
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404
برررسی اجزا موتور دیزل و عملکرد آنها | dieselcommittee
در آغاز کار، وقتی پیستون از TDC به BDC حرکت می کند، پیستون در داخل سیلندر خلاء ایجاد می کند؛ از این رو به دلیل اختلاف فشار بین ورودی موتور و سیلندر، هوا وارد سیلندر می شود. موتور دیزل چهار زمانه به عنوان موتور احتراق فشرده نیز شناخته می شود؛ زیرا در این نوع موتورها احتراق به دلیل فشرده شدن هوا بیشتر از دمای خود اشتعال سوخت رخ می دهد. در تولید برق همچنان موتور های دیزل ژنراتور در ردیف اول قرار دارند. در صنعت کشاورزی و آبیاری هم تراکتور ها و پمپ ها از دیزل استفاده می کنند. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر می شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می گردد.
- دیزل ژنراتور ها در ابعاد کوچک حدود 200 کیلو ولت آمپر را تولید می کنند که در مصارف اضطراری مخصوصا در قطعی ناگهانی برق کاربرد بسیاری دارند.
- دیزل ژنراتورها معمولا در ابعاد مختلف جهت کاربردهای مختلف تولید و عرضه می گردند.
- در برخی از کشورها که نرخ مالیات بر سوخت دیزل نسبت به بنزین ارزان تر، وسایل نقلیه دیزلی بسیار محبوب تر هستند.
- بوش سیلندر قطعه ای است که حالت استوانه ای شکل و توخالی دارد و در داخل حفره های موجود در بدنه سیلن...
- موتورهای دیزل، به انواع گسترده ای از موتورها گفته می شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می توانند ماده سوختنی را شعله ور سازند.
- امروزه بیشترین ژنراتورهای دنیا که مصارف غیر خانگی دارند متکی به موتوهای دیزل هستند.
من حسین اسدی هستم و به تازگی به تیم مجله خبری دیزل کمیته محتوای دیزل پارسیا پیوسته ام، خوشحالم که در کنار شما خوانندگان عزیز هستم. با درک این موضوع تمرکز خود را برای ساخت دستگاهی گذاشت که بتواند بیشترین بازدهی را در کنار کمترین میزان تلف شدن انرژی گذاشت. این سری موتور می تواند استاندارد آلاینده های غیر جاده ای مجاز چین Ⅱ Emissions را برآورده کند. عمر B10 بلوک سیلندر بیش از ساعت کار با قابلیت اطمینان عالی است. تمام حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت حمل و نقل کرخه ترابر سپاهان می باشد.
تاریخچه موتورهای دیزل
تانک هایی با وزن 2000 تن را با سرعت های حتی 60 کیلومتر بر ساهت جابه جا می کرد و این شد که استفاده از موتور های بسیار پر قدرت دیزلی در این صنعت نیز جا افتاد و تا امروز از پیشرفته ترین موتور های دیزلی رو نمایی شد . قدرت و نوع طراحی و پتانسیل قدرتی موتور های دیزل به قدری زیاد است که می تواند با سیلندر های بسیار کمتر در مقایسه با سیلندر خودرو های سواری قدرت بسیار زیادی را تولید کنند . قبل از بررسی دقیق در باره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است . باک در زیر شاسی و پمپ انژکتور در روی شاسی در ارتفاع بالاتر نصب میگردد. از آنجایی که کار پمپ انژکتور یک پمپ فشار قوی است و برای کشیدن سوخت از باک طراحی نشده است لذا ضروری است که سوخت توسط پمپ اولیه با فشار 1تا 7 اتمسفر از باک کشیده شده و به کانال مکشی ارسال گردد.
اجزای اصلی یک موتور دیزل
به همین سبب در هنگام تزریق دیزل به محفظه عمل سوختن به طور کامل انجام می شود. موتور های دیزلی بیشتر اوقات مطابق چرخه های ۲ زمانه یا ۴ زمانه طراحی شوند ، در اصل این موتور ها جایگزین مناسب و کار آمد برای موتور های بخار هستند. روش بالا بر خلاف موتور های بنزینی و گازسوز است که برای مخلوط کردن سوخت و هوا از یک سوپاپ جرقه ای برای ایجاد احتراق استفاده می کنند. استفاده از مایع خنک کننده برای مصارف ژنراتور دیزلی برای موتور دیزلی بسیار مناسب است. خب باید بدانید به دلیل سهل انگاری رانندگان این اتفاق می افتد وگرنه آلودگی در موتور دیزل به شدت کمتر است آلاینده های تولیدی از موتور بنزینیست . سامانه روغن کاری سامانه روغن کاری باعث می شود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک می شود.
وظیفه تنظیم میزان سوخت وارد شده و فشار مورد نیاز جهت اسپری و تزریق سوخت را عهده دار می باشد. در صنعت کشتیرانی هم موتورهای کشتی های تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده می شود. موتور های کوچک و موتورهای که کنترل کامپیوتری پیشرفته ندارند از گرمکن برای حل این مشکل(روشن شدن در هوای سرد) استفاده می کنند .
http://boostercctv.ir