان ترمیم به جای افراد اختصاصی پورشه وارد عرصه شد، کار سختی بود. راه حل؟ کارایی.
یک مشتری موجود در طول قرنطینه با ایده ای به TK آمد، از آن دسته از دیوانه هایی که همه ما در حین قفل داشتیم، اما تعداد کمی از آنها به ثمر نشستند. او یک 997 GT3 RS 4.0 داشت و می خواست یک 911 قدیمی به همان سرعت ساخته شود. اما نه فقط با دنده کوتاه احمقانه. نسبت های مشابه، فقط با وزن بسیار کمتر و قدرت نه چندان کمتر. از این رو RS اروپایی با تنها حدود 400 اسب بخار وزن کمی بیشتر از یک تن دارد. بیش از چهارصد هم ممکن است. به جهنم 911های قدیمی و ظریف و خوش طعم - این چیز یک هات میله مناسب است.
قطعاً به نظر می رسد، مدرسه قدیمی را تداعی می کند، اما با ابعاد مدرن تر. این بسیار عریض، بسیار پایین، بسیار تهاجمی، تقریباً مربعی شکل است که واقعاً RSR و 911های مختلف وحشی را از گذشته هدایت می کند. با این حال، این خودرو که به جای یک خودروی مسابقه ای کاملاً مقاوم است، جزئیات دوست داشتنی نیز دارد، از جمله مهاربندی زیر کاپوت، درب های کربنی که مانند صفحات سرود سبک هستند و فینیشرهای پرتاب موشک تیتانیومی برای اگزوز اینکونل. محفظه موتور خود یک شاهکار کامل است. همیشه کسانی هستند که ظاهر باریک بدن را ترجیح می دهند، این شاید برای آنها کمی SoCal باشد. با این وجود، هیچ شکی در تلاش و مهارت عظیمی که برای آن انجام شده است وجود ندارد. هر یک از جزئیات با جزئیات دیگر کار می کند و تغییرات قابل توجه بدنه درجه یک هستند. اگر در حال خرید یک RS اروپایی هستید، این تخصص دست ساز را خریداری می کنید، و واقعاً از نزدیک به همان اندازه چشمگیر است. حتی اگر این امکان وجود داشته باشد که ظرف بیش از حد روی چرخ باشد.
داخل این نمونه بسیار باشکوه است، تقریباً فاقد هر چیزی است - خریداران می توانند یک جفت صندلی اسپرت فوق العاده، یک چرخ Momo Prototipo، یک شیشه جلویی که کمی نزدیک تر از احساس راحتی باشد و یک مکانیزم دنده ای که به خوبی در معرض دید قرار می گیرد، سیستم اطلاعات سرگرمی و تهویه هوا داشته باشند. جوانه زدن از کف از آنجایی که این بخش فرعی از خودروهای اسپورت قدیمی بیشتر با کفپوش های تک رنگ یا جعبه های دستکش ترمه دار یا هر چیز دیگری که در این هفته ساخته می شود تداعی می شود، داشتن چنین فضای داخلی ساده اما زیبا مورد استقبال قرار می گیرد. این RS اروپایی با در نظر گرفتن انفجارهای صبح زود در کوه های آلپ طراحی شده است، و محیط رانندگی کاملاً مطابق با آن است، بدون حواس پرتی و تمام کارهای مهم به خوبی انجام شده است. کمی شبیه شیشه جلو، موقعیت رانندگی کمی تغییر کرده است، اما یک 911 قدیمی بدون آن تقریباً مانند داشتن یک بدون 6 تخت است.
توجه به جزئیات ساخت به حدی است که حتی واب-ووب-ووب دور آرام طراحی شده است و حس موتوراسپرت را از حالت خاموش تضمین می کند. و در جایی که 911های بعدی اطمینان می دهند که احساس نسبتاً سریع از بین می رود، RS با فرمان بدون کمک و کلاچ مشکل مانند هر اینچ مسابقه ای در جاده به نظر می رسد. لازم نیست به اندازه هر مانور روی هر مایل تمرکز کنید. همانطور که گفته شد، RS اروپا هیچگاه احساس سختی کار را نمی کند. این فقط یک ماشین اسپورت قدیمی خام و بی عذرخواهی است، هرچند که اکنون سریعتر از بسیاری از خودروهای جدید است. کمی بیشتر در ورودی ها استراحت کنید و به شما می رسد، فرمان نسبتاً شادی بخش (اگر همیشه سنگین) بالاتر از سرعت راه رفتن است، زیرا به سطح و بار واکنش نشان می دهد، وقتی پاها و دست ها به درستی زمان بندی می شوند، فوری بودن موتور اعتیاد آور است.
مانند بسیاری از خودروهای بزرگ این سبک، خودروی تورنلی کلهام با سرعت های کاملاً معمولی زنده است. Flat-six همیشه حاضر است، صدای بلند و غرغر می کند و وزوز می کند، فرمان همیشه چیزی می گوید و حداقل می توان گفت که سوار بر کویل اورهای JRZ محکم است. این در واقع در حال حاضر به طور کامل با اتصالات رز، بدون لاستیک در بوش ها، بنابراین قطعا یک تجربه جاده شلوغ است، هر چند که فقط متوقف می شود. بیشتر یک ماشین ساندی سرویس تا یک ناهار یکشنبه: جوشان، مشتاق و ورزشکار حتی در موقعیت هایی که هر چیزی جز این نیست.
فرصت هایی برای راندن RS کمی سریع تر کاملاً جذب کننده هستند - با سقف و ظاهراً کمتر از 400 اسب بخار نمی توان چیز زیادی هیجان انگیزتر داشت. شاید موتور مانند مِزگر فلت شش فریاد نزند، اما زوزه های متالیک، تند و پرشور با نزدیک شدن به 8000 دور در دقیقه تقریباً به همان اندازه هیجان انگیز است. احساس شتاب وحشیانه خودرویی به این جمع و جور و سبک نیز اعتیادآور است که توسط گشتاور در دورهای متوسط \u200b\u200bو با حداکثر قدرت در دور 7700 دور در دقیقه یا بیشتر وحشیانه همراه است. اگر قسمت جلویی خرید را از دست داد، فرمان قبلاً به شما گفته است. جعبه G50 که به اندازه دستورالعمل های بعدی پورشه همکاری نمی کند، با کار بهتر و بهتر می شود. استحکام کویل اوورها به این معنی است که این 911 مانند موتور وسط تغییر جهت می دهد. اگر خوب رانندگی کنید (یا تا جایی که می توانید)، TK فقط به پاداش دادن ادامه می دهد. آن سیل اولیه صدا و غوطه وری صرفاً جای خود را به عمق و وضوح مناسب می دهد. به نظر می رسد چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد چگونگی به دست آوردن بهترین ها از آن وجود دارد، چیزی است که مالکان را برای سال های آینده مشغول و سرگرم نگه می دارد.
با این حال، یکی دو چیز کاملاً کامل نبود. شخصاً، ترمزهای سرامیکی نصب شده در اینجا کمی بیش از حد حساس بودند. حسی برای قضاوت با اطمینان ورودی های کوچکتر در جاده وجود نداشت. احتمالاً کسانی که آن را در مسیر - یا در واقع برای استفاده مورد نظر از آن به عنوان یک جنگجوی آخر هفته - امتحان کرده اند، کمتر نگران آن خواهند بود. به طور مشابه، داشتن میشلن کاپ 2 بر روی مدلی که هنوز یک 911 قدیمی است، احساس کمی بیش از حد می کند. شاید خودرویی که برای قهرمانی تاریخی پورشه مناسب به نظر می رسد، باید به هر قیمتی که شده، چسبندگی را در اولویت قرار دهد. برای استفاده در جاده ها از هر نوع، Pilot Sport 4 استاندارد احتمالاً برای بازگرداندن کمی بیشتر از تجربه قدیمی 911 خوب است. در اینجا شما به سادگی نگران توزیع وزن نباشید و به بهترین شکل از چیدمان استفاده کنید - این پورشه این کار را انجام می دهد.
بنابراین یک شبهه وجود دارد: تا کجا می توانید در تعمیرات اساسی یک 911 کلاسیک پیش بروید در حالی که هنوز 911-ness قدیمی را حفظ کرده اید؟ مخصوصاً هنگام کار با Carreras و موارد مشابه از قبل از 964. این جهان دیگری از آن ماشین های استاندارد است. 6 تخت هنوز هم صدا می زند و فرمان هنوز هم گاهی اوقات شما را درگیر می کند، اما عناصری وجود دارند که به جای اینکه ظریف ترین پیشرفت های یکپارچه باشند، مانند فناوری مدرن ساخته شده برای کار با یک ماشین قدیمی به نظر می رسند. مطمئناً یک ریسک با 997 4.0 به عنوان هدف. و نمی توان انکار کرد که سریع می چرخد. از سوی دیگر، هیچ دلیلی وجود ندارد که هر RS اروپایی یکسان باشد. این یکی بسیار عمدی هاردکور است و هیجان های سازش ناپذیر، غیرقابل انکار و فراموش نشدنی را ارائه می دهد. یک رویکرد کمی نرم تر - که هنوز هم نام RS را دارد - احتمالاً برای افراد سنتی تر جذاب خواهد بود. در هر صورت، کیفیت کارهایی که در اینجا از تورنلی کلهام به نمایش گذاشته می شود، در رتبه دوم قرار دارد، و روزی در PH وجود نخواهد داشت که 8000 دور در دقیقه، زیر 1100 کیلوگرم 911 جشن گرفته نشود. RS اروپایی یکی دیگر از هات میله های قدیمی پورشه است - رویای قفل کردن مالک در واقعیت حتی هیجان انگیزتر است.
مشخصات | تورنلی کلهام اروپایی RS
موتور: 3.8 لیتری تخت شش
انتقال: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
قدرت (hp): 390@7700 دور در دقیقه
گشتاور (پوند فوت): 290@6000 دور در دقیقه
0-62 مایل در ساعت: ج 4.0 ثانیه
حداکثر سرعت: N/A
وزن: 1070 کیلوگرم (با مخزن پر)
MPG: N/A
CO2: N/A
قیمت: \'در منطقه 750,000 دلار\' (در حال حاضر 583,000 پوند؛ قیمت دقیق بستگی به مشخصات دارد)
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48818