
بروزرسانی: 30 فروردین 1404
آشنایی و شرح عملکرد موتور دیزل | dieselcommittee
این لوله ها مسئولیت رساندن سوخت از باک به موتور می باشد که باید از مقاومت در برابر فشار وارده سوخت و حرارت را داشته باشد. طرز کار این قسمت به این گونه است که باعث اسپری و پودر شدن سوخت و به بهبود ترکیب آن و سوخت با هوا کمک می کند. موتوری ساده بوده و دوام و عمر طولانی تری نسبت به بنزینی ها دارد.
- به همین دلیل است که تقریبا تمام شرکت های ارتباطی و مخابراتی، به ژنراتورهای دیزلی برای تأمین برق پشتیبان اصلی مراجعه می کنند.
- دیزل (گازوئیل) سوخت نسبتا سنگینی در مقایسه با بنزین است و نقطه جوش بالاتری نسبت به آب دارد.
- با پایین آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد می شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می گردد.
- بیشتر انواع موتور دیزل ، اغلب از چرخه چهار زمانه استفاده می کنند.
- موتور دیزل سری H یک مجموعه مشترک طراحی شده توسط SDEC و UK Ricardo است.
- احتراق در موتور دیزل برخلاف موتور بنزینی بدون شمع انجام می شود.
بالا بودن میزان مجله خبری دیزل کمیته دیزل به این معنی است که می توان میزان انرژی بیشتری را از دیزل (گازوئیل) در مقایسه با همان حجم از بنزین استخراج کرد. بنابراین، موتور دیزل منجر می شود تا یک اتومبیل مسافت بیشتری را پیموده و دقیق ترین انتخاب برای حمل و نقل ماشین آلات سنگین و تجهیزات صنعتی است. دیزل (گازوئیل) سوخت نسبتا سنگینی در مقایسه با بنزین است و نقطه جوش بالاتری نسبت به آب دارد. همچنین موتور دیزلی به علت بهره وری بالاتر و مقرون به صرفه بودن طرفداران بسیاری دارد. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا و تا نقطه مرگ بالا حرکت می کند.
موتور دیزل چگونه کار می کند؟
موتور دیزل سری H یک مجموعه مشترک طراحی شده توسط SDEC و UK Ricardo است. ما بر اساس نیاز بازار چین و ترکیب آن با با تکنولوژی اثبات شده، اقدام به توسعه محصول جدید و برجسته کردیم. با استفاده از فرایند توسعه GDPD، این سری موتور یک پلت فرم قدرتمند در سطح جهانی است که بر اساس استانداردهای تولید موتور SATC تولید شده است. موتور سری H دارای ساختار فشرده، محدوده قدرت گسترده، قابلیت اطمینان بالا، بهره وری، و لرزش و سر و صدا کم است.
سیستم مکش در موتورهای دیزلی
رابرت بوش در این سالها تولید پمپ های انژکتور (سوخت پاش) را آغاز کرد. توسعه پمپ های انژکتور با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودرو ها مناسب بودند مقارن شد. سیستم اگزوز در موتورهای دیزلی جهت خروج مواد اضافی ناشی از احتراق مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم خنک کننده در اجزای موتورهای دیزل، مایع خنک کننده موتور را کنترل می کند. این مایع در اکثر موارد مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با افزودنی های دیگر جهت کمک به جلوگیری از خوردگی اجزاء استفاده می شوند. ۱۳٫موتور های دیزلی اگر طراحی اجزای موتور مانند فشار ، سرعت و بار انجام شده باشد میتوانند فشار فوق العاده یا توربو شارژ را بدون هیچ محدودیتی بپذیرند.
اجزای اصلی یک موتور دیزل
توان تطبیقی از 50 تا 150 کیلو وات برای مجموعه های ژنراتور متغیر است. پس هر راننده ای باید قطعات اصلی موتور دیزل را حداقل در حالت کلی بشناسد، تا اگر مشکلی پیش بیاید، احتمال بروز مشکل و منشا آن را حدس زده و تشخیص دهد. چرا که در صورت بروز مشکلات حاد، شاید کل موتور نیاز به تعویض داشته باشد. در ادامه به توضیح قسمت های مختلف موتورهای دیزلی و اجزاء آن می پرازیم. موتورهای دیزلی در کامیون های باری، تراکتورها، لوکوموتیوها و کشتی ها استفاده می شوند. موتور دیزل یکی از انواع موتور احتراق داخلی می باشد که با احتراق تراکمی، تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی را فراهم می کند.
http://boostercctv.ir