
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404
تحقیق درباره سیستم سوخت رسانی موتور دیزل | dieselcommittee
نیروهای نظامی هم از مجله خبری دیزل کمیته دیزلی در تانک ها و کامیون ها استفاده می کند برای اینکه سوخت دیزل در مقایسه با سایر سوخت ها کمتر قابل اشتعال و انفجار است. موتورهای دیزلی در مقایسه با موتورهای بنزینی احتمالاً کمتر خراب می شوند. سوخت دیزلی بیشتر تجهیزات مزرعه ای و ساخت وسازی را روشن می کند. صنعت ساخت وساز به برق تولیدشده از موتورهای دیزلی وابسته است. موتورهای دیزلی می توانند کارهای سنگین ساخت وساز را با امنیت و بازده بالا انجام دهند، کارهایی مانند جابجایی تیرآهن، حفر گودال فونداسیون، دریل کردن چاه، صاف کردن جاده ها و انتقال خاک.
سیستم سوخت رسانی موتور دیزل
موتور دیــزل با مصرف سوخت گازوییل دارای ویژگی ها و قابلیت های خاصی است. از موتور های دیزلی بیشتر در ماشین هایی برای انجام کارهای سنگین استفاده می شود. برخلاف تصور عموم مردم که موتورهای دیزل را فقط برای خودروهای سنگین و تجاری مناسب می دانند، در مناطقی مثل کشورهای اروپایی و حتی آمریکا از این پیشرانه ها به شکل وسیعی برای خودروهای سواری نیز استفاده می شود.
http://boostercctv.irیا در شرایطی که کار طولانی و سنگین است، مثلا بولدوزری که در جاده سازی به کار برده می شود، قطعا موتور دیزلی گزینه منطقی تری هستند. بررسی دقیق مزایای و معایب موتورهای بنزینی و دیزلی به شما در گرفتن تصمیم درست و خرید دستگاه مناسب کمک می کند. فراموش نکنید که می توانید علاوه بر خواندن مطالبی مانند این مقاله، از مشورت کارشناسان در این زمینه نیز استفاده مفید داشته باشید.
پمپ تزریق سوخت کارکرده
بیشترین مشکلات انژکتور در سیستمهای سوخت رسان ریلی مربوط است به نشتی بیش از حد برگشت سوخت و یا بازگشت جریان سوخت باشد. شایع ترین خطا برای تامین سوخت ناکافی این است که لوله های تامین سوخت، ترک خورده یا خم می شوند. انژکتور یک را باز کنید و میلنگ را بچرخانید تا هوا و گاز خارج شوند. اگر شیر EGR شما گیر کرده یا نتواند عملکردی داشته باشد، دیزل شما علائم مانند خستگی خفیف، قدرت کم و دود سیاه یا سفید از اگزوز خود را تجربه خواهد کرد. در طول دوره های خنک تر از سال، سرعت چرخش کم، شایع تر است و باتری هم کم توان تر عمل می کند. تمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد.
- موتورهای دیزلی جدید دارای سیستم های تزریق سوخت CRD و فیلترهای ذرات دیزل هستند که باعث بی سروصدا کار کردن و پاکیزه تر شدن این موتورها شده است.
- موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی سنگین تر بوده و باعث می شود در خودروهای اسپرت این مورد نامطلوب باشد، چرا که ماشین بازان و اسپرت سواران دوست دارند حرکت های سریع و دور زدن های متفاوتی را با ماشین تجربه کنند.
- این ضریب تراکم بالاتر یکی از دلایل پرصداتر بودن این پیشرانه ها نیز هست.
- بررسی پمپ سه گوش و مسیر سوخت رسانی از منبع به پمپ سه گوش ، هم در نوع دستی و هم در نوع برقی.
- همواره میزان مصرف سوخت برای کاربران و خریداران دستگاههای صنعتی نظیر دیزل ژنراتورها، تراکتورها ،ماشین ها ، کامیون ها و …..
اما ضریب تراکم در موتورهای دیزلی از حدود ۱۴ تا بالای ۲۵ دیده می شود. موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی سنگین تر بوده و باعث می شود در خودروهای اسپرت این مورد نامطلوب باشد، چرا که ماشین بازان و اسپرت سواران دوست دارند حرکت های سریع و دور زدن های متفاوتی را با ماشین تجربه کنند. موتورهای دیزلی گونه ای از موتورهای درون سوز هستند که در آن ها به جای عمل انفجار سوخت، احتراق در اثر تراکم صورت می گیرد. به این صورت که مخلوطی از سوخت و هوا بر اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم می شوند و احتراق ایجاد می شود.
موتور دیزل SKN 178FE
نویسنده: تیم تحریریه دیزل کار