ادای احترام مسیر مسابقه | شش تا از بهترین ها
انتشار: آذر 24، 1403
بروزرسانی: 03 اردیبهشت 1404

ادای احترام مسیر مسابقه | شش تا از بهترین ها


Honda Prelude Motegi, 1999, 34k, PH Auction

در حالی که هر خودرویی که به یک مسیر مسابقه ادای احترام می کند شایسته این نام نیست، سخت نیست که بفهمیم چرا این روند ادامه دارد. زرق و برق ورزش های موتوری و هیجان رقابت، اگر هیجان انگیز نباشند، هیچ چیز نیستند - چه کسی نمی خواهد جذابیت مسابقه را با خودرویی که مالک آن است همراه داشته باشد؟ یا بفروش، برای این موضوع. از این رو ادامه حضور نسخه های ویژه اختصاص داده شده به مدارهای معروف. و در حالی که همه ما موارد مورد علاقه خود را داریم، دلایل زیادی وجود دارد که فکر کنیم Prelude Motegi ممکن است از رادار شما خارج شده باشد. خودروهای کمیاب جدید و به درستی کمیاب در حال حاضر، این تعداد زیادی از حراج های PH است که به سادگی نمی توانیم نادیده بگیریم. Motegi که نامش را از پیست ساخته شده توسط هوندا در سال 1997 گرفته است، با سیستم تعلیق سفت تر و بادی کیت مسابقه ای تر از استاندارد 2.2 بیش از یک تمرین نشان دادن بود. بنابراین آنها ارزش جستجوی ربع قرن بعد را دارند - انتظار می رود که در سال 2025 به این نمونه کم مسافت پیموده شده، دستی و کرم سبز رنگ علاقه زیادی داشته باشید.

تویوتا سوپرا جاراما، 2021، 18 هزار، 52000 پوند

یکی دیگر از مواردی که ممکن است فراموش شده باشد، تویوتا سوپرا جاراما به مداری اختصاص داشت که مدل مورد انتظار A90 در آن عرضه شد. پیست طراحی شده توسط جان هوگنهولتز، که با طرح سوزوکا نیز ساخته شد، جاراما میزبان گرندپری اسپانیا هم برای دوچرخه ها و هم برای اتومبیل های F1 در دهه های 60، 70 و 80 بود. کامیون های اروپایی و فرمول 4 ملی هنوز در پیست 2.4 مایلی و 14 دور رقابت می کنند. سوپرا که جاراما را جشن می گیرد ممکن است به اندازه خود مکان برجسته نباشد، اگرچه نسخه محدود آن به دلیل کمیاب بودن آن قابل توجه است: فقط 90 دستگاه (به دلیل کد مدل A90) برای کل اروپا ساخته شده است، بنابراین فقط یک دستگاه وجود خواهد داشت. تعداد انگشت شماری در انگلستان مشخصات مکانیکی آن آشنا خواهد بود، اگرچه Horizon Blue بدون شک یک ویژگی متمایز زیبا است. Rarity به باقیمانده ها نیز کمک کرده است، با بیش از 50 هزار پوند درخواست برای این خودروی 2021 - کمتر از 55 هزار پوند جدید بود.

جگوار F-Type Reims V8، 2021، 4k، 47750 پوند

فوار - حالا داریم صحبت می کنیم. در حالی که نسخه های ویژه Reims برای سالن های جگوار در دسترس بود، F-Type بود که تداعی کننده ترین و مناسب ترین ارتباط را برای چنین پیست مسابقه ای تاریخی ارائه کرد. پیست Reims-Gueux به خاطر خطوط مستقیم بزرگی که اضلاع طرح مثلثی را به هم وصل می کردند و نبردهای فوق العاده با سرعت بالا که ایجاد می کردند مشهور بود. مسابقه در ریمز تقریباً 50 سال از سال 1926 تا 1972 دوید. جگوار دو پیروزی قابل توجه در آنجا به دست آورد، استرلینگ ماس در سال 1952 جایزه بزرگ دلا مارن را با یک C-Type برنده شد و دیک پروتروئه در سال 1963 پشت فرمان یک E-Type موفق به کسب جایزه P-GT-Sport شد. با میانگین سرعت 120 مایل در ساعت. هر جگوار ریمز، حتی XEها، رنگ آبی مسابقه ای فرانسوی بودند و F-Type یک بسته مشکی خارجی و صندلی های اسپرت به صورت استاندارد دریافت کردند. تنها 150 دستگاه ریمز F-Type که با موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری یا P450 رولیکینگ که در اینجا مشاهده می شود ارائه می شود. که بسیار کمتر از 50 هزار پوند برای یک ظاهر 5000 مایلی وسوسه انگیزتر است.

Vauxhall Corsa VXR Nurburgring، 2013، 41k، 7895 پوند

خوب، اگر LFA Nurburgring Edition در اطراف وجود نداشته باشد، بهترین چیز بعدی چیست؟ البته یک Corsa VXR نوربرگ رینگ. احتمالاً با استقبال از رکوردشکنی آسترا نوربرگ رینگ در سال 2008، کورسا چند سال بعد یک بازسازی مسابقه ای مشابه به آن داده شد. در حالی که قرار بود هیچ رکورد دوری را فقط با 205 اسب بخار ثبت نکند، ماشین نوربرگ رینگ نسبت به یک VXR استاندارد با تفاوت لغزش محدود، سیستم تعلیق بهتر Bilstein، ترمزهای برمبو و چرخ های فورج شده به طرز مفیدی بهبود یافته است. این ویژگی های ویژه دیگری مانند Clubsport را ایجاد کرد که این مشخصات را منعکس می کرد، محبوبیت آن چنین بود. اگر در آن زمان رهبران کلاس نبودند، VXR های نوربرگ رینگ برخی از هیجان های قدیمی را با توانایی اعطا شده توسط سخت افزار مناسب ارائه می کردند - آنها باید این روزها به خوبی مورد توجه قرار گیرند. این خودروی 2013 تنها مقدار کمی بیش از 40 هزار را پوشش داده است و از تعویض کمربند، پمپ آب و کلاچ در سال های اخیر سود برده است. اساساً هیچ چیز مانع از آن نمی شود که تابستان آینده یک روز توریستی داشته باشید.

بنتلی بروکلندز کوپه، 2008، 33 هزار، 99995 پوند

در حالی که Brooklands ممکن است این روزها بیشتر به خاطر مرسدس بنز جهانی شناخته شود، البته یکی از مکان های بزرگ موتوراسپورت اولیه بود. در واقع این یکی از اولین پیست هایی بود که در سال 1907 به پایان رسید. اتومبیل هایی که بر فراز دست اندازهای بتن بدون پوشش بروکلندز پرواز می کردند (زیرا به سختی آسفالت روی ساحل قرار می گرفت) به عکس های نمادین مسابقات اولیه در بریتانیا تبدیل شدند. تصمیم بنتلی برای استفاده از Brooklands به عنوان یک نام مدل نیز بیهوده نبود، زیرا چند بلوئر ادعا می کردند در دهه 30 در دویدن های سرعت پیروز شده اند. بنابراین برای خودروی 2008 بسیار مناسب به نظر می رسید که برای پرش های طولانی مدت پرسرعت - تا حدی به لطف گشتاور 774 پوند فوتی - مناسب است تا به نام مدار نامگذاری شود. با تنها 550 دستگاه ساخته شده و جذابیت غیرقابل انکار آن 6.75 لیتری V8، یک بروکلندز قرن بیست و یکمی پول زیادی دارد: این نمونه 33 هزار مایلی در متالیک آنتراسیت 100000 پوند است.

استون مارتین V600 Le Mans، 2000، 21k، POA

معروف ترین پیست مسابقه در جهان که پیست مسابقه نیست (در بیشتر سال ها) نام خود را در طول سال ها به انواع نسخه های ویژه وام داده است. اسلات Le Mans می توانست توسط هر چیزی از مورگان LM62 گرفته تا مک لارن 650S Le Mans اشغال شود، اما زمانی که یک استون مارتین V600 در آینده وجود دارد چیز دیگری قابل مقایسه نیست. V550 Vantage با دو سوپرشارژر دهه 90 قبلاً یک سوپر GT قدرتمند قهرمانانه بود که به لطف Aston Works می توانست از سال 1998 به مشخصات V600 ارتقا یابد. سپس، یک سال بعد، به مناسبت چهار دهه از پیروزی استون در 24 ساعت، 40 نمونه از Vantage Le Mans ساخته شد. با چرخ های منیزیمی، سوراخ های بینی در جلوپنجره و پکیج جدید هواشناسی، وداع مناسبی با نیوپورت پاگنل برتری های حماسی بودند. این نسخه 600 اسب بخاری شماره 12 است و کمی بیش از 20000 مایل از زمان جدید طی شده است. باشکوه ترین هیولاها و چه سالگرد لمان برای جشن گرفتن.


منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=49314