آئودی RS3 2024 در مقابل مرسدس AMG A45 4Matic S
انتشار: خرداد 12، 1403
بروزرسانی: 03 اردیبهشت 1404

آئودی RS3 2024 در مقابل مرسدس AMG A45 4Matic S


هنگام ارزیابی شایستگی های دو هاچ بک با قدرت ترکیبی 821 اسب بخار، گفتن یک چیز مبهم به نظر می رسد، اما این احتمال وجود دارد که آئودی RS3 و مرسدس AMG A45 S را فراموش کرده باشید. یا حداقل اخیراً به آنها توجه نکرده اید. زمان به سرعت در حال حرکت است، و اگر سرفصل ها در مورد پایان دادن به تولید هاچ ها نیست، در مورد نمونه های الکتریکی جدید - با حداکثر 650 اسب بخار - درست در این قیمت است. از آنجایی که خودروهایی که در سال های اخیر کمی برایشان تغییر کرده است - مرسدس بنز سال گذشته یک فضای داخلی جدید داشت، آئودی از فروش خارج شد اما اکنون بازگشته است - این خطر وجود دارد که آنها از قبل مانند اخبار دیروز احساس کنند.

یا شاید این بیشتر در مورد دامنه توجه مدرن می گوید. زیرا در حالی که در حال حاضر این موضوع در مورد هر خودروی دیگری گفته می شود، باید از این دو تا زمانی که ممکن است لذت برد و جشن گرفت. آینده یک آئودی پنج سیلندر به همان اندازه خوش بینانه به نظر می رسد که برای مرسدس بنز 210 اسب بخار در هر لیتر که یک V8 هیبریدی دیوانه نیست. حتی خوشبین ترین افراد نیمه پر لیوان هم روی دو مدل برای مدت طولانی تری شرط بندی نمی کند. و با این حال، واقعاً چیزهای خوبی برای کسانی که منتظر بوده اند آمده است: پس از دو نسل نسبتاً غیر جالب RS3، نسل سوم با یک تفاوت بردار گشتاور عقب زنده شده است، و A45 نیز در نسل دوم خود بیشتر یک سرگرمی گرد است. . هر دو جهنم سریع هستند. علی رغم قیمت های ناچیز حتی در شرایط آب و هوایی کنونی، این هات هچ های توانا و شخصیت شایسته تا زمانی که ممکن است مورد احترام قرار گیرند.

"جذاب" احتمالاً کلمه C معمولاً با آئودی RS3 مرتبط نیست، اما بلافاصله چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. تا حدی فقط اندازه آن وجود دارد: در یک دنیای ماشین به ظاهر غول پیکر، این فقط یک A3 است که می تواند از شکاف ها عبور کند و از فضا در یک لاین لذت ببرد. اما این یک A3 است که توسط یک موتور پنج سیلندر افسانه ای هدایت می شود، که هنوز هم کمی شبیه به این است که قوری شما از یک رآکتور هسته ای رولز رویس نیرو می گیرد. هیچ سفری ساخته نشده است که پیش پا افتاده به نظر برسد. اگرچه اکنون به طرز ناامیدکننده ای توسط فیلترهای ذرات خاموش شده است (صدا مانند ویدیوی گروه B است که از طریق هدفون های زباله شنیده می شود)، واحد 2.5 لیتری همچنان یک USP قانع کننده است. به همین ترتیب، نادیده گرفتن فضای داخلی که باید برای آن زیبایی ظاهری تهدیدآمیز و عضلانی خاص باشد، آسان است. حتی در رنگ های ضعیف تر از آنچه که معمولاً دیده می شود، قوس های ضخیم و اگزوز درشت RS3 توجه را به خود جلب می کند. شرمنده جلوپنجره OTT باقی می ماند.

آئودی یک ماشین عالی میلتون کینز است. نحوه قفل شدن آن بر روی خط ایده آل در دوربرگردان ها و خروج از آنها بسیار سرگرم کننده است. این واقعیت که این مورد در مورد یک نانوثانیه پس از جمع آوری خودرو قابل توجه است نیز گویای خوبی است. رانندگی با یک خودروی آئودی اسپورت پنج در بدون فرمان سربی بی مورد و با اکسل عقب ناامید به سرعت بیش از حد چرخ بیرونی، جدید به نظر می رسد. حالت شکاف گشتاور RS ممکن است کمی سخت باشد - سیستم تعلیق و پیشرانه را برای عصبانی ترین آنها بالا می برد و همچنین گشتاور را در جایی که به شدت مورد نیاز نیست پرتاب می کند - اگرچه چه کسی سرگرمی کمی مصنوعی را به جای خستگی واقعی انتخاب نمی کند؟ برای گرفتن چند تغییر ملودیک، به آن پوزه خشمگین اشاره کنید و احساس کنید که زیر شما می چرخد، نگرش دیکته کننده عقب به جای جلو، لزوما بزرگ یا هوشمندانه نیست - اما سرگرم کننده است. می دانید، مانند یک هات هچ باید باشد.

به دور از جنون MK (و حالت شکاف گشتاور RS)، RS3 نیز می تواند یک خودروی جاده ای سریع و دوست داشتنی باشد. حتی در حالت دینامیک، سیستم تعلیق خاصیت انعطاف پذیری خود را حفظ می کند، پدال ترمز دارای تفاوت هایی است و با وجود چنین توده ای بزرگ در جلو، تعادل احساس خوبی دارد. برای خودرویی که شاید کمی شهرت دارد، آخرین RS3 به طرز شگفت آوری فروکش کرده است. این می تواند یک A3 باشد، شاید ایراد داشته باشد - با این حال همیشه موتور و قسمت عقب در آستین آن متفاوت است. شرم آور است که چنین سوئیچ انتخاب درایو بی انگیزه دروازه ای برای همه سرگرمی ها است، به خصوص در کنار زنگ ها و سوت های A45. اما اغلب اوقات، خودکار پیش فرض و شکاف گشتاور RS همه پایه ها را پوشش می دهند.

از آنجایی که هرگز مرسدس و آئودی را پشت سر هم رانندگی نکرده ایم، تفاوت ها در دو مگا هاچ ظاهراً مشابه کاملاً آشکار است. در جایی که RS3 می تواند تقریباً نرم و بی تکلف عمل کند، A45 مشتاق است به شما یادآوری کند که در تمام مدت شما فقط یک سبیل از 11 پشه هستید. در جایی که آئودی محتاط است، محکم و فوری است. حتی در سطوح تعهد متوسط، تجربه بسیار شدیدتر است: تیزتر، تیزتر، بلندتر، سریع تر، عصبانی تر. روی کاغذ، کمی توربوشارژر پنج خطی را از چهار دیگ 2.0 لیتری جدا می کند، اما پاسخ دریچه گاز AMG واضح تر، نسبت های آن کوتاه تر و دنده ها سریع تر است، بنابراین همیشه احساس می کند که خودروی به طور قابل توجهی سریع تر است (حتی اگر اعداد و ارقام اینطور باشد). نزدیک به اندازه کافی یکسان). این، البته، به این معنی است که می تواند کاملاً دیوانه شود. M139 در تقاضای خود برای دور و دنده و افق های دور کاملاً بی وقفه است. چه حیف که این حالت لحن به لوتوس امیرا راه پیدا نکرد - که مطمئناً فوق العاده بود.

از نظر سرگرمی به راحتی قابل مکان یابی، آئودی به لطف تقسیم کننده گشتاور مشتاقانه اش که تقریباً در هر کاربرد دریچه گاز و قفل، بیش فرمانی را ارائه می دهد، خودروی ساده تری است که می توان با آن دست به کار شد. حالت دریفت A45 بسیار کمتر در دسترس است و چندان احمقانه نیست. در واقع، فوکوس ناپذیری دارد، و در آن لحظاتی که میرایی گسترده تر RS3 در هنگام کار سخت از بین می رود - یا فرمان آن نادرست است یا گیربکس آن پایین می آید - AMG فقط به حفاری ادامه می دهد و نوعی اعتماد به نفس را ارائه می کند که باعث می شود شما فشار بیاورید. هنوز هم سخت تر این مانع از آن نمی شود که RS3 به طور غیرقابل انکاری در منطقه راحتی خود سرگرم کننده باشد، اما A45 زمانی که آئودی چیز زیادی برای ارائه ندارد، نبوغ واقعی خود را نشان می دهد. این از آن دسته خودروهایی است که به نظر می رسد همیشه چیزی در ذخیره دارد.

بدیهی است که مشکل کاوش در این همه عمق استعداد این است که اغلب اوقات خود را با سرعتی بالا می بینید. اما از واکنش درست فرمان، احساس پدال ترمز و اقتدار بی رحمانه میرایی، می توان رضایت واقعی را به دست آورد. حتی در سرعت های معمولی، آئودی در مقایسه با آن، کمی شل تر و قطع تر احساس می کند، گویی فقط یک A3 با یک موتور عالی در جلو است. البته اینطور نیست، اما به قدری شگفت انگیز تمام ظرافت های A45 است که AMG واقعی آن هرگز در شک نیست. در جایی که برادر کوچکترش، A35، اغلب فقط از نظر نام (و نشان) شبیه یک محصول Affalterbach است، مدل '45 دارای کیفیت ستاره ای است که می توانید از فضا ببینید.

این تمایل به ایجاد یک موضوع دیگر دارد. اگر حال و حوصله ندارید (بدیهی است که فکر را از بین ببرید) پس جدا کردن خود از تنش ذاتی کیفیت سواری یا صدای زیاد لاستیک ها یا حتی استحکام صندلی ها دشوار است. بسیاری از AMG های قدیمی، اگر نه بیشتر، این روزها به حس کامل تری از دوگانگی دسترسی دارند، و در این لحظات است که لبه نرم تر RS3 به ناچار خود را نشان می دهد. اگر A45 را بی امان بنامید، تفاوت بیش از حد خواهد بود - اینطور نیست - اما نیازی نیست مدت زیادی فکر کنید که کدام یک را ترجیح می دهید تا انتهای M1 برانید.

این نگرش سازگارتر حتی به موتورهای آنها نیز گسترش می یابد. محدوده میانی آئودی سخاوتمندانه تر به نظر می رسد (فقط به جایی که حداکثر گشتاور مربوطه آن ها ساخته شده است نگاه کنید) و بنابراین الزام کمتری برای تعقیب هر دور وجود دارد - به خصوص با صدای خفه شده. از سوی دیگر، مرسدس بنز در سفر خود تا 7000 دور در دقیقه پیشرفت می کند. نادیده گرفتن صدای مزخرف و تعقیب آن عجله دوباره و دوباره و دوباره بسیار آسان است. شما در کمتر از 5000 دور در دقیقه تجربه زیادی از 5 سیلندر را خواهید داشت. اگر در A45 از آن نقطه فراتر نرفته اید، احساس می کنید که نکته را از دست داده اید. بدون شک گشتاور وجود دارد - همان 369 پوند فوت به عنوان آئودی، در واقع، و کمی تاخیر کمتر - هر چند آنچه که واقعا می خواهد آخرین دور ممکن است. هر زمان.

در نتیجه، تصور مایل های بی نظیر (اگر خاموش) در RS3 آسان است، ترکیبی از ویژگی های خاص و قابلیت استفاده آن در واقع بسیار متقاعدکننده است. اما نادیده گرفتن برخی جزئیات برای خودرویی با این قبض و قیمت سخت است. پدل های تعویض دنده، صندلی و فضای کلی داخلی واقعا مناسب نیستند. به خصوص در آئودی RS: در زیر رادار وجود دارد، پس خیلی تلاش نمی کند. مرسدس به همه سلیقه ها خوش نخواهد آمد، اگرچه به نظر می رسد با دقت بیشتری در نظر گرفته شده است، از رابطه شما با فرمان و میانبرهای حالت نور پس زمینه آن گرفته تا کلیک پاروها. با این حال، هر دو برای توجیه قیمت های جدید در داخل تلاش می کنند. کمی بیش از 50 هزار پوند برای این محیط ها بسیار مناسب تر از 65000 پوند بود.

درست مانند زمانی که نسخه های قبلی این دو در کنار هم قرار گرفتند، RS3 و A45 به سختی جدا می شوند. وقتی به آن فکر می کنید بسیار عالی است زیرا جهان برای داشتن یک جفت هات هاچ 400 اسب بخاری کاملاً مکان بهتری است. چه بهتر این است که اگر ما یک RS3 داشته باشیم که اینطور رانندگی می کند اما ظاهر و صدایی شبیه به یک ماشین 2018 داشته باشد. به طور مشابه، بهبودهای اخیر در فضای داخلی کلاس A با الزام به داشتن پک هوا همراه بوده است. که، اگر صادق باشیم، شما را شبیه یک آدم خرخر می کند. A45 روی چرخ های نقره ای بدون لگد و اسپویلر خنک تر بود زیرا کمی زیر نظر رادار رفت. این یکی هرگز نخواهد بود، حتی در خاکستری مات. اگر چه شما فقط باید به تعداد خودروهای دست دوم برای فروش نگاه کنید تا بدانید که چرا مرسدس آن را استاندارد ساخته است...

بنابراین هیچکدام بدون نقص یا چیزهایی نیستند که ما در لیست علاقه مندی ها قرار می دهیم. اما در عین حال، مرسدس AMG و آئودی اسپورت برای تولید مدل های پرچم دار که بسیار بیشتر از حرکت سریع در یک خط مستقیم هستند، شایسته اعتبار هستند (اگرچه هنوز هم این کار را به خوبی انجام می دهند). زمانی که Dan P در سال 2021 بر این آزمایش نظارت داشت، ترجیح او آئودی و نگرش آرام تر و GT مانند آن بود. کاملاً این را درک می کنید - در مورد توانایی آن در یک لحظه پوتول زدن و لحظه ای دیگر می توان گفت که می توان گفت، و اگر بیشتر مایل های شما دنیوی است، احتمالاً همان چیزی است که باید داشته باشید. اما تجربه A45 همان تجربه ای است که طولانی تر (و دوست داشتنی) در حافظه باقی می ماند - به گونه ای جذاب است که RS3 هرگز نمی تواند باشد. که گاهی اوقات کار را سخت تر می کند، بله، اما با توجه به اینکه هر دو سازنده اکنون پول زیادی برای لذت طلب می کنند - و مطمئناً پایانی برای این نوع هایپر دریچه ای در پیش است - ما تمایل داریم قبل از پرده برای همیشه پایین می آید

مشخصات | 2024 MERCEDES-AMG A45 4MATIC+ S

موتور: 1991 سی سی، چهار سیکل توربو
انتقال: 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه، چهار چرخ متحرک
قدرت (hp): 421@6750 دور در دقیقه
گشتاور (پوند فوت): 369@5000-5250 دور در دقیقه
0-62 مایل در ساعت: 3.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 168 مایل در ساعت
وزن: 1680 کیلوگرم
MPG: 30.7
CO2: از 207 گرم در کیلومتر
قیمت: 63370 پوند (OTR به صورت استاندارد؛ قیمت تست شده 65195 پوند شامل رنگ خاکستری Magno Manufaktur)

مشخصات | AUDI RS3 SPORTBACK 2024

موتور: 2490 سی سی، پنج سیلندر توربو
انتقال: 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه، چهار چرخ متحرک
قدرت (hp): 400@5600-7000 دور در دقیقه
گشتاور (پوند فوت): 369@2250-5600rpm
0-62 مایل در ساعت: 3.8 ثانیه
حداکثر سرعت: 174 مایل در ساعت
وزن: 1570 کیلوگرم (DIN بدون بار)
MPG: 31.4
CO2: 205 گرم در کیلومتر
قیمت: 63265 پوند (OTR به صورت استاندارد؛ قیمت آزمایش شده 63840 پوند، شامل رنگ خاکستری Daytona به قیمت 575 پوند)


منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48590