
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404
آئودی Q6 مفهومی به 517 اسب بخار می رسد. گشتاور 9883 پوند فوت
ممکن است در اواخر هفته گذشته تصاویری از مفهوم آفرود آئودی Q6 e-tron را دیده باشید، زمانی که سازنده آن نمونه اولیه "بسیار احساسی" و به شدت اصلاح شده را در رسانه های اجتماعی پیش نمایش داد. اکنون، آئودی با تایید رونمایی پویا خود برای مسابقه یخی FAT در آخر هفته آینده، جزئیات فنی بسیار بیشتری را در مورد یک خودروی برقی که قصد دارد طعم یک وسیله نقلیه بالقوه در بخش آفرود مترقی را به نمایش بگذارد، فاش کرده است.
همانطور که بسیاری گمان می رفتند، پیشرانه الکتریکی این کانسپت مبتنی بر تنظیم موتور دوگانه 517 اسب بخاری (با قابلیت افزایش بیش از حد) است که در SQ6 جدید یافت می شود. با این حال، واضح است که با افزایش 160 میلی متری و 250 میلی متری ارتفاع سواری در عرض مسیر (بله - 6.3 اینچ و 9.8 اینچ در پول قدیمی)، شاسی به طور چشمگیری از مدل تولیدی دور می شود، بیشتر به لطف معرفی محورهای پورتال.
در حالی که اخیراً اینها را در جاهای دیگر به کار گرفته ایم (به ویژه در نسخه های افراطی مرسدس-AMG G63)، آئودی معمولاً با چنین راه حل سازش ناپذیری برای رفتن به خارج از جاده همراه نیست - که البته بخشی از نکته است. و احتمالاً دلیل این است که آنها از ابتدا توسعه یافته اند. این شرکت می گوید تغییراتی در پیوندهای تعلیق برای ادغام چهار محور پورتال در مجموعه هاب چرخ های جلو و عقب مورد نیاز بود (شوخی نیست). جالب تر اینکه ادعا می کند که از طراحی جدید آنها مزایای قابل توجهی به دست آورده است.
به گفته آئودی، در جایی که یک محور پورتال معمولی ممکن است حدود 20 تا 30 درصد افزایش گشتاور ایجاد کند، نمونه اولیه آن گشتاور را 50 درصد افزایش داده است. ظاهراً نتیجه نهایی یک خودروی الکتریکی سنگین است که می تواند از شیب 45 درجه بالا برود، اگرچه این اعداد هستند که ذهن را درگیر می کنند: «محورهای پورتال گشتاور ترکیبی را در همه چرخ ها (پیک 10 ثانیه ای) به 9883 پوند فوت افزایش می دهند، که یک افزایش کلی است. از 3,245 پوند فوت.\'
جای تعجب نیست که مانند یک بز کوهی در کرامپون از تپه ها بالا می رود. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، حداکثر سرعت این مفهومی ضربه خورده است - اکنون فقط 108 مایل در ساعت را انجام می دهد - اما شما احتمالاً این محدودیت را برای تعداد استعدادهای پیشنهادی برای رفتن به هر مکانی می پذیرید. نه اینکه کسی پیشنهاد کند که ارائه شده است. به غیر از نکات آئودی، باید تصور کنید که واکنش مردم بسیار چشمگیر است تا بتواند دامن یک Q6 تولیدی را به طرز چشمگیری بالا ببرد. با این حال، به گفته مدیر عامل، Gernot Döllner، کار خود را انجام داده است.
او پس از چرخش پشت فرمان گفت: «مفهوم آفرود Q6 e-tron تفسیر مجدد کواترو است. «این مدل پتانسیلی را نشان می دهد که پلتفرم ما برای همه وسایل نقلیه الکتریکی در حال حاضر دارد. این وسیله نقلیه می تواند ادعای جدیدی داشته باشد. ما مشتاقانه منتظر واکنش مشتریان خود به این خودروی بسیار احساسی هستیم.»
منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=49445