
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404
بایگانی های موتور دیزلی پارسیان دیزل ، بزرگترین وارد کننده دیزل ژنراتور کامینز، دوسان | dieselcommittee
اکسیژن به وسیله ی مجرای ورودی موتور داخل محفظه سیلندر می گردد و بعداً از طریق پیستون منقبض می شود. این منقبض بودن آنچنان بالا می باشد که باعث بروز درجه حرارت بسیار بالا می شود. در ادامه عامل سوم منظور ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می گردد که در آخر آن سوخت شعله ور می گردد. 5- موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی ابعاد بزرگتری دارند. هوا و سوخت توسط پیستون به داخل محفظه احتراق مکیده شده و باعث روشن شدن موتور می شود.
- دیزل ژنراتور ها در رنج ۵ – ۳۰KW هستند به طور معمول در خانه ها و زمینه های کوچک استفاده می شوند.
- در این سالها رابرت بوش تولید انبوه پمپ های سوخت پاش خود را آغاز کرد.
- اگر نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر دارید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
- موتورهای Hot Bulb وی که توسط Richard Hornsby و پسران در سال 1981 ساخته شد، اولین موتور احتراق داخلی بود که از یک سیستم پاشش سوخت تحت فشار استفاده می کرد.
برای اینکه بدانید چرا مجله خبری دیزل کمیته دیزل شمع ندارد، باید مراحلی که این موتور طی کرده تا حرکت در آن صورت بگیرد را بدانید. انژکتور در موتور های دیزل از اجزای بسیار پیچیده ای تشکیل شده است و موضوع بسیاری از آزمایشات بزرگ بوده است . انژکتور بایستی قادر باشد تا دما و فشار داخلی سیلندر را تحمل کرده و سوخت را به قطرات ریز تبدیل کند . گردابی کردن قطرات در داخل سیلندر که باعث پخش متناسب آنها می شود ، نیز یک چالش است . بنابراین بعضی موتور های دیزلی سوپاپ مکش مخصوصی قبل از محفظه احتراق به کار می گیرند یا از وسایل دیگری برای گردابی (چرخشی) کردن هوا در داخل محفظه احتراق استفاده می کنند و یا در غیر این صورت جرقه زنی و فرآیند احتراق بهبود می دهند .
موتور تک دیزلی 15 اسب استارتی هواسدان
انواع موتور دیزلی که برای بسیاری از تجهیزات ساختمانی و صنعتی بسته می شود، مجهز به هندل هستند که با کشیدن نخ هندل باعث به گردش در آمدن میل لنگ و در نتیجه حرکت پیستون داخل سیلندر می شود. اما در خودروها و ماشین های سنگین برای روشن کردن این موتورها از استارت استفاده می شود. موتور تک بنزینی 16 اسب هواسدان با توجه نوع کیفیت قطعات استفاده شده یکی از با دوام ترین موتور تک های بنزینی میباشد. این موتور با استفاده از اجناس مرغوبی چون کاربراتور و سیستم برق رسانی منحصر به فرد خود بسیار راحت روشن میشود و مصرف سوخت پایینی نسبت به موتورهای هم کلاس خود دارد. سیستم خنک کننده موتور هوا و روغن می باشد و سیلندر این موتور طوری طراحی شده که در تولید حداکثر قدرت موتور دمای آن کنترل شده و نوع رینگ و پیستون از نوع DY میباشد که دوام و طول عمر بسیار بالای برای این موتور به ارمغان می آورد.
طرز کار موتورهای دیزل
۴٫با توجه به تفاوت های بالا سوخت های دیزلی در مقایسه با بنزین و سایر سوخت های احتراقی، موتورهای دیزلی کارایی ترمودینامیکی بالاتری دارند. در زمینه کشاورزی، تراکتور، پمپ های آبیاری و خرمن کوبی ماشین آلات و تجهیزات دیگر عمدتا از موتور دیزلی استفاده می شود. صنعت ساخت و ساز و راهسازی یکی دیگر از بخش هایی است که به شدت وابسته به قدرت موتور دیزل است. همه موتور های لیفتراک، لودرها، غلطک و بیل مکانیکی بر روی موتور دیزل است. در ابتدا سوخت وارد موتور شده و سپس به وسیله پیستون بالا رفته و فشرده می شود و سپس سوخت به وسیله جرقه شمع منفجر شده و قدرت ایجاد شده از انفجار پیستون را به حرکت در می آورد . اما در موتور های دیزلی روند کار بسیار فرق می کند ( بالا تر توضی داده ایم ) .
بعد از اینکه انفجار صورت گرفت، موج ناشی از انفجار، پیستون را به پایین پرتاب می کند، بدین ترتیب با پرتاب شدن پیستون به سمت پایین، میل لنگ که به انتهای آن متصل است، می چرخد و این فرایند ادامه پیدا می کند. در این مرحله سوپاپ تخلیه باز شده، دوباره پیستون به سمت بالا حرکت می کند درحالی که سوپاپ هوا بسته و سوپاپ تخلیه باز است، گازهای ناشی از انفجار سوخت دیزل خارج شده و مراحل چهارگانه موتور دیزل چهار زمانه به پایان می رسد. نکته مهم درباره استفاده از موتورهای دیزلی این است که حتماً باید از روغن استاندارد برای آن استفاده کرد.
http://boostercctv.ir